nee, onder de achterbank…...
ik ben geen 1400 kenner bij uitstek (wel 16&19;)
maar ik denk dat we de verkeerde kant opgaan .............
ziet je moter er zo uit : .................zo ja dan zit je bezinepomp op het blok (zie no: 7) en de de draden waar je over spreekt onder de achterbank kunnen dan alleen nog van de bezine vlotter zijn
het gaat immers om een 1400 van 1992
waar zitten die relais waar je het over had :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
nee, hij ziet er anders uit, onder de achterbank zitten 2 vrij grote zwarte doppen, onder de linker zit de vlotter (voor de benzinemeter) en onder de rechter zit de pomp, zitten 2 brandstofslangen aan.
de relais zitten onder de kap, aan de rechterkant tegen de zijkant aan gemonteerd.
De benzine pomp zoals op de foto, zit er bij deze niet in.
Misschien overbodig om te melden maar haal wel eerst even de accu los, anders blijft er zo weinig van je BiX over als er een vonkje tussen tank en stekker overspringt. Zou toch zonde zijn.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een 1400 van 1992? Dat is een KDX maar hoogst waarschijnlijk een KDY. Maakt voor het injectiesysteem niets uit, het is gewoon de Bosch Mono-Jetronic A2.2 met een iets andere programmering van de ECU ( http://my.netian.com/~sonskl/ecu/bosch/m-jet.htm ).
100% zeker weten zit de brandstofpomp bij of in de tank, niet op het blok.
K1G was het carburatietype, die heeft nog een mechanische pomp die door de nokkenas wordt aangedreven.
Straks komt een vriendin van me langs met mijn vorige auto. Ik ben het schema van het systeem kwijt, maar ik zal ff graven in dat ding om wat te weten te komen.
Kan iemand de pagina’s van het injectiesysteem uit de BX vraagbaak (1987 tot einde) inscannen en op het net plaatsen? Een maat van me heeft mijn vraagbaak zoekgemaakt
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Kan iemand de pagina’s van het injectiesysteem uit de BX vraagbaak (1987 tot einde) inscannen en op het net plaatsen? Een maat van me heeft mijn vraagbaak zoekgemaakt
Bij deze….............
kan m’n olving vraagbak ook ff niet vinden…....... maar dammmm wat is dat schema van een 1400 met elektr. pomp moeilijk te vinden
ik heb ‘m nog niet gevonden ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
citroen23 schreef:Alcyone schreef:Kan iemand de pagina’s van het injectiesysteem uit de BX vraagbaak (1987 tot einde) inscannen en op het net plaatsen? Een maat van me heeft mijn vraagbaak zoekgemaakt
Bij deze….............
Is dat jouw site? Ik heb het elektrisch schema van de Digit op m’n HD.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
nee,...........iemand anders attenderde mij hier ooit eens op
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Erg grappig. Op die pagina ontbreekt het schema van het injectiesysteem van de 1400 modellen. De engelsen hebben blijkbaar nooit injectie gehad op de 1400’s.
Dus wederom, wie heeft er een Vraagbaak (Olyslager/Olving) van de BX modellen vanaf 1987 en wil de pagina’s van het injectiesysteem inscannen en online zetten/mailen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Erg grappig. Op die pagina ontbreekt het schema van het injectiesysteem van de 1400 modellen. De engelsen hebben blijkbaar nooit injectie gehad op de 1400’s.
erg grappig…..............temeer omdat het 1400 met injectie ook niet in Haynes staat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
zo, nou hij doet het weer !!!!!!
Snap alleen niet hoe…..
als ik op het relais van de brandstofpomp ging meten, ging er geen spanning door….
Er zitten 4 draden aan, 2 dunne draden voor de spoel, en 2 dikke draden, een blauwe en een gele.
Ik heb een draad bij de blauwe opgezet en deze aangesloten op de 12V
Toen deed ie het !
Vraag is…...waar komt die blauwe draad vandaan, kan hem niet traceren.
De gele gaat rechtstreeks naar de brandstofpomp.
Jan
jandeman schreef:zo, nou hij doet het weer !!!!!!
Snap alleen niet hoe…..
als ik op het relais van de brandstofpomp ging meten, ging er geen spanning door….
Er zitten 4 draden aan, 2 dunne draden voor de spoel, en 2 dikke draden, een blauwe en een gele.
Ik heb een draad bij de blauwe opgezet en deze aangesloten op de 12V
Toen deed ie het !
Vraag is…...waar komt die blauwe draad vandaan, kan hem niet traceren.
De gele gaat rechtstreeks naar de brandstofpomp.Jan
Als het goed is, zou de blauwe draad dus gezekerd moeten zijn, aangezien dat dus de aanvoerende plus-draad is voor de pomp.
ik heb alle zekeringen eruit gehad en doorgemeten, die zijn allemaal goed.
zit er soms ergens anders nog een zekering of iets dergelijks ?
las ik niet ergens dat de pomp ongezekerd was, : vind het zelf wat vaagmaar het zou kunnen,ik heb bij de mijne twee nieuwe relais gemonteerd met een nieuwe voeding vanaf de accu met daarin een zwefende zekering.
n.b.de spanning voor het relais was bij mij ook niet optimaal,en volgens de garage was dat een vaker voorkomend probleem,hierdoor gaat ook je relais naar de kl ops: te
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Inderdaad ik herhaal het nog een keer: het totale injectiesysteem in de 1400 is ongezekerd
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY