Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Had al tijdje gezien dat er soms wat olie onder de ds lig na wat flinke snelle km’s op autostrade.
Nu heb ik in Namen met de C-citadelle gezien dat dit uit het eerste bougie gat komt.
Bij restauratie heb ik nieuwe joints gebruikt.
Morgen eens kijken door kleppendeksel wat opnieuw bij te spannen
of afnemen en kijken wat gaande is!?
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk is de bougieschacht van de 1e cilinder te diep in de cilinderkop geperst door te strak aandraaien van het kleppendeksel. Meten is weten!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
O ja, daar heb ik vandaag op gelet.
De 3 andere steken wat uit en bij de eerste die lekt
zit wat dieper.(gelijk met deksel)
Gewoon opnieuw aanspannen maar dan minder hard?
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoogteverschil tussen 1e cilinderschacht en de 3 andere meten. Dan op 1e cilinderschacht een vulring plaatsen (onder de rubber ring) ter dikte van het hoogteverschil.
Citroen!