Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-01-2004
- ID/DS DSpécial
- BX 19TZi
Het is mij gebleken dat er minstens vier verschillende BX19 motoren zijn. Omdat ik deze auto pas heb en van de historie ervan niets weet, wil ik de bougies, distributieriem, spanrol e.d. vervangen, kortom een grote beurt. Bij de garage kreeg ik echter dezelfde bougies als van mijn vorige BX 14i met katalysator en ook de spanrol is precies hetzelfde. Ik vrees dat de riem dus ook niet past.
Hoe kom ik hierachter?
gaan werken met het orga nummer welke op je A-stijl staat linksvoor (bestuurderskant) ook vraagt de automaterialen handel vaak om de motercode
als je het 100% wilt hebben: haal alles eraf halen wat je wilt vervangen en meenemen naar garage/dealer/automaterialenhandel
en vergelijken….......... :photo
p.s. maak dan als je alles hebt gelijk fff een aantekening op een kladblaadje,gooi dit in je dashboardkastje dan heb je daar bij bijv. een DB-riem of bougies geen problemen meer mee bij een volgende keer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wat ik meestal doe is even naar http://www.heuts.nl/ surfen -> linksonder op online winkel klikken en dan je kenteken invoeren. Dan krijg je alle onderdelen die zij kunnen leveren inclusief typenummer voor jou auto. Daar kom ik meestal al een heel end mee.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Re: BX 19 TZI
Ton.Otten schreef:Het is mij gebleken dat er minstens vier verschillende BX19 motoren zijn. Omdat ik deze auto pas heb en van de historie ervan niets weet, wil ik de bougies, distributieriem, spanrol e.d. vervangen, kortom een grote beurt. Bij de garage kreeg ik echter dezelfde bougies als van mijn vorige BX 14i met katalysator en ook de spanrol is precies hetzelfde. Ik vrees dat de riem dus ook niet past.
Hoe kom ik hierachter?
Van een 19TZi zijn twee verschillende motoren gebruikt. Dit is afhankelijk of het een berline of een break is. Zo moeilijk kan het dus niet zijn.
Een 19TZi berline heeft een DDZ-motor (1900 cc, monopoint-injectie)
Een 19TZi break heeft multipoint-injectie en een andere motorcode.
Natuurlijk heb je ook nog de BX 19TRi, GTi en GTI16V, maar deze motorblokken zijn voor de TZi niet van toepassing.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: BX 19 TZI
Eric Vertogen schreef:
Een 19TZi break heeft multipoint-injectie en een andere motorcode.
Das de DKZ
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: BX 19 TZI
Alcyone schreef:Eric Vertogen schreef:
Een 19TZi break heeft multipoint-injectie en een andere motorcode.
Das de DKZ
Dat dacht ik al, maar wist ik niet zeker
DKZ is GTi blok met kat.
D6A is GTi zonder kat
D6C is 16V blok
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
TZI break is de motor van de GTI berline (Kan je ook in de folders zien, veel folders zijn te vinden op http://www.ruecitroen.nl/ )
vortex schreef:DKZ is GTi blok met kat.
D6A is GTi zonder katD6C is 16V blok
Vergeet de DFW niet, de Gti 16V mk2 blok met 148pk
WYD schreef:vortex schreef:DKZ is GTi blok met kat.
D6A is GTi zonder katD6C is 16V blok
Vergeet de DFW niet, de Gti 16V mk2 blok met 148pk
ops: :schaam: ops: ja…..ben niet zo weg van katalysators, dacht dat de MK2 ook D6C was.. sorry ops:
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap