4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Mijn BX TZD Turbo -> Gaat weg morgen -> P10
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 02 mei 2008 05:13 PM
  [ # 46 ]
knäckor schreef:

En als je die losse schuifstekkers nou eens niet aansluit, dus alleen de lamp met de originele stekker, doet de verlichting het dan ook niet?

Nee. Dan doet ook niets het.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 02 mei 2008 05:13 PM
  [ # 47 ]
karel schreef:

En, als je de stekkers aan de koplampen los laat bungelen, brandt dan het grootlicht-lampje ook?

Ja….

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 01:07 AM
  [ # 48 ]

Vandaag even wat kleine dingetjes gedaan.

-Remlicht linksachter was kaduuk….bleek ook een veel te zwak lampje in te zitten, 5W, waar 21W hoort te zitten. Deze vervangen.
-Kentekenplaatverlichting doet het ook weer…daar moet wel een 5W-lampje in. Ook vervangen.
-Nieuwe ruitenwisser aan de voorkant erop.

-En een nieuw typeplaatje:  Very Happy Voor 6 euro nog wat, inclusief verzenden, gescoord op eBay, nieuw in gesealde Citroën-verpakking.  Cool  Uit Italië. Shocked
Bij het oude plaatje had iemand het woord TURBO afgebroken. Nu rijd ik dus weer rond met een TURBO.  Laughing

Morgen met Knäckor maar even naar het licht kijken…na CitroMobile.

Trouwens, mijn achterruitenwisser ligt er wat lullig bij, zie ik…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 mei 2008 01:13 AM
  [ # 49 ]

blijft een mooie BX Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 01:22 AM
  [ # 50 ]

Dank. Ach ja, het moet toch wel weer een APK-waardig wagentje kunnen worden, hoop ik en denk ik. 16 mei gaan we het weten…

Motor loopt alleen wat raar bij stationair, als ie echt koud is. Dan raast ie ineens heel hard soms, en walmt ie als een gek. De hele auto trilt dan. Mijn vader zegt dat ie dan op 3 cilinders loopt…
Oplossing voorlopig: koude motor niet stationair laten draaien, gewoon starten en wegrijden, dan geen probleem.  Laughing  Laughing

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 mei 2008 01:30 AM
  [ # 51 ]

komt door de brandstofpomp (of had je die al vervangne? Rolling Eyes )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 01:38 AM
  [ # 52 ]

Hmmm…maar die pomp kan toch niet uit zichzelf bij stationair de motor tot 5000 rpm laten razen?
We dachten dat dat enorme schokken en roken op onverbrande diesel duidde…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 mei 2008 01:40 AM
  [ # 53 ]
Matthijs2006 schreef:

Hmmm…maar die pomp kan toch niet uit zichzelf bij stationair de motor tot 5000 rpm laten razen?
We dachten dat dat enorme schokken en roken op onverbrande diesel duidde…

ik dacht dat ik had gelezen ergens dat de turbo aansturing op de pomp dat ongein veroorzaakte Rolling Eyes

eerste keer dat dat gebeurde was dit het resultaat:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 01:48 AM
  [ # 54 ]

Haha ja zo’n vlek had ik laatst in een grasveld….  Laughing

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 mei 2008 01:59 AM
  [ # 55 ]
Matthijs2006 schreef:

Haha ja zo’n vlek had ik laatst in een grasveld….  Laughing

uitlaat iig wel weer schoon Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2008 02:16 AM
  [ # 56 ]
McDean schreef:

komt door de brandstofpomp (of had je die al vervangne? Rolling Eyes )

Ik zou zeggen: koudestart thermostaat afstellen, of een luchtlek. Daar gaan lucas-pompen heel raar van lopen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2008 02:18 AM
  [ # 57 ]
oudelut schreef:
knäckor schreef:

En als je die losse schuifstekkers nou eens niet aansluit, dus alleen de lamp met de originele stekker, doet de verlichting het dan ook niet?

karel schreef:

En, als je de stekkers aan de koplampen los laat bungelen, brandt dan het grootlicht-lampje ook?

Spuit11!  Laughing

Of lees eens wat er staat, het is allemaal vrij serieus bedoeld en het klopt nog ook.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 02:20 AM
  [ # 58 ]

Karel, bedoel je dat ie door een lek te veel lucht krijgt, deze vervolgens de motor in pompt, waardoor de Lucas op zijn beurt er nog eens extra diesel bij pompt, waardoor de motor zo gaat razen?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2008 02:24 AM
  [ # 59 ]

Als een diesel met Lucas-pomp lucht hapt gaat het toerental behoorlijk stuiteren; het toerental loopt dan op in plaats van af - wat je zou verwachten.

Met dat razen waar je aan refereert heb ik zelf geen ervaring, maar als je het turbo-gebied instuitert dan zou het zomaar kunnen gebeuren.

Check de ijzeren brandstofleidingen onder de auto, rechts, en de opvoerpomp bovenop het brandstoffilter (die lekken vaak). Zo’n balgje blijft vaak wel goed.

Ik heb geen zin de hele draad door te spitten - is dit nou inderdaad de oude BX van McDean?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 mei 2008 02:29 AM
  [ # 60 ]

Ja, dat is hem.

Hmm, ik zal kijken, Karel. Wel verhelderend. Je theorie klinkt plausibel.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook