Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Matthijs,
Ik heb vorige maand met je auto gereden en blijf bij mijn stelling dat er niks mis was met je koppeling. Het zit in je bak, heb ik zo het idee. Ligt ook voor de hand als er geen olie meer in zat.
groetjes & succes met de operatie hoor!
Maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eerst kijken hoe vlak de vingers nog staan. Dan drukgroep eraf halen en plaat inspecteren.
ook de gaffel goed onderzoeken of ie niet gescheurd is…. Zie topic van mij in GS/A.
En dan… tsja.. bak bij martens laten testen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zit ook nog borgveertje in de gaffel, mogelijk eruit geschoten/gebroken?
Heb martens gebeld, wordt dure grap, daar wordt je echt niet blij van, hoewel hij erg aardig is en meedenkt!
Waar je wel blij van wordt, is dat ik het heb GEVONDEN!!!!!!!!
Het is de frictieplaat/koppelingsplaat. Daar zitten een aantal veren op, een ronde ring en een aantal pennen. Een van die pennen/klinknagels bleek los te zitten, waardoor die ring scheef gedrukt wordt/werd. Daar zit ook een slijtage plek, en ik vond een afgebroken ringetje van die klinknagel/popnagel.
Morgen dus een nieuwe plaat op de kop tikken, en ik vervang ook meteen de drukgroep, anders kan ik volgend jaar weer opnieuw de zooi uitbouwen.
Zal zo foto’s maken en ergens en webalbum openen om te linken.
En meteen de gaffel checken, want die zit wel vrij losjes vind ik.
Groet Matthijs
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig! Ben wel benieuwd naar het merk en/of de leverancier van de koppelingsplaat.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gewoon nieuwe plaat kopen, drukgroep monteren en bak eraan en afmonteren, met het tempo dat jij aan de slag bent maak je je toch niet druk om de hele exercitie nog eens te doen
merk van de koppelingsplaat is sachs, zag ik op de achterkant, met een nummer erbij….
link naar foto’s:
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Goed gelukt, die foto’s, maar waar komt die groef in de koppelingsplaat nou vandaan?
Groef is waar ie aanliep, daar was de klinknagel stuk en stond ie dus scheef, tegen drukgroep aan.
Kom net terug uit het walhalla: citrofilomobiel!
Heb veel leuke mensen gesproken, tips gehad van diverse partijen, het meeste nog van de clubleden en technische commissie van de DS club. Maar ook van de mensen van chyparse. Allemaal dank daarvoor!
Heb nieuwe plaat gekocht, en toch ook maar drukgroep, lagers etc. Tevens motorsteun gekocht, nieuwe koeltunnelhoes en wat klein spul. Weer een rib uit mijn lijf allemaal!!!
Wilde eerst alles bij de club halen, maar niet alle onderdelen waren daar. uiteindelijk elders gevonden, dus scheelt weer een ritje en levert weer sleuteltijd op.
Nu maar hopen dat het monteren en afstellen allemaal gaat lukken. Vast wel denk ik.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Haastwerk is linke soep bij montage, af en toe pauze inlassen om hersens te laten werken…
Geen losse moertjes/ringetjes laten slingeren!
En voor iedereen die zich afvraagt hoe dit project afloopt: voorlopig ligt het even stil. Heb op citromobile (!) een griep opgelopen, blijkt nu bronchitis te zijn. Voorlopig dus ff niet sleutelen, en ik ga op vakantie, dus de bak gaat pas over een paar weken weer terug in de auto, met nieuwe remmerij (totaal), koppeling en lagers. Ben benieuwd, ugh ugh…
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Griep?
Citroen-virus
Beterschap, we wachten het wel af…
Beterschap, prettige vakantie en succes met je sleutelproject. we horen het wel weer als je verder gaat met je bakoperatie.
Hallo! terug van weggeweest!
Ben inmiddels uitgeziekt, lekker een paar weken in griekenland geweest, van baan gewisseld en heb vandaag mijn handen weer zwart gemaakt aan de bak!
Die ligt nu naast de auto, ik ga de schijven en remblokken vervangen voordat ik ‘m terugbouw.
Heb tussendoor mijn koeltunnel gerepareerd, nieuwe hoes erop en scheuren in de aluminium koeltunnel zelf gerepareerd. Is weer als nieuw! Vroeg mij wel af hoe dat kan scheuren, door 30 jaar trillen misschien?
Ik wilde nu de nieuwe koppeling monteren, incl. nieuw toplager in het vliegwiel. Ik krijg de oude er echter niet uit, heb de circlip (dat borgringetje) al los, maar nu het oude lager nog. Moet daarvoor het vliegwiel er ook af? of is er één of ander truukje voor? Wie help mij verder?