Hoi,
na een intense operatie heb ik de remklauw (oudtype) helemaal uit en in elkaar gezet. Mooi werk. rubbers en cylinder waren mooi. teruggebouwd,
nu ik alles in elkaar heb lekt het echer gigantisch. steeds als ik rem. het lijkt bij de cylindertjes te lekken, (boven is droog)
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? sta op het punt alles weer los te trekken, is er nog een korte weg/oplossing?
dank!
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zuigers kan je opnieuw gebruiken (mits goed), rubbers zou ik nooit hergebruiken in een remklauw.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dus…...nog een keer uit elkaar en rubberringen en viltringen vervangen. Die koop je in een revisiesetje…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Rubbers misschien omgekeerd geplaatst?
kunnen ze verkeerd om?
waar hoort de vilten ring ? ops:
ik ga citromoblie eens aandoen, kijken of daar wat is.
.komma
Je hebt het over oud type remmen, dus ik denk dat je met je ID19P bezig bent. In het oude type zitten geen vilten ringen, alleen rubberen.
Nog een keer uit elkaar halen, rubbers eruit en de rand waar ze in liggen goed uitkrabben. Hier komt ontzettend veel viezigheid uit en nu zal je ook zien dat die ringen ineens niet meer zo mooi zijn. Nieuwe ringen met ‘Ate-vet’ monteren. En de plunjers bij de juiste gaten houden.
Succes, Rob
dank heren!
.komma
Vanwege andere uitdagingen nog niets uit elkaar gehad. Wel een interessant iets.
Als ik de auto start, komt ze omhoog. ik rem niet, want ben met de ontstekignbezig. Als ik de volgende dag terugkom: plasje. Als ik geen remmen gebruik, dan lekken ze toch niet?
t plasje is trouwens een half kopje. alleen starten en omhoog komen, meer niet.
Het lijkt er (als ik er onder lig en alles schoon heb) wel vandaan te komen. Zit er op een kale ID nog iets in de buurt van de l-remklauw?
dank.
.komma
Juist een reden te meer om aan te nemen, dat je remrubbers versleten zijn. Als de motor loopt is er een basisdruk die alle rubbers aandrukt waardoor ze afdichten. Goede rubbers hebben voldoende veerkracht om ook af te dichten zodra de druk wegvalt (als de motor uit gaat). Bij versleten rubbers doet de zwaartekracht gewoon z’n werk; je cilinders lopen gewoon leeg langs het niet meer verende rubber. Een half kopje is wel ongeveer 2 cilindertjes. Dit is het zelfde fenomeen als bij koppelingscilinders van halfautomaten. Die lekken ook wel eens als de motor uit is, maar niet als de motor draait.
Succes, Rob
update:
het is gefixed!,
De remmen uitelkaar, nieuwe rubbers en klaar. Dag werk. Maar heerlijk lekvrij zweven (pfff). Blijkbaar had ik tijdens de revisie een reserveblok gebruikt dat uit een rood systeem kwam. Daar dus ook een rubber uit gebruikt (ai!). Zo gaat dat,..
Nu helemaal 100% ,
groet!
.komma