Even en nieuw topic naar aanleiding van mijn belevenissen afgelopen vrijdag, 5 december.
Ik moest van Fryslân naar Brabant, dus ik kar netjes over de A6 richting Lelystad/Almere. Ik meende dat die weg in 1 keer door liep, maar op een bepaald moment moest ik een afslag nemen om de A6 te blijven volgen. Dat deed ik dus niet (stom) dus ik storm rechtdoor de N50 (ofzo) op. Ik stoppen op een parkeerhaven om te kijken hoe ik weer op de A6 kom. Na dit gedaan te hebben wil ik verder rijden, maar m’n Eendje wil dat niet zo graag. Reutelen, ploffen in de uitlaat, inhouden ... ik werd echt zenuwachtig aangezien ik nog zo’n 200 km te gaan had. Gelukkig wist ik dat er in Ens nog een Eenden-man zat, dus ik vervolg de N50 (ofzo) maar en worstel me daar heen. Daar aangekomen zie ik een autobedrijf met en omgebouwde Eend op het dak, dus ik naar binnen om te vragen of daar de Eenden-man zat. Helaas pindakaas, die zat in Ens, 5 kilometer verderop. Ik start dus met veel moeite m’n Eend, rij met nog meer moeite weg en met 7 liter vers angstzweet rijd ik met een gangetje van 80 km/u (max. snelheid die geldt op die weg) naar Kraggenburg. Daar aangekomen blijkt het bedrijf ‘Eend Import’ te heten. Ik had al van dit bedrijf gehoord, mar wist niet (meer) waar het zat en in Ens was mij ook niet verteld dat dat het bedoelde Eendenbedrijf was. Ik zet m’n Eendje op een grasveld voor het bedrijf en wandel naar binnen en leg mijn probleem uit (soms inhouden, +/- 3 ploffen in de uitlaat, slecht starten en slecht lopen als ie net gestart is) en vraag of hij (hij = Ron) er even naar kan kijken. Hij vraagt meer info (o.a. over de ontsteking) en ik mag m’n Eend naar binnen rijden zodat hij er even naar kan luisteren. Hoe het exact ging weet ik niet meer helemaal, maar hij heeft uiteindelijk de CO schroef bijgesteld, een bougiedop wat bijgeknepen (die zat los, daarom liep m’n Eend zo slecht), m’n ontsteking en m’n kleppen gesteld en een winterkapje meegegeven. Ik vertelde vantevoren dat ik niet meer dan zoveel euro bij me had, dus ik mocht om de prijs te drukken zelf meesleutelen (spatborden er af, roostertje er af en meer van dat soort zaken). Hoewel ik 3,5 uur te laat was voor sinterklaasavond heb ik er absoluut geen spijt van gehad! Niet alleen omdat mijn motor loopt nu een stuk beter en stiller loopt en ik daardoor een groter vertrouwen in mijn motor gekregen, maar ook omdat het gezellig was !
Bedankt Ron ! Ik kom graag nog eens bij je terug ! Ennuh, die belofte van die 2 deurtjes staat nog steeds hoor !
Natuurlijk moet ik bijbehorende site nog even promoten: http://www.eendimport.nl
Schijt aan originaliteit.
Nog een wegheld, namelijk Andre ! Hij heeft mij enorm geholpen met het verwisselen van mijn koppeling. Andre, zonder jou was het me nooit niet gelukt !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Wegheld
Goeie service! Maar moraal van dit verhaal: je Eend had achterstallig onderhoud dus.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Wegheld
Handjes schreef:Goeie service! Maar moraal van dit verhaal: je Eend had achterstallig onderhoud dus.
Er is pas sprake van achterstallig onderhoud, als de eend onderweg naar Borculo de geest had gegeven. Maar hij heeft Elmer veilig en probleemloos gebracht! (en ook nog teruggebracht )
Dit was dus preventief onderhoud….
Zodra ik mijn nieuwe garage op orde heb kunnen we samen eens even nog meer preventief onderhoud uitvoeren!
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Merk ik goed op dat daar een potentiele held aankomt.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
punky schreef:Merk ik goed op dat daar een potentiele held aankomt.
2 halve helden maken samen 1, is ons filosofie zo’n beetje…
Re: Wegheld
Lelijke Eend schreef:Even en nieuw topic naar aanleiding van mijn belevenissen afgelopen vrijdag, 5 december.
Ik moest van Fryslân naar Brabant, dus ik kar netjes over de A6 richting Lelystad/Almere. Ik meende dat die weg in 1 keer door liep, maar op een bepaald moment moest ik een afslag nemen om de A6 te blijven volgen. Dat deed ik dus niet (stom) dus ik storm rechtdoor de N50 (ofzo) op. Ik stoppen op een parkeerhaven om te kijken hoe ik weer op de A6 kom. Na dit gedaan te hebben wil ik verder rijden, maar m’n Eendje wil dat niet zo graag. Reutelen, ploffen in de uitlaat, inhouden ... ik werd echt zenuwachtig aangezien ik nog zo’n 200 km te gaan had. Gelukkig wist ik dat er in Ens nog een Eenden-man zat, dus ik vervolg de N50 (ofzo) maar en worstel me daar heen. Daar aangekomen zie ik een autobedrijf met en omgebouwde Eend op het dak, dus ik naar binnen om te vragen of daar de Eenden-man zat. Helaas pindakaas, die zat in Ens, 5 kilometer verderop. Ik start dus met veel moeite m’n Eend, rij met nog meer moeite weg en met 7 liter vers angstzweet rijd ik met een gangetje van 80 km/u (max. snelheid die geldt op die weg) naar Kraggenburg. Daar aangekomen blijkt het bedrijf ‘Eend Import’ te heten. Ik had al van dit bedrijf gehoord, mar wist niet (meer) waar het zat en in Ens was mij ook niet verteld dat dat het bedoelde Eendenbedrijf was. Ik zet m’n Eendje op een grasveld voor het bedrijf en wandel naar binnen en leg mijn probleem uit (soms inhouden, +/- 3 ploffen in de uitlaat, slecht starten en slecht lopen als ie net gestart is) en vraag of hij (hij = Ron) er even naar kan kijken. Hij vraagt meer info (o.a. over de ontsteking) en ik mag m’n Eend naar binnen rijden zodat hij er even naar kan luisteren. Hoe het exact ging weet ik niet meer helemaal, maar hij heeft uiteindelijk de CO schroef bijgesteld, een bougiedop wat bijgeknepen (die zat los, daarom liep m’n Eend zo slecht), m’n ontsteking en m’n kleppen gesteld en een winterkapje meegegeven. Ik vertelde vantevoren dat ik niet meer dan zoveel euro bij me had, dus ik mocht om de prijs te drukken zelf meesleutelen (spatborden er af, roostertje er af en meer van dat soort zaken). Hoewel ik 3,5 uur te laat was voor sinterklaasavond heb ik er absoluut geen spijt van gehad! Niet alleen omdat mijn motor loopt nu een stuk beter en stiller loopt en ik daardoor een groter vertrouwen in mijn motor gekregen, maar ook omdat het gezellig was !
Bedankt Ron ! Ik kom graag nog eens bij je terug ! Ennuh, die belofte van die 2 deurtjes staat nog steeds hoor !
Natuurlijk moet ik bijbehorende site nog even promoten: http://www.eendimport.nl
leuk dat je bij Ron v/d Berg aangeweest bent, een toffe gast is dat, nooit te beroerd om even te helpen, ik wist trouwens niet dat ie zn eigen site had ops:
als je het verband niet snapt moet je geen verpleegster worden
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Wegheld
patje74 schreef:Er is pas sprake van achterstallig onderhoud, als de eend onderweg naar Borculo de geest had gegeven. Maar hij heeft Elmer veilig en probleemloos gebracht! (en ook nog teruggebracht )
Dit was dus preventief onderhoud….Zodra ik mijn nieuwe garage op orde heb kunnen we samen eens even nog meer preventief onderhoud uitvoeren!
Er was een probleem, en dit was te herleiden op o.a. CO-afstelling, ontsteking en kleppen. Deze zaken vallen gewoon onder regulier onderhoud. Dat een bougiekabeltje niet helemaal lekker klemt is inderdaad pech. Ik zou dit niet probleemloos willen noemen en al helemaal geen preventief onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Wegheld
Lelijke Eend schreef:Nog een wegheld, namelijk Andre ! Hij heeft mij enorm geholpen met het verwisselen van mijn koppeling. Andre, zonder jou was het me nooit niet gelukt !
Handjes schreef:Goeie service! Maar moraal van dit verhaal: je Eend had achterstallig onderhoud dus.
patje74 schreef:
Er is pas sprake van achterstallig onderhoud, als de eend onderweg naar Borculo de geest had gegeven. Maar hij heeft Elmer veilig en probleemloos gebracht! (en ook nog teruggebracht )
Dit was dus preventief onderhoud….
Handjes schreef:Er was een probleem, en dit was te herleiden op o.a. CO-afstelling, ontsteking en kleppen. Deze zaken vallen gewoon onder regulier onderhoud. Dat een bougiekabeltje niet helemaal lekker klemt is inderdaad pech. Ik zou dit niet probleemloos willen noemen en al helemaal geen preventief onderhoud.
Oh, was er meer aan de hand! Ik dacht dat je met “De moraal van dit verhaal” ook werkelijk refereerde naar dit verhaal. En in dit verhaal werd niet gesproken over de dingen die jij noemt.
Het verhaal waar jij de moraal van beschrijft, was dus eigenlijk een ander verhaal dan bij de lezers bekend is. Een beetje onduidelijk allemaal, maar in dit geval heb je gelijk!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Wegheld
patje74 schreef:Oh, was er meer aan de hand! Ik dacht dat je met “De moraal van dit verhaal” ook werkelijk refereerde naar dit verhaal. En in dit verhaal werd niet gesproken over de dingen die jij noemt.
Het verhaal waar jij de moraal van beschrijft, was dus eigenlijk een ander verhaal dan bij de lezers bekend is. Een beetje onduidelijk allemaal, maar in dit geval heb je gelijk!
Lelijke Eend schreef het zelf hierboven hoor:
Hoe het exact ging weet ik niet meer helemaal, maar hij heeft uiteindelijk de CO schroef bijgesteld, een bougiedop wat bijgeknepen (die zat los, daarom liep m’n Eend zo slecht), m’n ontsteking en m’n kleppen gesteld en een winterkapje meegegeven.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Handjes, heb je wel eens naar de datum van plaatsing gekeken? Wat er in Borculo is gebeurt ging om heel wat anders!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Oh, dat is lekker discussieren zo inderdaad. Wat suf zeg.
Van wie ? Want ik snap er inmiddels ook geen bal meer van.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Van wie ? Want ik snap er inmiddels ook geen bal meer van.
Terwijl Handjes zijn gelijk probeerde te halen over een situatie die jij ongeveer 1,5 jaar geleden in dit topic schreef, dacht ik dat hij het over de “operatie koppeling vervangen in Borculo”.
Het was hem niet opgevallen dat het bovenste bericht nogal bejaard was.
En is dat suf van hem? Ach, als hij het zo wil noemen… Verder kan ik niks sufs ontdekken.
Maar, back ontopic!
Hoe rijd je nieuwe plaatje? Al aan het afstellen geweest?
Nog niet, maar dat komt wel ! Ga ik morgen mee aan de slag.
Maar het onderwerp is eigenlijk weghelden. Niet koppelingsplaten
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Nog niet, maar dat komt wel ! Ga ik morgen mee aan de slag.
Maar het onderwerp is eigenlijk weghelden. Niet koppelingsplaten
Ha! Suf hoor…