Nou, maandag gaat er een expert naar kijken. Hij staat nu bij het schadebedrijf.
Hoorde alleen dat dit wel 2 a 3 weken kan gaan duren!:O Zo lang zonder auto is niet leuk, vooral als je hem net pas had…
Music is like poetry.
2 tot 3 weken?
das lang ja! heb je toevallig geen delerautotje meegekregen/gehuurd?
Ja lang he!
Nee, heb geen huur/leen auto. Wil mijzelf niet meer kosten evt gaan geven en ach. Ben student, week ov, dus het is niet zo dat ik de auto echt nodig heb. Is alleen verdomde handig in dit gat waar mijn ouders wonen!
Music is like poetry.
ahja, zelfde hier, je mag als student al blij zijn dat je auto kan rijden.
voor mij is het als 18-jarige wel nodig, aangezien ik geen OV krijg…
en tja.. auto is toch fijner dan OV..
Het bedrag van de schade is bekend!!! Schrok me kapot toen ik het hoorde
€2200,- KEIHARDE Euro’s! Ze gaan heel veel spuiten, omdat ik veel nieuwe onderdelen krijg en ze nemen meteen mijn rechterdeur mee. Daar zit een dove plek en wat krassen, maar schijnbaar vinden ze dat ook bij het ongeluk horen!:P Beetje uit de richting alleen…
Maar nog steeds gaat het helaas heel erg langzaam… Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Nog een andere vraag. De schuif van de luchtstroom versteller die schuift niet helemaal meer naar links en er komt altijd lucht uit de middelste luchtroosters, ongeacht op welke stand het staat. Hebben jullie dit ook?
Music is like poetry.
op alle roosters staat vertikaal een wieltje staat deze helemaal naar onder?
bij mij komt er ook altijd een beetje lucht uit.
mischien heb je hier wat aan (zeer uitgebreide technische info van saxo (in’t frans ))
link is blijkbaar corrupt hier de nieuwe
[url=http://www.megaupload.com/nl/?d=3KWXXXUC]http://www.megaupload.com/nl/?d=3KWXXXUC [/url]
Even een update. De auto is nog steeds niet gemaakt. Echt gewoon een hel met die verzekeringen. Duurt nu al bijna 6 weken. Rij ondertussen wel kleinere stukjes, om en rond het dorp, in de auto en hij bevalt erg goed. Enige wat na het schade herstel gedaan moet worden is een nieuwe distrubutie riem, een deurvanger bij de bestuurders kant en achter ooit nog speakers.
Wat wel vreemd is, en je merkt het nu pas met het warme weer, is dat er voor winterbanden opzitten. Weet niet of dat heel erg is in de zomer, maar laatst remde ik wat harder en toen blokkeerde de voorwielen. Moet wel nog erg wennen aan het rempedaal, die wordt opeens erg hard vind ik.
Btw, hoeveel km kunnen jullie uit een volle tank halen? de teller staat nu op 430km en heb nog een kwart over.
Het probleem met het schuifje is opgelost. Was de ISO stekker van de radio die in de weg zat. Kwam ik achter toen ik een aux kabel bij de radio erin deed en de radio er dus uit haalde.
Music is like poetry.
Totaal aantal Berichten: 76
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Schiet lekker op dan met je auto verz(i)ekering.
wat betreft de winterbanden, hoeft geen probleem te zijn als je voor lief neemt dat ze aanmerkelijk sneller slijten in de zomer. Rubber is namelijk zachter om goed te werken bij lage temperaturen (onder 7 graden C). Ennuh elke auto remt weer net een beetje anders natuurlijk
Met mijn 1.4 sax heb ik al eens 750 km gereden (met nog 5 liter in de tank), maar dat was op de lange baan in frankrijk naar luxemburg. Wel ff zweten, want het lampje van de brandstof doet het niet, dus keek er wel van op dat ik 40 liter moest tanken, voor weinig dat wel toen. Gemiddeld genomen rijdt ik 1:16/17 (veel snelweg).
Succes in elk geval nog!
let’s go picasso!
ik rij ong 780km met 45L 1.1L
stemt overeen met ca 5.77L/100km (gemeten over 2478km)
[convertie modus]
5.77L/100km = 1:17,33
1:16 is omgezet 6.25L/100km
1:17 is omgezet 5. 88L/100km
[einde convertie modus]
1 op 14… was voorheen in de sax 1 op 12.. en in me oude auto 1 op 10 ...
Okay, verbruik klinkt wel goed. Benzine meter is soms niet helemaal correct, vooral als je hem net start. later staat ie al een stuk hoger dan toen je hem starte.
Nu maar hopen dat het allemaal zo snel mogelijk klaar is, dan komen er ook eindelijk fotos!
Music is like poetry.
in een sax moet je rekening houden (net al bij zommige andere autos) :
Je benzine kan niet helemaal egaal staan (bijv. je staat op een stoeprand) hierdoor kan het in het begin lijken of je nog meer, of minder benzine hebt.
Let mar eens op als het lampje gaat branden, en je rijd op de snelweg, geef maar eens een flinke stoot gas en laat meer eens los… 9 van de 10 keer gaat ie dan weer net uit..
ow en btw… mocht je ooit hulp nodig hebben voor speakers, hou ik me aanbeovolen om je te helpen
Even weer een update.
Er is nog steeds niks bekend! Grr.. Vorige week te horen gekregen dat ze 50% van de schade willen vergoeden, omdat de tegenpartij van rechts kwam… Ja hoor, nu wordt het nog leuker. Voorrang geven in een S-bocht? Volgens mij is dat gewoon een doorgaande weg;)
Kan dus nog wel ff duren…:S
Music is like poetry.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Oh ja, dat klinkt als een rotsmoes om onder de schade uit te komen. Als de tegenpartij de bocht afsneed en daarbij op jouw weghelft terecht kwam zou zijn verzekering gewoon moeten betalen.
Ga er bovenop zitten, schrijf een nette en duidelijke brief naar de maatschappij en laat vooral niet over je heen lopen. Ze zullen alle slechte redenen proberen te gebruiken om maar geen schadevergoeding hoeven uit te keren.
Eveneens ben ik tevens ook.