als je de auto netjes wilt hebben mag je de hele linker hoek linksvoor wel vervangen. het hele binnenscherm zit als een gekreukeld papiertje in elkaar
kijk daarbij ook gelijk het voorfront maar na, want die zal ook wel gehavend zijn nog.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
BX19TZI schreef:@ mssl: bedankt voor deze kansloze toegvoeging Teun Dreun.
@ Daan88: Ik vind jou 16v ook echt ubervet. Als de kilometerstand niet zo hoog was had ik zkr intresse gehad in je 16v! Succes met de verkoop en ook uiteraard succes met je nieuwe gt!
Btw ik kan misschien aan 2de setje mk2 velgen komen? (zwarte dus) Heb je daar evt intresse in?
Ik zou inderdaad veel interesse hebben in die velgen, aangezien er meer kans is dat ik de 16v hou dus ik hou me aanbevolen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het kan ook nooit lang goed gaan he met bx-en.
Na 2 weken probleemloos te hebben gereden wat het vanmorgen weer hopeloos.
Echt ik baal er flink van. Het is geen erg probleem maar toch weer kansloos. Ik moest mijn ouders @ schiphol brengen. Zo gezegd zo gedaan. We komen aan @ schiphol koffers eruit en ik wil je de auto starten. En ja hoor kansloos niets. Alleen een tik.
Ouders teruggeroepen en die hebben me aangeduwd. Zo weer naar huis gereden en tsjah nu is het zondag en kun je niks. Thuis nog getest op die starte maar helaas.
Wat ik dan nog minder vind is dat de een nieuwe startmoter er een half jaar geleden is ingezet. Het lijkt me niet normaal dat die dingen zolang meegaan. Zou het ook iets anders kunnen zijn evt? En btw waar zit de startmoter ook al weer. Heb ff gauw vanmorgen foto van het blok gemaakt met mijn mobiel. Ik wete of het daar op is te zien. Maar daar tussen moet het zitten. Magoed weer een nieuw avontuur zullen we maar zeggen
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
hier zit ie verstopt henk:
Had ik laatst ook: zo’n tik en niet starten. In mijn geval bleek de massa op de v-bak niet goed genoeg vast te zitten, nu is het weer starten en lopen. Ik zou even de massapunten goed nalopen evt. loshalen en schoonmaken.
BX19TZI schreef:Ouders teruggeroepen en die hebben me aangeduwd. Zo weer naar huis gereden en tsjah nu is het zondag en kun je niks. Thuis nog getest op die starte maar helaas.
Dat had ik toch wel willen zien hoor . Wie riep er hier vrijdag nog heel triomfantelijk tot volgende week?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ik had het ook laatst, toen bleek het contactslot stuk, misschien kan je eerst even meten, aangezien de startmotor er pas in zit.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik rij voor mijn werk altijd vlak bij je langs verwacht je noggus tegen te komen op de vluchtstook
oja mijn 1e gti had dat getik ook, bij mij hielp: als een gek je contact heen en weer draaien netzovaak tikken tot die het weer doet hielp altijd
B_iks schreef:Had ik laatst ook: zo’n tik en niet starten. In mijn geval bleek de massa op de v-bak niet goed genoeg vast te zitten, nu is het weer starten en lopen. Ik zou even de massapunten goed nalopen evt. loshalen en schoonmaken.
De auto start nu weer goed. Ik heb er niets aan gedaan nog moet ik bekennen maar ze start weer als vanouds. Zal dus wel iets met de massa te maken hebben denk ik. Morgen in ieder geval even langs de garage.
Verder staat ze nog steeds te koop.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik begin al weer aardig vrolijk te worden van de 16v dus de kans dat die gewoon blijft is zeer waarschijnlijk.
Maja waar ik nooit blij van wordt is het tanken. 100 euro per keer hakt erin als je 2 keer in de week tankt. Ik zit dus met de gedachte om er Lpi in te laten bouwen.
Wat is jullie mening hierover?
Voor en nadelen?
Ik heb wel als eis dat is onderbouw wil en dat bezinemeter ook aangeeft hoeveel gas erin zit. (niet die onzin lampjes gewoon 1 en dezelfde meter) Ik ben ook een zeur.
Verder:
- kostenplaatje?
- goede inbouw garage?
- is dit al wel eens gebeurd bij een bx 16v?
- onderbouw heb je dan altijd een kleine tank?
- Is het nou wel/niet slecht voor de moter?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij deze vragen. Alvast bedankt!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
BX19TZI schreef:Ik begin al weer aardig vrolijk te worden van de 16v dus de kans dat die gewoon blijft is zeer waarschijnlijk.
ik zei het al en je zou hem eerder ook al verkopen
lpi hebben ze niet voor een bx alleen lpg kost ongeveer 1300 euro voor in te bouwen althans in een gti.
voor een 16v wordt het een ander verhaal ondat ze hier geen standaard set voor hebben.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik heb wel als eis dat is onderbouw wil en dat bezinemeter ook aangeeft hoeveel gas erin zit. (niet die onzin lampjes gewoon 1 en dezelfde meter) Ik ben ook een zeur.
Verder:
- kostenplaatje?
- goede inbouw garage?
- is dit al wel eens gebeurd bij een bx 16v?
- onderbouw heb je dan altijd een kleine tank?
- Is het nou wel/niet slecht voor de motor?
Ik heb wel wat kijk op gasinstallaties…
Ik vermoed dat ‘t gewoon kan bij een 16v. Zelf heb ik een Prins VSI installatie (dampgasinjectie), die schijnt voor zo’n beetje alle motoren op maat te maken te zijn. Kosten voor een viercilinder zo’n 2000 euro.
Dat deze motoren het prima op gas doen kun je bij Mechuchio vragen. VSI heeft uiteraard geen last van backfires, maar een G3 goedkeuring zul je er niet op krijgen.
Mijn gasboer: http://www.josvandartel.nl. Het is erg belangrijk dat je een hele goede gasboer hebt, dus niet de eerste de beste beunhaas.
Bij onderbouw heb je altijd een tank die ongeveer zo groot is als het reservewiel. Da’s niet heel groot meestal.
Ik weet niet of ‘t mogelijk is dat de benzinemeter de gashoeveelheid aangeeft, ik heb ‘t nog niet gezien bij deze installaties. Lijkt me ook niet het allerbelangrijkste…
stan schreef:lpi hebben ze niet voor een bx alleen lpg kost ongeveer 1300 euro voor in te bouwen althans in een gti.
voor een 16v wordt het een ander verhaal ondat ze hier geen standaard set voor hebben.
LPI kan wel in een BX. Echter zal je nooit een G3 typegoedkeuring krijgen. Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Harm’s verhaal.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
om eerlijk te zijn zou ik geen gas op een 16V gooien. kijk maar eens naar Eric Vertogen wat een problemen hij er mee gehad heeft toen der tijd.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zowiezo geen gas-fan ben…
het is en blijft om ermee te koken
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap