Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Even een kleine voorbeschouwing op mijn nog verder uit te werken projectje:
Die tijdelijk-oliepeilmeter slaat toch helemaal nergens op, niet dat dit enig hoger doel gaat dienen maar dit is veel leuker als het eenmaal werkt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat is wel een erg leuke gadget Ricolt!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Gaaf! Maar ik vind wel dat je er een wijzertje van een BX-metertje op moet doen, dat past volgens mij gewoon?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het wijzertje van de BX past er eigenlijk niet op, het asje van de XM-meter is dikker. Maar na het aanhoren van Harm’s argumenten ben ik overgegaan tot het uitoefenen van meer kracht op het wijzertje, met resultaat:
Ook heb ik in een testopstelling geconstateerd dat het aansluiten heel erg makkelijk is, nu nog een dag vinden dat ik zin heb het dashbord te demonteren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dit soort dingen vind ik echt te gek! Hier heb je wat aan en het lijkt zowaar origineel.
Dit is echt gaaf…....
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik moet wel toegeven dat je het tape over de naadjes wel ziet zitten, je ziet wel dat het niet hoort. Maar ik zou niet weten hoe je dat low-budget echt strak kan krijgen.. Overigens heeft het metertje niet echt een waarschuwende werking geloof ik, het is gewoon leuk om te zien bewegen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ehm, je zou over dat zwarte tape wel weer een wit lijntje kunnen plakken.
Misschien iets uit de modelbouwwereld (van die kleine stickertjes die je in het water moet leggen )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik bedoel meer dat je het tape ziet Kijk maar gooed op de foto’s, ter hoogte van het asje en vlak boven de schaal zie je 2 stroken isolatielatpe lopen. Maar desalniettemin ben ik er toch wel redelijk content mee.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
pagina-bug
Eveneens ben ik tevens ook.
Coole meter!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik had ooit is het idee om een BX GTI turbo te bouwen, nadat ik in een CX GTI turbo had gereden! Maar ik had dus het idee om toen een type 1 interieur/dash te monteren met de klokken van….. een CX GTI turbo
ideeen, wie weet in de toekomst
Jouw idee is erg goed want de meeste oliedruk meters doen toch hun werk niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Leuk gedaan inderdaad!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
@mcdean: een BX diesel heeft nooit een oliedrukmeter af fabriek gehad.
@knäckor: ik was nog eens zoiets van plan met de standaard oliedrukmeter; ik heb er nog nooit werk van gemaakt, maar een voordeel zou zijn dat de dashfolie origineel kan blijven, en de oliepeilmeter kan blijven werken. Niet dat ik daarop vertrouw…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:@mcdean: een BX diesel heeft nooit een oliedrukmeter af fabriek gehad.
en de ourane dan?
Rest idd niet Maar ricold heeft volgens mij er een GTI dash in
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!