karel schreef:Of lees eens wat er staat, het is allemaal vrij serieus bedoeld en het klopt nog ook.
Niet te snel happen, Karel, was in een melige bui, twijfel absoluut niet aan je deskundigheid, en al helemáál niet aan je goede bedoelingen!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Vandaag bij Ricolt (Knäckor) geweest, na CitroMobile. Even een mini-meeting gehouden. Een beetje om elkaars auto heenlopen natuurlijk.
Knäckor had mijn licht-probleem na minuten al verholpen…bleek gewoon te liggen aan slechte, zelf geknutselde contacten bij de rechterkoplamp…
Bij Brezan een lullig H4-stekkertje gehaald, deze op de 3 draadjes gezet, stekker op de lamp en alle ongein opgelost.
Daarna even in de mooie omgeving van Soest/Lage Vuursche gereden in elkaars auto’s…toen merkte ik pas hoe beroerd mijn BX veert, in vergelijking met die van Knäckor.
Maar hij had wél de oplossing: 2 nieuwe, gebruikte bollen voor de voorkant.
Deze gemonteerd en het is echt een wereld van verschil…niet te geloven wat een comfort ik nu weer heb… Knäckors 2e hands bollen zijn nog zó goed, dat ze nog prima bruikbaar zijn en sowieso stukken beter zijn dan mijn oude bollen. Nu kan ik weer fatsoenlijk over een drempel rijden.
Foto’s:
Even het verschil kwa motorruimte, ja, die kun je ook schoonmaken:
Knäckor:
Matthijs: (zooi)
Ricolt, bedankt voor alle tijd en moeite!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
knäckor schreef:Gefeliciteerd, het rijdt erg fijn kan ik uit ervaring vertellen. Maar pap op hoor, je rijdt zo 20 kilometer te hard
Matthijs2006 schreef:
Soms denk ik dat het leuker rijdt dan een XM V6.24. ops:
Ach, de XM is ook wel een leuke auto hoor. Voor mensen die een Mercedes willen maar die niet kunnen betalen
Ahum…. ik denk dat een Mercedes stukken goedkoper zal zijn in onderhoud dan een XM 24v!!!! Maar mist die fantastise veering.
Matthijs een beetje aan de late kant maar, veel zweef plezier met de TZD.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Dank je Wes. Ja, gaat lukken, vanaf vandaag dan, vanaf vandaag zweeft ie pas, daarvoor stuiterde ie alleen maar.
- Xsara Scootertje.
Zeg Matthijs spuit die motor eens schoon, krijg je ook niet van die vieze handen!?
Haha, ben daar huiverig voor, zomaar met de hogedrukspuit in de motorruimte tekeer gaan…. ops:
Voor je het weet heb je weer een storing…
- Xsara Scootertje.
Gewoon doen en met beleid, bij een benzienemotor moet idd meer op letten met wat je doet maar bij een diesel valt het wel mee hoor.
Dat hoorde ik ook. Misschien toch een keer proberen.
Een diesel schijnt te kunnen lopen met minder elektrieke afhankelijkheid dan een benzinemotor.
- Xsara Scootertje.
Bij de oer diesels kan je de accu los halen tijdens het stationairlopen en zal gewoon door blijven lopen kon je zo naar huis rijden allen geen verlichting!!
Weet niet of dat bij jou diesel ook kan??
Geen idee…
Zou best kunnen zijn.
eXpelliarMus schreef:
Ahum…. ik denk dat een Mercedes stukken goedkoper zal zijn in onderhoud dan een XM 24v!!!! Maar mist die fantastise veering.
Ik weet ‘t niet uit eigen ervaring, het is hier ook OT, maar mijn gevoel zegt me dat daar misschien nog niet eens zo’n heel erg groot verschil tussen zit.
En met de vering van een grote E-Benz is ook niet heel zo gek veel mis.
Ich bin ein Breaker
En met de vering van een grote E-Benz is ook niet heel zo gek veel mis
En een E-klasse is voor iedereen bereikbaar! (met blauwe platen)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Was idd een hoop gesprutst met de aansluitingen van de koplampen, bij mij deden ze wel altijd en daardoor heb ik er geen tijd aan gespendeerd.
En tja de bollen waren echt op maar dat heb ik je oook gezecht
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi werk Matthijs, soms ligt de oplossing voor het oprapen, zo zie je maar weer.
Genieten maar van de vering vanaf nu.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nog wel erg tervreden over de TZD?
Ik had al nieuwe bollen thuis liggen voor de TZD maar toen ik wist dat ik met de 1400 ging rijden had ik ze niet gemonteerd. (dat geld ook voor andere kleine dingetjes)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!