De gasinstalatie die in die BX zit is dan ook totaal niet te vergelijken met een moderne instalatie. Beetje appels met peren vergelijken dit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat valt wel mee hoor met de LPG problemen, de problemen die de auto steeds had waren van andere aard. Ik heb nu ook alweer 40.000 probleemloze kilometers op LPG gereden (ok, er zijn wat dingetjes stuk gegaan, maar dat had met LPG niets van doen)
Het enige wat wel vaak gebeurde was backfires, maar dat kwam doordat de verdamper niet helemaal goed afgesteld was, en door de nogal lange luchtslang van het luchtfilter, nu zit daar een kortere mi16 slang en het probleem van backfires is nooit meer teruggekomen.
als nadeel kan ik dan nog aandragen dat het bij 6000RPM wel op is met de koek en het is een stuk minder snel dan op benzine, maar goed, als je de tank voor 2 tientjes volgooit ben je dat snel weer vergeten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
weet uberhaupt niet wat voor installatie er in die auto zit of gezeten heeft.
Zelfs met de nieuwste technieken komt backfire nog regelmatig voor. Bijna elke week kom je er wel eentje tegen. Daarbij is de temperatuur van gas ook veel veel hoger bij verbranding, is veel schraler, je kleppen worden altijd heter en je cilinderwanden zullen altijd meer op hun klote krijgen.
Hoe je het ook went of keert, met gas vergal je je motor gewoon sneller, en slijt of verbrand alles gewoon harder.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik laat de hele discussie maar achterwege, maar de inhoud van je bericht rammelt aan alle kanten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik geef toe dat als iemand zijn tankje vol heeft voor 2 of 3 tientjes dat wel even slikken is als ik bijna 100 pietermannen vertankt. maar de kosten die vaak voortvloeien uit reparaties aan gas maken mij ook niet blij. bij de gas boer is 400 euro ook niets als je wat kapot hebt.
Heb zelf al heel wat koppen gereviseerd die op gas draaiden omdat die gewoon op waren
EDIT : Om hier een verdere discussie te voorkomen heb ik een topic aangemaakt om ieders mening te plaatsen over het rijden over gas. hier kunnen we rustig verder dicusieeren en houden we dit topic schoon
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189969
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gaan we daar gezellig verder
Het enige dat ik hier nog wil toevoegen is dat mijn 16V met orginele kleppen, cilinderwanden, klepstoters, zuigers en koppakking inmiddels op 330.000 KM staat, en nog steeds (op benzine) met enige regelmaat flink op zijn klote krijgt en dik in de 7000 toeren gejaagd word, en dat allemaal op 330.000 kilometer.
Ik persoonlijk denk dus dat het wel meevalt met die versnelde slijtage eigenlijk.
EDIT: oh ja, en ik heb ook geen rare lampjes, bij mij zie ik gewoon op de benzinemeter de hoeveelheid brandstof waar ik op dat moment op rij (schakelt gewoon mee naar LPG of benzine)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Gaan we daar gezellig verder
Het enige dat ik hier nog wil toevoegen is dat mijn 16V met orginele kleppen, cilinderwanden, klepstoters, zuigers en koppakking inmiddels op 330.000 KM staat, en nog steeds (op benzine) met enige regelmaat flink op zijn klote krijgt en dik in de 7000 toeren gejaagd word, en dat allemaal op 330.000 kilometer.
Ik persoonlijk denk dus dat het wel meevalt met die versnelde slijtage eigenlijk.EDIT: oh ja, en ik heb ook geen rare lampjes, bij mij zie ik gewoon op de benzinemeter de hoeveelheid brandstof waar ik op dat moment op rij (schakelt gewoon mee naar LPG of benzine)
Kijk dat is zeker waar! Maja van mij mag in dit topic door doorgegaan worden over LPI in een 16v. Dat andere topic is te algemeen.
- Hoe lang duurt dat inbouwen eigenlijk? Is dat in 1 dag te doen of ben ik de auto meteen voor langere tijd kwijt?
- Waarom kan ik eigenlijk geen g3 goedkeuring krijgen?
- Hoeveel effect gaat zoiets hebben op je wegenbelasting en dergelijke?
- Is het bij een 16v nou zo vele moeilijker dan om daar Lpi in te hangen?
@ mech: Dat van die meter wil ik ook zo. Kan ik niet eens in jou beest rijden om te kijken/aanvoelen hoe het verschil is. :
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zelfs met de nieuwste technieken komt backfire nog regelmatig voor. Bijna elke week kom je er wel eentje tegen
Ja? Ik kom ze anders nooit tegen. Die backfires komen doordat bij ouderwetse installaties het halve luchttraject volgegooid wordt door een brandbaar mengsel, en dat kan wel eens verkeerd ontploffen. Bij moderne installaties kan ‘t niet, omdat het gas gewoon in de cilinders wordt gespoten.
Enne op benzine rijden is niet te betalen als je meer dan 3000 km per jaar wil rijden en niet steenrijk bent.
Hoe lang duurt dat inbouwen eigenlijk? Is dat in 1 dag te doen of ben ik de auto meteen voor langere tijd kwijt?
- Waarom kan ik eigenlijk geen g3 goedkeuring krijgen?
- Hoeveel effect gaat zoiets hebben op je wegenbelasting en dergelijke?
- Is het bij een 16v nou zo vele moeilijker dan om daar Lpi in te hangen?
Ik was ‘m een week kwijt
G3 is een goedkeuring die bepaalde motoren ooit hebben gekregen, deze 16v niet.
-wegenbelasting kun je gewoon uitrekenen op http://www.belastingdienst.nl
- iedere motor kan in principe op LPI of VSI, de Prins vsi installatie die ik heb kan op maat geleverd worden voor zo’n beetje iedere motor
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
BX19TZI schreef:
Kijk dat is zeker waar! Maja van mij mag in dit topic door doorgegaan worden over LPI in een 16v. Dat andere topic is te algemeen.
- Hoe lang duurt dat inbouwen eigenlijk? Is dat in 1 dag te doen of ben ik de auto meteen voor langere tijd kwijt?
- Waarom kan ik eigenlijk geen g3 goedkeuring krijgen?
- Hoeveel effect gaat zoiets hebben op je wegenbelasting en dergelijke?
- Is het bij een 16v nou zo vele moeilijker dan om daar Lpi in te hangen?@ mech: Dat van die meter wil ik ook zo. Kan ik niet eens in jou beest rijden om te kijken/aanvoelen hoe het verschil is. :
Dat van die meter lijkt me niet eens zo’n punt, mijn eerste BX (16TGI op LPG) had dat ook zo, dus dat zal wel goed komen.
En je mag altijd een keer rijden in mijn 16V, je komt maar langs en stapt maar in misschien kom ik ook nog wel eens binnenkort in jouw buurt, dus we zien wel hoe dat uitpakt.
De wegenbelasting is voor mij 76 euro per maand (maar dat verschilt iets per regio) en dat verschil verdien je rap terug. LPI is misschien wel mogelijk in de 16V, maar een G3 typegoedkeuring krijg je nooit, dus waarom de moeite en extra kosten maken? En het inbouwen van LPG zal inderdaad wel even een tijdje duren, maar Als er (goede) LPG boeren zijn die een voorbeeld willen hebben dan kan ik wel wat foto’s sturen van de bij mij gebruikte apparatuur. Iig is het zeer netjes afgewerkt bij mij, de vuldop zit achter de bezineklep, en de verdamper onder het spruitstuk, je ziet er dus bijna niets van. En verder heb ik nog een pytagora pi-generator die de injectoren uitschakeld als ik op LPG rij. verder is het een standaard leidingwerk, tank en verdamper.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Gewoon gas erin leggen.
Géén vloeibare gasinjectie nemen, alleen maar problemen mee.
Neem de gewone (damp)gasinjectie met 1 injector per cilinder.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ik denk dat ik er dan wel LPi in laat bouwen. Ik wil geen gezeik met backfires en dergelijke. Ga wel even informeren deze week bij de gasboer die Harm me aanraadde.
Dan blijft de witte 16v gewoon orgineel en krijgt de zilvere LPI.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Het hok staat nu dus weer stil. Ding weigerde gister weer te starten en ik stond op het punt om een deuk in dat ding te trappen. Vrijdag dus maar een nieuwe startmoter erin hangen. Wat een kansloos ding….
“Zou deze bitch ooit nog gewoon een keer alles goed doen?”
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
B_iks schreef:Had ik laatst ook: zo’n tik en niet starten. In mijn geval bleek de massa op de v-bak niet goed genoeg vast te zitten, nu is het weer starten en lopen. Ik zou even de massapunten goed nalopen evt. loshalen en schoonmaken.
Daan88 schreef:Ik had het ook laatst, toen bleek het contactslot stuk, misschien kan je eerst even meten, aangezien de startmotor er pas in zit.
Ik zou dit ook niet uitsluiten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
BX19TZI schreef:Ik denk dat ik er dan wel LPi in laat bouwen. Ik wil geen gezeik met backfires en dergelijke. Ga wel even informeren deze week bij de gasboer die Harm me aanraadde.
Dan blijft de witte 16v gewoon orgineel en krijgt de zilvere LPI.
als die wil starten