Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je een koudstart injector hebt zit er geen extra luchtklep op.
Dus hoef je er ook niet naar te zoeken.
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bij mijn 2 GTT’s zit er een koudstart injector op en een extra luchtklep
ik weet wel niet zeker of dat bij de turbo 2 zo is , ik dacht dat die geen koudstart injector had
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Hebben we het over hetzelfde?
Heb het nl nog nooit samen gezien.
De extra luchtklep zorgt voor een verhoogd stationair toerental en de koudstart injector ook.
We hebben het toch over de 5e injector, en de klep die achter op het blok gemonteerd zit die de extra lucht wel langs de luchtweger stuurt en niet langs de vlinderklep?
Hallo,
Als ik ook nog iets mag toevoegen over Dinitrol.
Heb meerdere auto’s laten behandelen bij de Firma Stam in Beverwijk, is officieel Dinitrol station en ben zeer tevreden over de behandeling. (ook na een aantal jaren)
Is geen Friesland of Groningen…
Antiroestbedrijf Stam
Alkmaarseweg 147/B
1945DD Beverwijk
Tel: 0251 223510
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
jep ik heb het inderdaad over de 5é injector en de extraluchtklep die achter op het blok zit.
deze zitten beide in het injectie systeem van de 2.4 Gti en 2.5 Gti Turbo1
er is wel een verschil in typenummer maar optisch zijn ze gelijk.
bij de de Turbo 2 en de 25 Gti is de koudstartinjector niet aanwezig en word de extra benzine per cilinder door de vier injectoren gegeven.
hoe het met de extraluchtklep zit is mij niet echt duidelijk volgens de vraagbaak is er een pneumatsche klep maar koudstart injector niet.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Weer wat geleerd
De extra luchtklep gaat door kou open, en laat dan meer lucht langs de luchtweger. De ECU doet de rest. Er zit een gloeispiraaltje in om op te warmen zodat deze weer dicht gaat. (Bij sommige merken gaat deze dicht door de warmte van het blok.)
Is dit wat je niet kon vinden?
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ik wist wel dat het bij de 25 GTi zo werkte maar of het bij de turbo 2 zo werkte wist ik niet zeker .
zijn de extra luchtklep van de 25 gti en de turbo 2 dan van het zelfde type ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Weet ik niet zeker. Maar ik zou verbaasd zijn als het niet zo is.
Is een standaard Bosch onderdeel.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even los van bovenstaande discussie, ik wilde even een nieuw positief verbruiks record melden. 1 op 9.8 ik zo blij met mijn autotje . Ik had echt nooit verwacht zulke waardes te halen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Bijna 1 op 10… ben wel jaloers, maar goed dat is het verschil tussen de Turbo 1 en 2. (Heb trouwens de NKG’s binnen ga ze er morgen inzetten) Om je topic maar gelijk verder te vervuilen zoals je ergens anders al aangaf heb ik inderdaad een intercooler op mijn verlanglijstje staan. Heb alleen nog niet kunnen achterhalen hoe arbeidintensief/lastig dit wordt.
Ps ik heb zelf 1op 7 begroot voor de Turbo 1, het valt dus niet tegen maar voel me wel een beetje schuldig naar milieu enzo…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je een T2 intercooler kan vinden moet het meevallen, kwestie van de T2 onderdeeltjes er op zetten denk ik. Misschien eens autos naast elkaar zetten. En kijken.
Wat milieu betreft, schuldig hoef je je niet te voelen. Ga maar eens na wat voor een belasting het is op het milieu om 1000kg staal, glas, rubber en plastic te verhitten en vormen voor een nieuwe auto die je elke 5 jaar koopt. Dat verschil in brandstof verbruik wordt dan ineens irrelevant. Dan wordt een 1 op 6 slurpend monster van 18 jaar oud ineens een zeer milieu verantwoorde auto. Alleen niet teveel rijden als er smog waarschuwingen zijn .
@Blieduck, met het genot waar ik mee rijd, mag het wat kosten, dus ik stap nu weer nog gemakkelijker in de auto dan ooit tevoren . Dubbel onzuinig dus…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik hou van dit soort redenatie’s, ik weet er ook nog 1: Mijn jas past in mijn tas, ik pas in mijn jas, dus ik pas in mijn tas. Maar goed om mijn schuld gevoel af te kopen heb ik een Greencard. Een creditcard die uitrekent hoe milieubelastend je bezig bent, daarvoor worden credits gespaard waar bomen mee woden gepland. Mooi toch dat je tegenwoordig je schuldgevoel kan afkopen…..
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bijna 1 op 10 dat is wel echt goed voor een GTi Turbo 2 ik hoor er meestal andere verhalen over zelf ben ik al tevreden als mijn T1 1 op 8.5 haalt
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@wannabe: En dit is nog echt waar ook, in tegenstelling tot je jas verhaal. Over het geheel genomen, als je 18 jaar rijdt met je 1 op 7.5 auto heb je minder het milieu belast dan de persoon die 3x een nieuwe opel van 1 op 15 heeft gekocht.
@TRXke: Ik heb het verhaal vast al wel eens verteld, maar ik heb eens met mijn eerste S1 T1 van Cornwall naar Ramsgate gereden. Bij Ramsgate ging ik maar tanken omdat ik van mening was dat de benzine meter eindelijk de geest moest hebben gegeven, want zo veel kon er echt niet meer in zitten. Wel dus. 1 op 12.3 of zoiets debiels. Ik kon het echt niet geloven, maar ja, is dus ook maar 1x gelukt, helaas.
Maar goed, mijn hemel is na ongeveer 2000km rijden naar beneden komen zetten. Wie had dat ook alweer mooi weten op te lossen a 100 euro? Was jij dat nou wannabee?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik denk dat idd gelijk heb met je gedachtengang over de milieubelasting, voel me een stuk minder bezwaard!
Lucas Unger, gaf de tip over dat hemel. Hij heeft de hemel er zelf uitgehaald en aangeboden bij http://www.cciautobekleding.nl/. Hij schreef voor onder de 100 euro klaar te zijn. Naar aanleiding van zijn bericht besloot ik om de hemel zelf te doen (en hij zit nog steeds). 20 euro (niet de orginele maar wel goed gelijkend) stof en 7 euro voor de lijm. Ongeveer 3 uur werk met de- en monteren.