Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Wat is de mooiste Citroën ooit? Voor mij de CX.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
DS, liefst een zwarte berline
Als het een cabrio is, rood..
Hmmmz, stond er zaterdag niet zo’n mooie zwarte DS met rood leer voor de deur van citroville…
hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe!!!!
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
een donker groene BX
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Whaaa!!! Ik kan niet kiezen, DS, SM, Ami, CX, of toch een Traction ehhh…. En ja, de 2PK sectie is ook weer zeer charmant, een Charleston of een mooie Dyane zonder 3e ruitje… Of toch een GS!
Nee van mij geen keuze, er zijn zoveel types die ik bijzonder mooi vind en die geen gelijke kunnen vinden bij de concurentie. Vele Citroëns zijn zo uniek dat ik moeilijk kan zeggen welke ik het mooist vind.
Onmogelijk te zeggen. Ik zou graag een Cit met HP vering willen (echte HP vering, dus echt comfortabel) maar die moeten na het starten ‘opgepompt’ worden voor je weg kan rijden en dat duurt weer een poosje (wat ik niet wil). Dat is al 1 van de tegenstrijdigheden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Het lange wachten totdat de Citroën zich op normale rijhoogt verheven heeft moet je zien als een voordeel. Na bijv. een nachtje stilstaan ligt de volgende dag alle motorolie onderin. Ook bovenin de motor heb je draaiende delen die smering nodig hebben en dus aan slijtage onderhevig zijn. Je hebt dus alleen maar langer plezier van je auto als je even geduld hebt. Mensen hebben bovendien veel te veel haast. Wat maakt die halve minuut nou uit?
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Persoonlijk ben ik fan van de BX, dit omdat het gewoon een uniek concept is, een middeklasse auto voor de prijs van een kleine auto. Samenhangend met het comfort van het hydrolische systeem maakt deze auto een toppertje in zijn klasse. De blokken zijn ook echt onverwoestbaar, vele bxen staan op de sloop vanwege andere gebreken dan de motor !
De Ds is dan toch wel de mooiste Citroen ooit gemaakt!! C6 komt dichtbij
Die olie is geen motorolie, das LHM, dus remvloeistof En om te zien vindt ik het best mooi om een Cit te zien zakken of stijgen, maar ik wil er gelijk mee weg kunnen als ik daar de behoefte aan heb. Maar das dus slechts een voorbeeldje.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Die olie is geen motorolie, das LHM, dus remvloeistof
Dat bedoelde Doc volgens mij niet…..
En voor mij is de mooiste en dus meest ultieme Citroën een simpele ‘66 ID met 2e neus in grijs (gris kandahar of gris ciel lourd) met uiteraard een wit dak en de stoelen met de lage rug. Op de DS gestemd dus
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ik weet dat LHM geen motorolie is, maar dat heb ik ook niet beweerd. Het lange wachten op het stijgen van de auto heeft als voordeel minder slijtage aan het motorblok doordat de motorolie de gelegenheid krijgt om bovenin te komen. Ik ben het met je eens dat het stijgen van een Citroën nog altijd een mooi gezicht is.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
De mooste ooit voor mij is en blijft de DS, dit is gekomen dat ik als klein manneke bij mijn vriend zijn vader mee mocht in zijn nieuwe auto. Toen ik in die auto stapte vondt ik hem erg mooi en vroeg wat voor merk het was ik was toen 7 jaar, hij zij het is een Citroen DS en toen hij de auto starte ging ik als het waren omhoog en dat heeft mij zo gefassineerd dat ik toen al een citroen fan ben geworden en nu mijn eerste citroen heb gekocht dat is een Xantia en wil nooit meer een ander merk.
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
mooiste Citroen??
jah net al wat patje74 aangaf…
het is moeilijk de mooiste citroen eruit te halen want er zijn vele die zijn charmes hebben.
Dan is het toch wel de 2cv in eerste insantie ...ribbelkapje zelfmoordeurtjuhs alhoewel de Azam6 met zijn mooi papperclips ook wel erg mooi is..
en nu we toch in de ribbels zitten….de HY ook wel patatbus ook erg mooi….niet 1 die al 10 keer omgebouwd is als camper maar mooie franse dichte bus ..
Bij de Ds is dat dan toch wel de goddelijke cabrio en kwa kleur grijs metallic en tweede type neus.
maar ook de gewone versie doet het bij mij erg goed dan in de kleuren
zwart dit alles voorzien van derde neus.
en verders…jah de GS, AMI, DYane, traction, Mehari, SM
ik denk dat het bij mij eerder wordt ...welke zijn juist de lelijkste en niet toepasselijke citroen.
Dat is dan toch de Visa, Jumpy, AX (of misschien toch de sportuitvoering) , BX station, XM station, LN/ LNA, ZX…
let wel op….voor degene die dit type hebben….smaken verschillen
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ik wou de C35 een ‘sympathy vote’ geven, ben altijd voor de underdog.. maar toch maar voor de CX gestemd
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik kan niet kiezen dus doe ik het ook niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik kan niet kiezen dus doe ik het ook niet…
Kom op, hak een knoop door, wees een vent en verbaas jezelf eens
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:............En om te zien vindt ik het best mooi om een Cit te zien zakken of stijgen, maar ik wil er gelijk mee weg kunnen als ik daar de behoefte aan heb. Maar das dus slechts een voorbeeldje.
Het stijgen van mijn GS ‘s morgens is elke dag weer een moment om naar uit te zien. Zodra je een auto hebt die moet stijgen dan wil je er niet meer gelijk mee rijden. Sterker nog, het gaat je allemaal te snel! Het is heerlijk om de horizon door je spiegel naar beneden te zien komen!