




























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag aan de groene DS23 gesleuteld. De auto bromde een beetje bij gasgeven. Diagnose: lekje tussen uitlaatspruitstuk (1 van beide) en cilinderkop. Diagnose bleek te kloppen: van uitlaatpijp 1 zat 1 koperen moer los, de andere was verdwenen. Morgen ff nieuwe moer scoren op Citromobile.
In hoogste stand bleek de auto ook hydrauliek te lekken. Na inspectie bleek dat uit het kleine gaatje in de koppelingsregelaar (bij carburateur) te zitten, zie foto (voor de carbu, onder de bobinekabel):
Gelukkig heb ik nog een DS23, dus daar ff de koppelingsregelaar af gesleuteld en op DS 1 gezet. Blijkt de retourslang uitgedroog en ingescheurd… Ook op de inkooplijst voor morgen.
Wel lekker sleutelen aan zo’n DS :
Morgen met de GS naar de beurs!
Citroen!









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ook een idee, gaan liggen bij het sleutelen
Wat heb je jouw DS lekker hoog staan. Waar heb je de krik onder staan?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onder de voorsnep. En dan ook assteunen onder de bodem voor links en rechts.
Citroen!
Toepasselijk kenteken ook!!!!!! begint met Gs
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Nu nog een lesje arbo voor onze docent autotechniek en alles komt goed .
Hoeze oversleutelen van DS 2? Fungeert deze als donor voor DS 1?
Mooie sleutelruimte heb je overigens.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dat krukje, hmm, is dat ook origineel Citroen?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Erict schreef:Nu nog een lesje arbo voor onze docent autotechniek en alles komt goed
.
Hoeze oversleutelen van DS 2? Fungeert deze als donor voor DS 1?Mooie sleutelruimte heb je overigens.
Arbo? Wasda?
DS 2 is nu ff donor voor DS 1. DS 2 komt later weer aan de beurt (staat al een paar jaartjes stil).
Sleutelruimte? Gewoon een paardenstal. Veel ruimte, droog, vlakke vloer en deskundig commentaar van viervoeters…
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
vlietmansje schreef:Dat krukje, hmm, is dat ook origineel Citroen?
Tuurlijk, ook in hydrauliek groen verkrijgbaar!
Citroen!
For a moment off-topic….......
Hey Opron what is teh story behind your ID 25 DF break?????
Did you build a 2.5 litre diesel engine in your break?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Bram-id19B schreef:For a moment off-topic….......
Hey Opron what is teh story behind your ID 25 DF break?????
Did you build a 2.5 litre diesel engine in your break?
Dat staat hier .
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Opron schreef:It looks like a quite uncomfortable workingposition…
![]()
![]()
But the licenceplate beginning with GS is just perfect!/Opron, Sweden
Uncomfortable? Certainly not! lying down on the fender is quite comfortable!
Nice plate, yes, I like it too!
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Zo stond de mijne ook, vorige week. Lekker hoog en droog. Inderdaad is het sleutelen van boven op een kruk wat vreemd. Maar het kan prima. Je zweeft op je DS. Ik zet de krik met houten balk onder de dwarsbalk, net voor het carter. En uiteraard ook 2 assteunen onder de krikpunten.
Is ‘ie weer lekvrij?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ga zo ff testen. Laat het nog weten.
Citroen!









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat gaatje in de koppelingsregelaar zit toch normaal gesproken zo’n rubber pinnetje in?
Ik neem aan dat de achterkant op gelijke hoogte opgekrikt is?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Achter is ook helemaal opgekrikt. Weet niet zeker of er normaal een rubber pinnetje in het gaatje zit.
Vandaag ff getest: koppelingsregelaar lijkt dicht. Nu nog een nieuwe hoes tussen luchttunnel en radiateur en dan kan de DS weer de weg op.
Citroen!
Goed bezig!