hallo allemaal,
Helaas moet m’n dame aan zo’n afschuwelijk lelijke trekhaak.
Maar, misschien weet iemand een elegante oplossing? Ze houdt zich aanbevolen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De meeste franse trekhaken zijn deelbaar, met afneembare kogel dus. Nadeel van deze haken: RDW wil van deze niet het trekgewicht op kenteken vermelden.
Brink levert de trekhaken nog nieuw, worden ook door de RDW erkend. Nadeel: deze zijn niet deelbaar/afneembaar.
Citroen!
DriverD schreef:.
Brink levert de trekhaken nog nieuw, worden ook door de RDW erkend. Nadeel: deze zijn niet deelbaar/afneembaar.
Maar wel het kleinst en het meest eenvoudig in montage. En een eventuele gastank zit daarbij niet in de weg.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik heb ook een Brink liggen. Moet er nog op…
Citroen!
Maar alleen als je hem echt moet gaan gebruiken.
Trekhaken zijn te lompe constructies voor een DS, behalve dan het ding wat ze zelf bedacht hadden. Maar daar krijg je volgens mij nooit een goedkeuring voor.
“behalve dan het ding wat ze zelf bedacht hadden”
robie: ik ben benieuwd wat daarmee bedoelt wordt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is die met die twee buizen in het midden toch?
Ik had eerst een brink maar die werd APK afgekeurd… Kogel te klein.
Nu zo’n franse met 1 buis en niet afneembaare trekhaak. Er heeft nog nooit iemand naar de goedkeuring document gevraagd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
het franse ding is een elgant stel buizen dat tot onder je achteras loopt. een beetje scheeft onder de auto.
ik durf er niks aan te hangen.. maar dat heeft wellicht ook met de dame te maken.
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bogaard77 schreef:Dat is die met die twee buizen in het midden toch?
Ik had eerst een brink maar die werd APK afgekeurd… Kogel te klein.
Nu zo’n franse met 1 buis en niet afneembaare trekhaak. Er heeft nog nooit iemand naar de goedkeuring document gevraagd…
Wacht maar tot ze je aanhouden met een zware aanhanger achter je DS…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmmm ik heb geen E rijbewijs. Dus dat loopt niet zo’n vaart… Een beetje met aanhangers met vuil rijden in de stad enzo…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onder de 750 kg heb je geen probleem.
Citroen!
heeft/weet iemand een plaatje van die “elegante” trekhaak?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Denk aan een kormme banaan.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Volgens mij ligt er bij mij zo’n franse trekhaak onder.
Vanonder ziet het er dan zo uit.
Peter.
de mijne heeft twee… en die vond ik al zo zo
deze is erg minimaal.
.komma
gkn schreef:heeft/weet iemand een plaatje van die “elegante” trekhaak?
Al die franse dingen van de plaatjes hier zijn van toeleveranciers. Daar is niks elegants aan. Ik zal eens kijken of ik de boeken terug kan vinden waar ze in staan. Citroën had er 1 voor de berline en 1 voor de break. Die voor de break was helemaal geniaal, daarbij moest je de achterbumper in drieen zagen en het middelste deel weggooien.