2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

De mooiste Citroën ooit?
Gepost: 29 maart 2005 12:05 AM
  [ # 16 ]

Ik heb maar DS gestemd…de besteleend staat er immers niet bij Smile

Moeilijk hoor maar de DS blijft het mooiste al wordt ie wel op de voet gevolgd door een SM en CX…..

Vreemd, mijn droomauto was altijd een zwarte DS Pallas met zwart leer…. -heb ik nu- en nu zit ik te denken om misschien toch maar eens naar een CX te gaan kijken??? Houdt het dan nooit op….

Als ik toch eens genoeg ruimte en poen had….

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 maart 2005 12:10 AM
  [ # 17 ]
CitroenAZU schreef:

He, dat is mijn lijfspreuk ook al aan het worden!  Very Happy

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 29 maart 2005 12:13 AM
  [ # 18 ]
patje74 schreef:
CitroenAZU schreef:

He, dat is mijn lijfspreuk ook al aan het worden!  Very Happy

+1!!
(werd zaterdag weer heel erg weemoedig van de GSA en ben stom genoeg in een paar CX-en gaan zitten Confused )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 maart 2005 12:27 AM
  [ # 19 ]

Ik vind de Xantia qua model (lijn dus) een hele mooie Citroën…..maar de Traxion ook….ik heb echter toch maar voor de BX gekozen Wink

Niet zozeer *mooi* (maar ook niet lelijk!)....wel apart….vooral type-1 met de satellietjes Cool

(En die weemoedigheid had ik ook met die paar zeer fraaie GSA’s die er stonden, Hans.)  Crying or Very sad
Toen Renz krap 1 jaar was (en zijn oudere zusje 4)....heb ik 1x een GSA break gehad…....dus Renz kan met een gerust hart zeggen dat hij is opgegroeid in een Citroen….en later uiteraard met de (vele) BX’en. Wink
Hij weet dus als geen ander wat HP-vering is. Cool

Profiel  

jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 29 maart 2005 12:39 AM
  [ # 20 ]

Moeilijk, Ik vind de CX, DS en de SM toch boven de rest uitsteken. En ik waag het niet de dame voor de deur te beledigen. De CX dus.

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 29 maart 2005 12:46 AM
  [ # 21 ]

‘t is moeilijk kiezen, vooralsnog ga ik voor de T.A.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 29 maart 2005 01:07 AM
  [ # 22 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik kan niet kiezen dus doe ik het ook niet…

ik eigenlijk ook niet ,ben toch maar voor de xm gegaan…

maar vind de cx,sm,bx type 1,2cv,hy…. vind ze allemaal eigenlijk te mooi Laughing

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 29 maart 2005 02:24 AM
  [ # 23 ]

Oké, net de knoop doorgehakt: XM

ik kan zeggen xantia: is ook een erg mooie auto en mede door zijn kleinere afmetingen leuker te berijden dan een XM..maar, ik merk zelf: hoe bijzonder de Xantia ook is je blijft naar een XM kijken

SM: heeft al een hoop stemmen, leuke auto,  gave historie, maar helaas een beetje TE.

BX: leuke auto om in te rijden/om als zuunige ollander te hebben maar om nou te zeggen mooi Confused  Rolling Eyes

En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan…maar het is dus de XM geworden..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 29 maart 2005 02:57 AM
  [ # 24 ]

Tsjonge heb al tijden niet meer voor zo’n lastige keuze gestaan!

Zit te twijfelen tussen de CX, SM, DS, BX en (jawel) de C4 (Coupé, vind ik echt een plaatje).
Heb zelf eigenlijk alleen nog maar in 1 type Citroën mogen rijden, namelijk de BX. Dus in die zin kan ik niet beoordelen welke Citroën ik het fijnste vind rijden.

Waarom ik de C4 in het rijtje noem? Ik vind de coupé echt heel stijlvol.. minpunt is dan natuurlijk weer geen HP vering, dus in die zin valt hij wel af. Lelijk vind ik de BX zeker niet (liefde maakt blind zeggen ze wel).
Nouja hoop toch zeker wel zo snel mogelijk te kunnen rijden in een CX/SM/DS (en C4?), zodat ik een definitieve keuze kan maken

denk dat ik het voor nu eerst maar op CX houd (moeilijk moeilijk.. Rolling Eyes )

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 29 maart 2005 03:07 AM
  [ # 25 ]
Simpele Ziel schreef:

SM: heeft al een hoop stemmen, leuke auto,  gave historie, maar helaas een beetje TE.

Te? Hoezo te?!  Alles wat uit Italië komt is té... Razz

Cool

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 maart 2005 10:05 AM
  [ # 26 ]
Ijs schreef:

Persoonlijk ben ik fan van de BX, dit omdat het gewoon een uniek concept is, een middeklasse auto voor de prijs van een kleine auto. Samenhangend met het comfort van het hydrolische systeem maakt deze auto een toppertje in zijn klasse. De blokken zijn ook echt onverwoestbaar, vele bxen staan op de sloop vanwege andere gebreken dan de motor ! Very Happy

De Ds is dan toch wel de mooiste Citroen ooit gemaakt!! C6 komt dichtbij Rolling Eyes

Als je nou eens de naam BX hier vervangt door GS…

De GS was de eerst kleine Citroen met bolletjesvering, niet de BX. Blokken ook onverwoestbaar.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 maart 2005 10:09 AM
  [ # 27 ]
ieksEmmu schreef:
Simpele Ziel schreef:

Te? Hoezo te?!  Alles wat uit Italië komt is té... Razz

Cool

Pardon?

Ik vind de motor nog het minst interessant aan een SM.

Als ik zo’n ding had legde ik er zo een CX motor in, om van dat verschrikkelijk dure Maserati blok af te zijn.

Het design vind ik echt super. Ik ben dan ook een fan van Opron auto’s (CX/GS/SM).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 29 maart 2005 10:30 AM
  [ # 28 ]

qua design ben ik weg van de DS, dus ik heb daar voor gestemd.
qua technische innovatie ed en als hele goede 2e komt de bx, daarna xm en xantia voor mij.
Razz
hoewel de cx ook mooi is en de eend en ... shit , kan ik ze niet allemaal kiezen???? Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 maart 2005 11:28 AM
  [ # 29 ]

Ik ga voor de SM. Van “kindsafaan” een auto die een enorme aantrekkingskracht op mij heeft! 

Jeroen

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2005 01:30 PM
  [ # 30 ]

Voor mij is het toch echt de CX… maar dat was denk ik al duidelijk Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook