nou, citrobomile was wat, mooie dingen gezien.
thuisgekomen direct mn hoofd onder de kap gestoken.
Ik zou heel graag de ontsteking juist zetten maar kan het 0-punt gat in het vliegwiel niet vinden.
tips?
dank!
.komma
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
ff zoeken, is veel over geschreven…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zit onder de beugel waar de dynamo op zit. Je kan het gat op het gevoel proberen te vinden, ik haal meestal de dynamo eraf.
Citroen!
Mmm, ik heb een oud type met remplaat. onder de dynamo kom ik die gigantische klauw tegen. verder eronder is alles zwart (sry), en er weinig ruimte om te voelen.
zit ie van voor naar achter of andersom? (ik dacht vanuit het blok naar voren).
echter:
denk erover eerste bougie eruit te trekken, en dan vanaf hoogste punt iets terug te draaien. Mag dat?
een groet,
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heeft de ID het oude (3 hoofdlagers) of het nieuwe (5 hoofdlagers) blok?
Citroen!
ik heb t ding nog niet uit elkaar gehad.. maar. . .
de ontsteking zit helemaal achteraan, ik verdenk het blok ervan rond 62 te zijn.
foto van voor al het sleutelwerk:
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.
Citroen!
Eerste bougie eruit gedraaid, ontsteking iets voor bdp gezet. en mezelf toen afgevraagd hoe ik kan weten of dit de 1e of de 2e slag is.
ik ga morgen proberen. anders draai ik de bedrading 2 door, dacht ik.
Als t goed is loopt ie lekker, anders knalt de hele straat wakker. klopt deze redenering?
.komma
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij de TA zit er in elk geval wel zo’n gat, dus het lijkt me stug dat dit er bij een DS dan niet in zou zitten…
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.
Dat zit er zeker! Onder de dynamo ergens. O ja: Gebruik een boortje als pen: mocht je het vergeten te verwijderen dan breekt een boortje gewoon af als je de motor start, terwijl een stalen pen van bv een bout gewoon zal verbuigen en het vliegwiel zal blokkeren…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
check
zit ie in het blok, dus naar voren toe in het vliegwiel.
of in de bak/bellhouse, naar achterin richting blok?
.komma
Dat gat zit in het koppelingshuis en loopt van buiten naar binnen. Niet van voor naar achter of van achter naar voor. Onder een hoek van ongeveer 60 graden.
ah!
Zo had ik het nog niet bekeken.
.komma
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:DriverD schreef:Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.
Dat zit er zeker! Onder de dynamo ergens. O ja: Gebruik een boortje als pen: mocht je het vergeten te verwijderen dan breekt een boortje gewoon af als je de motor start, terwijl een stalen pen van bv een bout gewoon zal verbuigen en het vliegwiel zal blokkeren…..
of maak/neem een pen en bind met een touwtje je contactsleutel aan die pen vast!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Aan de andere kant, als een boortje toch gaat buigen krijg je het er verdomde moeilijk weer uit! (weet ik uit evaring…. ops: )