8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 16 TRS; APK!
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 april 2008 11:09 PM
  [ # 106 ]
PrutsyLJ schreef:

Dat is dus absoluut geen poep!! Ik heb het bij mijn vader gezien dat ze braken. Dat had enorm simpel voorkomen kunnen worden door een setje nieuwe bouten aan te schaffen!

Zo bedoelde ik het niet Laughing
Ik bedoel dat het *** is dat ik dus toch nieuwe bouten moet kopen. Dat ga ik dus wel doen!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 april 2008 11:10 PM
  [ # 107 ]

Aah, verstandig. Even een kleine miscommunicatie hehe. Kan gebeuren.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 26 april 2008 12:01 AM
  [ # 108 ]

Dat kan ik je afraden want die bouten zijn rekbouten. Onder de kop zit een verdikking en dat kan rekken. Ik zou ze niet gebruiken, heb zelf n keer n koppakking vervangen en nieuwe bouten er in gedraait. Als je het toch resoluut aanpakt zou ik gaan voor nieuwe!

Aanhaalmomenten staan in de bx vraagbaak (toch). Je moet ze in 3 of 4 fases aandraaien. Heb je zo´n vraagbaak, anders kan ik het voor jou opzoeken.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 april 2008 02:46 AM
  [ # 109 ]

Inderdaad: rekbouten trek je zo strak aan dat de spanning over de zogenaamde rekgrens heen gaat.
Dat betekent dat de bout blijvend vervormt en de materiaaleigenschappen veranderen.

Daardoor krijg je de bout nooit meer op zijn oude spanning (nouja, kan wel, maar dan moet je andere aanhaalmomenten gaan gebruiken en het is maar de vraag of je daarmee helemaal het gewenste effect bereikt).

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 mei 2008 12:54 AM
  [ # 110 ]

Het blok ligt helemaal klaar om morgen gemonteerd te worden! Vandaag eindelijk de nieuwe kopbouten binnengekregen. Toen alvast wat kleinde dingen op het blok gezet, klemmetjes, haakjes, bdp sensor enz. En natuurlijk de krukaskeerring bakzijde vervangen, vliegwiel gemonteerd, koppeling gecentreerd…

Ik hoop morgenmiddag te kunnen beginnen met de inbouw.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 mei 2008 12:47 AM
  [ # 111 ]

En hij heeft even gelopen!!

Het blok vanmiddag:

Op zijn plaats:

Huidige situatie:

Ik heb voor de grap de sleutel eens omgedraaid, en hij sloeg meteen aan op LPG Very Happy Verder heb ik hem niet laten lopen, ik heb 2 liter olie te weinig, en nog geen werkend kvs systeem. Morgen gaat dat helemaal goedkomen!

Oja ik had nog een filmpje van de eerste rondgangen van het blok (nog geen ontsteking):
http://www.youtube.com/watch?v=0zrth_2D_tk

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 08 mei 2008 12:53 AM
  [ # 112 ]

Mooi Very Happy, wat ziet dat blok er btw frisjes uit. Dat werkt wel zo lekker.

Succes nog!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 mei 2008 01:17 AM
  [ # 113 ]

Goed werk Lars, dit is goed om te zien!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 08 mei 2008 01:34 AM
  [ # 114 ]

Goed bezig ja! succes verder Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 mei 2008 08:20 PM
  [ # 115 ]

Hij doet het:

 

Zo de uitlaat er weer onder hangen, en dan mag het blok even warmdraaien. Vooralsnog geen vreemde lekkages gezien.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 mei 2008 08:23 PM
  [ # 116 ]

Wat een grappig geluid.  Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 mei 2008 08:34 PM
  [ # 117 ]
Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 mei 2008 10:49 PM
  [ # 118 ]

Met uitlaat er onder loopt het toch net even wat beter Laughing  Hij liep een beetje houterig, maar na montage van het luchtfilter loopt hij super.
Stinken Shocked  dat wel. Het uitlaatspruitstuk stond lekker te dampen. Er komen geen rare dingen uit de uitlaat, hij lekt nog nergens, ik krijg er steeds meer vertrouwen in.
Morgen ga ik de aandrijfassen ed weer monteren, zodat hij weer op eigen poten kan staan.
Dan word het zoeken naar een goedkope set achterdraagarmen, en dan zijn we wel bijna klaar dacht ik zo.

Filmpje van het goedlopende motorblok:
 

Ik vind het motorgeluid trouwens erg mooi klinken, weer een ‘eigen’ geluid. Beetje combinatie van een stofzuiger/naaimachine.

ps. Airco doet het ook nog.  Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 mei 2008 11:58 PM
  [ # 119 ]

RESTECP!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 mei 2008 12:11 AM
  [ # 120 ]

Kijk, kijk!!! Mooi werk man!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook