Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lijkt me ook betrekkelijk onverantwoord maargoed…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: Topsnelheid met de BX (afgeleid van het C4-topic )
jaco schreef:vortex schreef:Ik bijt het spits af op de weg Breda-Rotterdam, bij breda met wegwerkzaamheden, 230 km/hr op de teller…waar 70 was toegestaan, overdag
Erg leuk, om te kijken hoe hard je wagen kan, maar ik hoop toch echt niet dat je DIT stoer vindt…
nee, ik rijd altijd lekker relaxed, maar had gewoon zin om eens te kijken hoe hard hij kon. voor ik het wist reed ik een 70 km stuk in, en geen auto’s dus dan maar gewoon door gaan. het is geen dagelijks iets wat ik doe
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Re: vrrrrrr
dennis van der ven schreef:07-uj-51 2cv6 130 km/h liep als een speer (collega afgesteld)
jv-19-dd visa gt 170 km/h
sg-13-nt ax sport 193 km/h
pk-83-yb bx sport 200km/h plus iets
tp-87-vk bk trd turbo 180 km/h
vl-99-ff jumpy td 175 km/h
bp-67-sb berlingo 4x4 172 km/halle snelheden zijn tellersnelheden, op de vlakke weg gemeten.
behaalde snelheden in het verleden bieden geen garantie voor hogere snelheden in de toekomst
Ik denk dat je alleen de snelheid van de Berlingo kan verbeteren De rest heb je niet meer. Je kan het ook een keertje met een BX GTi proberen…..
Hoe hard gingen we trouwens met die alfa? Dat was ook gauw 190 op de klok toch?
@Vortex: en dat terwijl wegwerkzaamheden altijd ruim van tevoren worden aangegeven…
205 km/h op de teller van de BX Sport, afsluitdijk.
jaco schreef:@Vortex: en dat terwijl wegwerkzaamheden altijd ruim van tevoren worden aangegeven…
ik heb ook absoluut niet gelet op borden, alleen op de weg voor me. met die snelheid kijk ik daar ook niet meer naar. zag ineens gele lijnen en van die rood/witte gestreepte paaltjes. toen zag ik op de matrix borden 70 staan.
Heb dan ook wel een engeltje op mijn schouder gehad dat ik niet geflitst of gespot ben door de blauwe petjes….. ops:
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Denk dat dat engeltje er inderdaad heeft gezeten, maar niet voor die petjes of flitspalen
NN-12-GV (BX 19 GT): 210 km/h op de teller in Duitsland.
PH-85-BJ (BX 19 Digit): 197 km/h op de (digitale) teller in Zeeland.
PY-66-SJ (BX Sport): 200+ km/h op de teller in België.
XK-65-YK (huidige BX 14): 165 km/h op de teller in Frankrijk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Visa Special (KF-30-LK): 130 km/u (in Duitsland, vanuit Heidelberg naar NL, in 1997)
BX19GTI (RY-28-PJ): 195 km/u (op autobahn tussen Hannover en Wolfsburg, 2002)
BX TZD Turbo (FP-RJ-xx): 180 km/u (diverse keren top gereden, nooit verder gekregen dan deze snelheid, uiteraard alleen met goed opgewarmde motor)
Dit zijn wel allemaal teller-snelheden, ik weet van de TZD Turbo dat de afwijking een kleine 10% is.
200+ heb ik alleen op de motor gehaald, nl 240 km/u op de A3 tussen Oberhausen en de NL-grens, op mijn Kawasaki GPz 900 R uit 1984. Dat was geloof ik vorig jaar.
De A3 bestaat volgens mij niet
Het had de belangrijkste snelweg van Nederland moeten worden: de A3. De rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Rotterdam, dwars door het Groene Hart, is echter nooit aangelegd. Toch zijn er bij nadere beschouwing allerlei sporen van zichtbaar
Niet echt een duidelijk bron, maar ik had geen zin om verder te googlen
edit: afbeelding gevonden…
verder ontopic….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Klopt helemaal, maar in Duitsland bestaat ‘ie wel. Als je de A12 blijft volgen kom je in Duitsland vanzelf op Autobahn nr. 3.
Er is een stukje N3 bij Papendrecht.
Bij Amstelveen aan de A9 was een megalomaan knooppunt voorzien; dat zijn ze inmiddels aan het ombouwen naar een normale op/afrit met vrije lijnbusbanen. Het tracé richting Gouda (lag het er maar, ik rijd het iedere dag!) was tot voor kort vrijgehouden; inmiddels zijn er al stukken bebouwd, helaas.
Ich bin ein Breaker
GoofBlikscha schreef:Ik ben eigelijk ook wel benieuwd hoe hard de Digit wil… Ik geloof niet dat ik ooit harder dan 150 (perongeluk, want ja het gaat zoo makkelijk ops: )heb gereden… En eigleijk wil ik het de auto ook niet aandoen
De mijne haalt 200 km/u
Maar jij rijdt op LPG, wat de topsnelheid altijd wel iets omlaag haalt.
PS: Complimenten over je mooie Digit! Ze stond er heel mooi bij op Citromobile.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mijn vorige, een 1.6 TZI heb ik heel dicht bij de 190 op de teller gekregen, maar zij was ook goed getraind, want ik reed toen der tijd nogal wild
Mn chic heb ik nog niet getest op dr max (weet ook niet of ik dat wel wil) Rijd er wel zo nu en dan 160/ 170 mee, maar dit zijn meer uitzonderingen.
Overigens heb ik het gevoel dat mn chic nog zat over heeft dan! Ook totaal geen last van trillen of wat dan ook! dat verbaaste me toch wel!
vandaag even gekeken wat de echte snelheid nou verschilt met de snelheid op de teller, dit was bij 120, 130, 140 en 150 km/h op de teller, steeds precies 7 km langzamer in het echt.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)