1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

The Blackass Story
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 30 april 2008 10:08 PM

Mensen,

Vanmiddag bij Stan geweest in Bergen op Zoom, verder dan ik verwacht had overigens… Voor zover het nog niet zeker was is het nu helemaal 100% zeker, de ZX van Stan (z’n vriendin…) komt op mijn parkeerplaats te staan als waardige opvolger van de Voltage. De Voltage moet zich nog een paar dagen weren, bedoeling is om zaterdag in de vroege ochtend de overdracht te realiseren. De Voltage zal dan zijn laatste rit maken…

Velen zullen de ZX van Stan kennen, toch een impressie van de ZX die in mijn gelederen als Blackass door het leven zal gaan. Ik MOET uiteindelijk elke auto een naam geven, het is uiteindelijk toch een familielid Cool :

Mooi profiel:

En natuurlijk; z’n black-ass:

De auto ziet er erg mooi uit, is duidelijk met veel liefde en zorg vertroeteld. Onderhoud is piekfijn, alle rekeningen aanwezig en er is alles behalve bezuinigd. Chappeau Stan very good

Op de foto’s zien de spoilers achter er echt als spoilers in de ware zin des woords:
[quote data=”” author=“woordenboek” date=“1252147597”]
Definitie (EN)
EN: spoiler
NL: verstoorder

In de realiteit echter misstaat het helemaal niet, sterker nog, het staat eigenlijk best mooi, vooral dankzij de prachtige diep zwarte lak. En het grootste voordeel: De bovenste is de voorraadplank, de onderste de drankbar! Ideaal bij de regelmatige picknicks op het Franse platteland Smile
2 stoeltjes erbij en klaar…

Over de stoeltjes gesproken. De bekleding is bijzonder mooi en volmaakt vrij van slijtplekken. Echter, wanneer je uit Volcane stoelen komt (in mijn geval dus) zijn ze net te zacht en te weinig steun. Dus, het zou zeer goed kunnen dat de Volcane stoelen overgezet worden. Mogelijk esthetisch niet de beste keuze maar comfort-technisch gezien wel. Ook mooie: Verstelbare hoofdsteunen achter! Voor die enkele keer dat er iemand achterin zit Smile Ook de deelbare achterbank is leuk maar: met de bekende piepjes en dus… mogelijk worden de hoofdsteuntjes toch opgeofferd ten bate van een bank uit de Volcane…

Het schuifdak zit niet mooi gemonteerd, is echter lekkage vrij aldus Stan en dus verder onbelangrijk hoe het er uit ziet. Het zit er al lang in en er is geen roest te bespeuren. Gewoon goed onderhouden de komende jaren dus. En natuurlijk er van genieten! Want een open dakje is toch wel erg lekker als je geen Airco hebt!

Enige punt wat er binnen niet al te lange tijd aan zit te komen zal de koppeling zijn. Aangrijppunt ligt op ongeveer 3/4, wen je zo weer aan maar toch liever niet te lang mee wachten om te vervangen. Dat gebeurt dit jaar nog wel dus. Al was het alleen al om door te gaan met het preventieve onderhoud wat Stan aan de ZX heeft laten uitvoeren.

De wielen, idd, het zijn BX doppen! Sterker nog, wielen en doppen komen van de TZI uitvoering. Ze misstaan zeker niet, sterker nog, het ziet er erg mooi uit (is mijn mening) en dus zullen de Volcane velgen er waarschijnlijk niet op gaan.  Het profiel van de banden is ook nog goed, de voorbanden zijn zelfs nieuw dus eeuwig zonde om die niet te gebruiken. Wellicht dat ze over te zetten zijn op de Volcane velgen, dat zijn per slot van rekening ook gewoon 14”-jes. Geen 185 bandjes, maar 175/70, met iets grotere afrolomtrek dus. Ik merkte dat het blok wat trager was, mogelijk dat het toch iets uitmaakt dus? Maar, voorlopig maar lekker laten zitten en de Volcane velgen bewaren. Want die zullen er zeker op gaan komen! Bij de remwissel bijv, wanneer ik er klauwen en dubbele geventileerde schijven op zet…

Het blok zelf draait prachtig. Lekker rustig en zonder resonantiegebied. Waar ik bij 100 (=2500tpm) een flinke dreun in de auto heb hoor ik dit blok slechts prachtig tokkelen. Geen nagelen, geen gehamer, super. De gereviseerde (+1 vervangen) verstuivers bij 230k zullen hier debet aan zijn. Wederom een getuige van het belang van dit preventief onderhoud!

Het schakelen en sturen was ook weer even wennen. Zonder speling en lekker strak en nauwkeurig.

Euhm… wat nog meer? Ja, de speakers in de hoedenplank. Ik ben er nooit voorstander van maar toen ik ze zag en hoorde…
Shocked  Die blijven dus echt wel zitten! Pioneer’s uit een beroemde serie, hele mooie kwaliteit en dus neem ik ze ook over. Prachtig afgewerkt trouwens door Stan. Mooie stekker gemaakt indien de hoedenplank er uit moet. Wederom; Chappeau!

Ow ja, iets anders… Het airbagstuur… Ik ben gewend aan het Volcane sportstuur en ben bereid de airbag op te offeren Shocked Ja echt… het aanwezige stuur is ook wat verweerd (hebben ze allemaal) en van een voor mij niet aangename dikte en materiaal. Kan er prima mee leven, daarnietvan maar, toch graag het Volcane stuur er in. Heeft iemand een idee of een airbagstuur uitgebouwd kan worden? Het is natuurlijk een explosief waar je mee aan de gang gaat… Zou dit door een dealer gedaan moeten worden?

Dus, dat is het. De kogel is door de kerk, de ZX van ‘vriendin-van-Stan’ gaat mijn kant op. De dame in kwestie heeft het er moeilijk mee, ze is er erg aan gehecht (begrijpelijk) maar hij komt in een liefdevol nest van een ZX liefhebber!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 30 april 2008 10:43 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd! Ik vind die bx-doppen ook geweldig en zo te lezen kun je hier wel weer even mee vooruit. Wat goed onderhoud wel niet kan doen.

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 30 april 2008 10:45 PM
  [ # 2 ]

Blackass is het levende bewijs wat goed en preventief onderhoud oplevert. Het is een optisch en technisch plaatje.

bijna vergeten: cv met rf ab Smile Iets wat wel werkt dus   Very Happy

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

Jay2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 30 april 2008 11:48 PM
  [ # 3 ]

Shocked  Mooie wagen!!!! Een waardige opvolger van de Voltage dacht ik zo. Kan niet wachten om er een stukje in weg te tokkelen. Zo te horen gaat deze ook wel de km-stand van de Voltage halen!

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 01 mei 2008 12:01 AM
  [ # 4 ]
Jay2 schreef:

Shocked  Mooie wagen!!!! Een waardige opvolger van de Voltage dacht ik zo. Kan niet wachten om er een stukje in weg te tokkelen. Zo te horen gaat deze ook wel de km-stand van de Voltage halen!

Als alles meezit gebeurt dat zaterdag, voordat we je remmen gaan doen Smile

Moet natuurlijk wel Sub en Radio nog overzetten Cool

Gehad:

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 01 mei 2008 01:16 PM
  [ # 5 ]

breng gewoon de radio mee dan zetten we er die gelijk ff in heb je een stukje muziek onderweg banana

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 mei 2008 12:29 AM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd David!

Das een mooi karretje, alhoewel het natuurlijk wel pijn doet dat de ouwe trouwe nu aan zijn einde komt Crying or Very sad wat is het lot van het beestje trouwens?

Het stuur verwijderen is niet zo’n punt trouwens, eerst de accu minstens een kwartier los, vervolgens de airbag unit losdraaien (er vanuit gaande dat dat zoals bij de xantia zit gaat dat met 2 schroefjes die via gaatjes achter het stuur bereikbaar zijn) dan kun je de airbag voorzichtig naar voren halen en het stekkertje loshalen en that’s it, daarna kun je het stuur met de bekende centrale moer loshalen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 02 mei 2008 03:10 AM
  [ # 7 ]
Mechuccio schreef:

Gefeliciteerd David!

Das een mooi karretje, alhoewel het natuurlijk wel pijn doet dat de ouwe trouwe nu aan zijn einde komt Crying or Very sad wat is het lot van het beestje trouwens?

Het stuur verwijderen is niet zo’n punt trouwens, eerst de accu minstens een kwartier los, vervolgens de airbag unit losdraaien (er vanuit gaande dat dat zoals bij de xantia zit gaat dat met 2 schroefjes die via gaatjes achter het stuur bereikbaar zijn) dan kun je de airbag voorzichtig naar voren halen en het stekkertje loshalen en that’s it, daarna kun je het stuur met de bekende centrale moer loshalen.

Tuurlijk doet het wat als de Voltage weg gaat, die heeft me heel wat plezier gebracht. Vergeet niet gauw de trip met 5 man+bagage (bagpackers) vanuit Frankrijk via Duitsland naar huis. Hij heeft af en toe wat voor z’n kiezen gehad! Vooral nu je zo zegt: “nu het ouwe trouwe beestje aan zijn einde komt” dat klinkt heel naar…  Sad

Ik kan hem maar heel kort houden, eigenlijk de dag na ophalen van blackass moet hij opgehaald worden door een Citroen sloperij (natuurlijk niet door ene willekeurige sloperij) omdat de APK 7 mei afloopt… Als ik er iemand van het forum nog een plezier mee kan doen dan graag natuurlijk!  Moet wel iets met interieur nog overzetten, dat wel.

Dat airbag vervangen is duidelijk niet zo moeilijk, gaat dus zeker gebeuren, thnx!

Gehad:

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 02 mei 2008 04:13 PM
  [ # 8 ]

Je krijgt tegenwoordig eerder en sneller een lening van 20.000 dan dat je 2.000 spaargeld los krijgt, lekker al die feestdagen.  Evil or Very Mad  Grrrr nuts
Goed, morgen ben ik dus nog niet in het bezit van blackass, welke overigens door een vriendin van me omgedoopt is tot een meer vriendelijke ‘vleermuis’ als benaming. De komende tijd maar eens afwegen wat het beste klinkt, een polletje mss… Wink

Morgen dus Jay2 maar ff helpen met remmelarij achter en radiateur wissel, ook leuk.

Gehad:

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 04 mei 2008 04:00 AM
  [ # 9 ]

ik zeg: de batmobiel!  Laughing

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Jay2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 05 mei 2008 08:27 PM
  [ # 10 ]

Corynorhinus townsendii zwartus zetixus

Ofwel groot-oorige zwarte vleermuis ZX
Ik twijfelde tussen “lul niet zo” en deze Laughing

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 05 mei 2008 10:49 PM
  [ # 11 ]

Misschien kun je de lambda voor mij er uit halen voor hij naar de sloop gaat?

En ik kan ook de radiatorfan gebruiken. Als die op een 1.6 past tenminste.

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 06 mei 2008 11:41 PM
  [ # 12 ]
michelangelo schreef:

batmobiel

Heeft ook reeds iemand geopperd, kweenie, ligt wat te voor de hand dacht ik…

Jay2 schreef:

Corynorhinus townsendii zwartus zetixus

Ofwel groot-oorige zwarte vleermuis ZX
Ik twijfelde tussen “lul niet zo” en deze Laughing

Shocked  Laughing  Cool

Ave, zetixturi te salutant Smile

Enfin, we gaan ons beraden.

zx-enschede schreef:

Misschien kun je de lambda voor mij er uit halen voor hij naar de sloop gaat?

En ik kan ook de radiatorfan gebruiken. Als die op een 1.6 past tenminste

Wil het er met alle plezier uit halen maar gaat dat van 1.9D naar 1.6i?
De radiatorfan is een dubbele uitgevoerde, ken dat bij de jouwe? Anders heb ik er nog een van een 1.9i voor je.

Gehad:

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 07 mei 2008 11:43 AM
  [ # 13 ]

Die radiatorfan van de 1.9i zal wel passen denk ik.

Volgens een andere forummer zijn alle lambdas hetzelfde bij Citroën.

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 07 mei 2008 12:17 PM
  [ # 14 ]

Die ziet er nog goed uit zeg Cool

Persoonlijk zou ik wel voor de Volcane velgen gaan, de BX doppen vind
ik wat te “klassiek” over komen, terwijl de auto juist wat sportiever is Wink

Profiel  

david.tb
> 900 berichten

Gepost: 07 mei 2008 11:31 PM
  [ # 15 ]
ZX-Enschede schreef:

Die radiatorfan van de 1.9i zal wel passen denk ik.

Volgens een andere forummer zijn alle lambdas hetzelfde bij Citroën.

Jos

Nou, dan kan die jouw kant op. Tarief komen we wel uit, ‘everyday low pricing’ aldus mijn topic inzake de Volcane ontmanteling

En de Lambda… ik weet niet 100% zeker of die goed is. Er waren geen klachten. Hoe test je zoiets? Ik haal hem er met alle plezier uit voor je. En Enschede is om de hoek van mijn geboorteland Hengelo dus daar komen we wel uit.

nok schreef:

Die ziet er nog goed uit zeg Cool

Persoonlijk zou ik wel voor de Volcane velgen gaan, de BX doppen vind
ik wat te “klassiek” over komen, terwijl de auto juist wat sportiever is

De Volcane velgen blijven in mijn bezit, tenzij iemand er geld voor over heeft. Bedoeling is zeker deze op de vleermuis/blackass te monteren. Het staat gewoon te goed!

De vleermuis/blackass is overigens betaald, dus is er geen ontkomen meer aan, hij is van mij vanaf zaterdag. De VOltage zal nog korte tijd (enkele dagen) in mijn bezit blijven en dan gaat hij naar een Citroen sloper. Als er ook maar iemand interesse heeft dan gaarne zsm melden. Voor 100 is Voltage de jouwe. Ik moet het wel zsm weten want ik ga vlot de berger bestellen…

Gehad:

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook