2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Bixie 2
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 03 mei 2008 01:20 AM
  [ # 16 ]

en een 14 re
hoeveel heeft die??
die had moeite de caravan te trekken.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 mei 2008 01:39 AM
  [ # 17 ]

14 RE heeft 72 PK..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 03 mei 2008 01:47 AM
  [ # 18 ]

ok houden we de volvo 440 nog maar voor de caravan.

ps we hebben nu een volvo 340 cvt over, met mucho,s onderdeelos.
grp

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 05 mei 2008 02:28 AM
  [ # 19 ]

Vandaag naar utrecht geweest met bixie 2.
eerst als een vorst achter in” krantje lezen wat wil men nog meer.
Leuk geslenterd door de hal en buiten.
Wat leuke dingen kunnen score, zoals een nieuwe radiator( die vervang ik preventief) vraag baak en een zeer interessant dun boekje maar donder duidelijk.
hydro systeem in kleuren afgebeeld schema tekeningen, daar kan ik wel wat mee.
Een hoop leuke, vreemde,mooie dingen gezien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=4DWZ8QWG .

Op de parkeerplaats stonden meerder bx,en in de buurt.
toen wij terug kwamen stond onze bx nog omhoog aan de voor zijde, en de ander waren algeheel in gezakt, en niet alleen de achterkant zoals bij onze bixie.
wat moet ik daar bij denken??
De terug weg heb ik zelf gereden, (en nu mijn dochter met krantje achterin als een vorstin).
Bixie 2 stuurt gewoon heerlijk, zweeft op de snelweg, in de bochten ligt ze als een huis.
115/125 kmh is eigenlijk de ideale kruissnelheid alles draait lekker, geen overmatig motorgeluid.

oja de vraag nog een keer.
bix blijft voor omhoog en zakt achter na een tijd duid dit op iets??

gr paul

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 mei 2008 03:34 AM
  [ # 20 ]

Dat maakt niks uit. Mijn 1.4 zakt altijd snel in na het rijden, maar stijgt na starten wel gelijk weer op. Mijn 1.6 zakt heeeel langzaam en gaat na starten ook meteen naar de juiste hoogte. Zolang de auto binnen respectabele tijd weer op goede hoogte staat en goed veert hoef je je geen zorgen te maken.

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 06 mei 2008 01:18 AM
  [ # 21 ]

Vandaag is ze voor de keuring geweest.
Ruitensproeier voor,  spontaan weigeren.
co tehoog 4,7
R.A massa gebrek in de unit
1 achterband ac 1

valt me helemaal niet tegen.
de co? vermoedelijk heeft de auto in geen tijden onderhoud gehad, dus maar eerst een 10.000 beurt uit voeren en vandaar zien we wel weer verder.

Massa gebrek is een bewijs dat het een echte franse auto is, dat si zo verholpen.
de banden zijn net vandaag binnen gekomen
en de sproeierpomp kan nooit veel zijn, heeft goed gewerkt.

Nu nog even tijd zoeken om het te doen en dan is dat ook weer geregeld.
kunnen straks door richting koppeling.

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 07 mei 2008 02:20 AM
  [ # 22 ]

Massa gebrek is al weer op gelost, extra draadje rechtstreeks van de body naar de massa stip in de unit doet wonderen.
Er lag een extra draad maar die was gekoppeld aan de bestaande massa aansluiting.
( kom je wel weer op het zelfde punt uit “de stekker”).
Dus nu gaatje in de unit en rechtstreeks op de massa strip met boutje moertje verbinding gemaakt.
Massa kun je nooit genoeg hebben zeg ik maar.

Vandaag ook de LM velgen met een rotrerende staalborstel behandeld.
Het gecorodeerde compleet weg, blanke tectiel er op en glimmen die jongens!, hoe lang het houd dat zien we wel.
Maar voor nu ziet het er voor 300% beter uit.

De onderzijde weer eens flink gereinigd met de stoomcleaner, daarna weer op de brug.
De olie lekkage van de retour zit in de “kleine octopus” 1 slang die lekt.
goed te zien bij “het dansen”.

( maar wat zitten sommige dingen redelijk onberijkbaar)
Ik heb het hoogte regel ventiel eens bekeken, maar daar kom je ook maar niet zo bij ( de voorste) is daar een handig heidje voor??
ik ben zeer leergierig.

gr paul

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 mei 2008 04:41 AM
  [ # 23 ]

Aan een kleine octopus (de retourslang aan de drukregelaar) bloedt de auto binnen een half uur rijden helemaal dood omdat de volledige rest-opbrengst van de pomp voorbij komt zetten.
Ik denk dat je een grote octopus-lek hebt, of een andere defecte retourslang.

Via de rechter wielkast kun je het nog enigzins bewonderen, als je wat van die flappenzooi weghaalt (wel voorzichtig, het moet er weer in en er rust een koelwaterslang op). Echt lekker kom je er nooit bij.

Overigens heeft een BX balletjes, dus is ie mannelijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 07 mei 2008 09:26 PM
  [ # 24 ]
karel schreef:

Aan een kleine octopus (de retourslang aan de drukregelaar) bloedt de auto binnen een half uur rijden helemaal dood omdat de volledige rest-opbrengst van de pomp voorbij komt zetten.
Ik denk dat je een grote octopus-lek hebt, of een andere defecte retourslang.

Via de rechter wielkast kun je het nog enigzins bewonderen, als je wat van die flappenzooi weghaalt (wel voorzichtig, het moet er weer in en er rust een koelwaterslang op). Echt lekker kom je er nooit bij.

Overigens heeft een BX balletjes, dus is ie mannelijk.

Klopt onder op het subframe lekt 1 retourslang ( in het ribbel gedeelte net na het blokje)
(ik zal volgende week wel een keer een fototje nemen)
trouwens als ik de motorkap open doe zie ik twee van die prachtige ronde bolle.
Toch vrouwelijk?? Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 mei 2008 09:31 PM
  [ # 25 ]

Bij een vrouw zitten de bollen aan de buitenkant, bij een man aan de binnenkant. Zoals je zelf al zegt zitten de bollen onder de motorkap, dus mannelijk Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 09 mei 2008 12:28 AM
  [ # 26 ]

Vandaag weer gemeten NOG TE HOOG
Gisteren nieuw luchtfilter geplaatst, nieuwe bougie,s, nieuwe verdelerkap
Carburateur in gespoten met carburateur reiniger.

Co was eerst 4.90 is nu 2.45.
iets gas geven en de lambda komt in en het zakt naar 0.1.
de uilaat lekt iets bij een klem.

iemand een idee hoe ik hem omlaag krijg??
carburateur is een monopoint injectie.

gr paul

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 12 mei 2008 11:30 PM
  [ # 27 ]

niemand een idee??

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 mei 2008 11:32 PM
  [ # 28 ]

Is je lambdasonde nog wel goed?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 12 mei 2008 11:37 PM
  [ # 29 ]

Ik heb een 1900 tzi gehad waarvan het Co ook te hoog was en mijn monteur heeft toen gezegt dat ik mijn accupolen er een aantal minuten er vanaf moest halen en dat heeft geholpen kon de autocomputer even resetten de ecu. )
Misschien helpt dit bij jou auto ook ) succes

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
paul123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-05-2008

Gepost: 12 mei 2008 11:42 PM
  [ # 30 ]
citroenbxcx schreef:

Ik heb een 1900 tzi gehad waarvan het Co ook te hoog was en mijn monteur heeft toen gezegt dat ik mijn accupolen er een aantal minuten er vanaf moest halen en dat heeft geholpen kon de autocomputer even resetten de ecu. Smile
Misschien helpt dit bij jou auto ook Smile succes

Nou hier zit ik zelf ook aan te denken.
de bixie/of zij bixie heeft al tijden geen onderhoud gehad, dus er kunnen nog al wat storingen in de computer zitten.
Morgen maar eens de accu polen los koppelen, en daarna nog eens meten.
gr paul

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook