Hallo,
sinds een paar dagen gaat het rechterknipperlicht dubbel zo snel knipperen. Niet bij elke rit maar wel regelmatig. Heel wat jaren gelden bij een Honda Civic was toen de clignoteur kapot.
Kan dit nu ook het geval zijn? Het linkerknipperlicht werkt goed.
Of heeft het iets met de Com2000 te maken zoals in ander topic genoemd word???
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Een lampje van het knipperlicht kan stuk zijn, maar ook een stekker van een knipperlichtlampje kan slecht contact maken. In het ergste geval een knipperlichtrelais die binnenkort kapot gaat of een storing in de BSI.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Zéér waarschijnlijk één van de 3 rechter knipperlichtlampjes dat stuk is (of bijna stuk is, oftewel het soms wél doet en soms niet). Even nalopen en zonodig (preventief) vervangen, en dan zal het verschijnsel wel opgelost zijn .
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Het is niet alleen het lampje wat snel knippert. Ik zie het ook op het dashboard en je hoort het ook dubbel zo snel klikken.
Net weer 2 korte stukjes gerden. heenweg geen probleem, terugweg wel weer.
Ik denk aan een slecht wekende relais.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Enig idee wat zo’n relais vervangen kan/mag gaan kosten??
iceman schreef:
Het is niet alleen het lampje wat snel knippert. Ik zie het ook op het dashboard en je hoort het ook dubbel zo snel klikken
Vertel mij eens hoe jij al rijdend kunt zien dat alle 3 de knipperlichten het doen c.q. niet doen . Bij stilstand: oké (ga dwars voor een etalage staan, of stap even uit), maar al rijdend met deze verschijnselen: knap !!
Wat ik bedoel is: als er ergens bij die 3 knipperlichten een los contact zit, of als één van die 3 knipperlichten op het punt staat het te begeven (en het dus eventjes niet werkt), dan mag je het “snel gaan knipperen” (zowel van de resterende 2 lampjes, als het groene controlelampje, als het knippergeluid van je relais) zien als een ingebouwde waarschuwing dat er met minimaal één knipperlichtlampje iets mis is. En dat kan een verklaring zijn voor het feit dat er soms niets aan de hand is (op je heenreis), en soms wél (op je terugreis).
En als je stilstaat en je ziet alle 3 je knipperlichten (te) snel knipperen, dan moet je de oorzaak zoeken in je relais.
Ik houd het vooralsnog op het eerste (tenzij je me nu vertelt dat je deze verschijnselen alleen in stilstand hebt en je 100% zeker weet dat de lampjes en contacten goed zijn )
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Is helemaal niet zo moeilijk, je laat je vrouw al rijdend rondom de auto rennen. Bij 70 km red ze het nog net.
Maar serieus: net even stilstaand(!!!!) gecontroleerd en alle 3 de lampjes incl dashboard werken weer normaal. Ik zal zodra ik het tijdens het rijden weer merk stoppen en dan eens kijken of ik iets kan zien.
In elk geval bedankt voor de info, jullie hebben veel meer verstand van zaken dan ik. Ik probeer het alleen zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
thanx
Tijdens laatste ritje begon het verneld knipperen weer.
Ben dus uitgestapt en het achterlampje deed het niet.
Zo te zien hebben jullie gelijk.
Ik heb het vervangen (er zat trouwens een verkeerd lampje in nl zo’n dubbelpolig zoals bij het remlicht. Wie dat er ooit ingezet heeft weet ik niet).
Nu maar even afwachten.
In elk geval bedankt voor de hulp.
Je kunt lang afwachten….....je zult er voorlopig géén last van hebben.
Groeten, JoF