RGX of RGY?
Nick van Lieshout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 06 mei 2008 02:17 PM

Hoi,

Ik heb bezig met de revisie van een motorblok van een XM TCT uit een type 1. Datum afgifte eerste kentekenbewijs was 16-06-1993. Het ORG nummer was 6014 dus volgens onderstaande tekst was het een RGY.

Modeljaar 1994 ORG.NR. 6031

De 141 pk Turbo CT motor (RGY) wordt vanaf ORG.NR. 6263 vervangen door de 150 pk RGX variant en krijgt holle zuigers, een andere cilinderkop en een andere injectiecomputer om een rustiger maar iets krachtiger karakter te bewerkstelligen.

Alleen er wordt bij de RGX gesproken over holle zuigers. Heeft iemand toevallig een foto van zowel de holle als vlakke zuiger? Of anders, waar zitten de verschillen in?
Het blok wat ik heb zal wel een RGY zijn maar wil het toch voor de zekerheid even checken.

Alvast bedankt.

Grt Nick

Profiel  
 
Nick van Lieshout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 08 mei 2008 10:06 AM
  [ # 1 ]

Niemand die kan zeggen waar het verschil tussen de zuigers in zit?

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 12 mei 2008 11:18 AM
  [ # 2 ]

De zuigers van de RGX zijn hol (ingedeukt van bovenaf), dit om de compressie iets te verlagen. De TCT heeft een hoge compressieverhouding en kan daardoor redelijk makkelijk gaan pingelen.

Sjaak

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook