Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben ik het mee eens hoor. Ik krijg precies alle info die ik wil… maar gevoelloos sturen is een vaakgehoorde conclusie, dus ik dacht ik haal het er maar bij…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
WYD schreef:Feit is wel dat de Prelude Vtec gebouwd is op hogere snelheden. (>200 km/h) Citroëns zijn niet gebouwd op hogere snelheden.
Het activa onderstel is geheel anders dan dat van de Vtec. Dat van de Vtec is onder andere te vergelijken met het sportonderstel van BMW.
Ooit wel eens een bocht op de snelweg genomen met 200 km/h in een Vtec/BMW M en in een Citroën, welk type dan ook???Mijn hart ligt ook in dat van Citroën hoor, begrijp me niet verkeerd!
Maar ik vind het gewoon erg jammer, dat er geen 1! snelle citroën is. Nee, een SM is niet snel!
Nee, een ferrari is ook niet snel..Een citroën is gebouwd op comfort en een Volvo voor veiligheid, zo kunnen we nog even verder gaan…
Op de snelweg kom ik geen bochten tegen die je met 200 kan nemen…
Je vergelijkt(BMW M) een Citroën met een auto van ruim anderhalve € ton…Dat opzich zegt al genoeg…
Genoeg over Honda’s nu
Voor de eerst volgende die het woord nog in dit topic in zijn mond neemt volgen maatregelen
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Als we eens even teruggaan naar het begin. Waarom is Citroën destijds begonnen met HP vering? Om ten alle tijde alle wielen contact te laten houden met het wegdek waardoor een veiliger weggedrag gecreeerd werd. Om de auto ten alle tijde in balans te houden ongeacht de belading. Uiteraard kwam daar het comfort bij en de stuurbekrachtiging en de rembekrachtiging maar het weggedrag was de basis.
Je kon (en kan nog steeds) met een DS ongehoord hard de bocht door, net als met een eend omdat ze hun wielen ten alle tijde aan de grond houden. Ik wil niet weten hoe het voelt als je erin zit maar het kan wel. En dat kan nog steeds. Mijn C5 heeft hetzelfde. De auto wordt zoveel mogelijk horizontaal gehouden door het Activa III systeem, ook in bochten waardoor hogere bochtsnelheden gehaald kunnen worden. OK, dat de stoelen totaal geen zijdelingse steun geven en ik dan bij de passagier op schoot zit is wat anders.
Zolang Citroën HP geveerde auto’s blijft maken zullen ze zich blijven onderscheiden van al dat Duitse en Japanse blik waar in dit onderwerp al veel over gesproken is. En nu ze ook weer goed op weg zijn om weer wat meer gedurfde ontwerpen te bouwen is het eigen gezicht van Citroën weer een beetje gered.
We weten allemaal dat een Citroën nu eenmaal rammelt en dat er af en toe dingen los gaan zitten maar hoeveel merken hebben nog zoveel auto’s rondrijden met meer dan 2 ton op de teller. Citroën heeft het grootste aantal liefhebbersclubs dan enig ander merk in de hele wereld…....... Terwijl het toch niet echt een grote leverancier van auto’s is.
Dus geen gezeur meer over H(PIEP)A of A(PIEP)I of wat voor merk dan ook. Gewoon allemaal door blijven rijden in ons favoriete merk, het heet ten slotte niet voor niets het Citroën-forum.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Als we eens even teruggaan naar het begin. Waarom is Citroën destijds begonnen met HP vering? Om ten alle tijde alle wielen contact te laten houden met het wegdek waardoor een veiliger weggedrag gecreeerd werd. Om de auto ten alle tijde in balans te houden ongeacht de belading. Uiteraard kwam daar het comfort bij en de stuurbekrachtiging en de rembekrachtiging maar het weggedrag was de basis.
(....)
Dus geen gezeur meer over H(PIEP)A of A(PIEP)I of wat voor merk dan ook. Gewoon allemaal door blijven rijden in ons favoriete merk, het heet ten slotte niet voor niets het Citroën-forum.
Wat mij betreft: hear, hear!
(en ik hoef helemaal niet te “hoeken” met 200+, relaxed rijden in een HP Citroën is voor mij voldoende )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Cool filmpje menno
i know heb ik wel es bekeken met z’n groene TZI toen… wel leuke fillempies
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bas schreef:.............Waarom is Citroën destijds begonnen met HP vering? Om ten alle tijde alle wielen contact te laten houden met het wegdek waardoor..............
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
patje74 schreef:Bas schreef:.............Waarom is Citroën destijds begonnen met HP vering? Om ten alle tijde alle wielen contact te laten houden met het wegdek waardoor..............
Da’s ‘n mooi voorbeeld van het zweven over de weg met een hp geveerde voiture…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, dat is mij alleen nog maar met mijn (ex-)205 gelukt. En daar heb ik hard mijn best voor moeten doen!
Niet vreemd. Zelfde blok.
Bas schreef:
.............Waarom is Citroën destijds begonnen met HP vering? Om ten alle tijde alle wielen contact te laten houden met het wegdek waardoor…...........
Ja dat is geen kunst om vlak na take-off een plaatje te schieten!
Thank you for flying BX But ZX Rulez !!!
ik denk dat ik een ouder type HP geveerde citroen zou zoeken.
pas wezen proefrijden in een xantia en die vond ik al een stuk stugger als de bx die ik toen had… DAARNA ben ik wezen kijken naar een mitsubishi galant en eerlijk is eerlijk, van de normaal geveerde auto’s is het een vreselijk comfortabele auto.
maar WAT EEN STUITERBAK in vergelijking met de bx zeg
ik rij op een drempel af en wordt bijna gelanceerd, dit had ik met mijn verlaagde zx nog niet eens
het zweefgevoel was ook niet aanwezig en hobbels ed werden allemaal keurig gevolgd door de carroserie ipv opgevangen door de vering.
dan maar liever een wat oudere auto die WEL lekker rijdt
de bx is helaas weg (geld gebrek) maar mijn volgende auto wordt zeker weten een citroen en dan het liefst een knappe XM op gas of een xantia ..
en die vertroetel ik tot het einde der tijden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ik blijf lekker genieten van Citroën. Ik kan ook geen alternatief bedenken. Ik heb toch twee CXen. Ik zou het overigens wel jammer vinden.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik blijf ook lekker citroen rijden.
een citroen op stalen veren is ook soepeler dan van de meeste andere merken.
(ik rijd nu natuurlijk ook al op stalen veren )
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
patje74 schreef:Tja, dat is mij alleen nog maar met mijn (ex-)205 gelukt. En daar heb ik hard mijn best voor moeten doen!
Met BX 1.4 lukt het ook , alleen het neerkomen waardeerd ie niet