hy ik heb een xm van 92 een 2 liter nu start ie ineens niet meer
ik krijg geen vonk ik hoorde dat het de spanning regelaar kan zijn of krukas sensor die heb ik eruit maar weet iemand of die door te meten is ?
of zou er iets anders kunnen zijn ?
groeten bert
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zou het misschien een lege accu kunnen zijn??
Waar woont U??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
nee het is niet de accu we hebben de lader er bij aan staan en hij gaat gewoon ” rond ” wel hadden we de laatste tijd dat de elektrische deurvergrendeling steeds open en dicht ging kan het daar iets mee te maken hebben ?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
dat probleem met de deurvergrendeling kan eventueel onder je dashboardkastje zitten, als je het kastje er uit haalt zie je helemaal rechts achterin een zwart kastje liggen de stekker daar van zit achterop ff los halen schoonmaken en weer vast zetten, dan zou het over moeten zijn.
Het kan je onstekingssensor zijn dat kleine 2 bij 5 cm lange zwarte kastje waar een stekker op vast zit die naar de verdeler loopt.
Waar woont U??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Je kunt proberen te kijken of de bobine gaar is, maak de contacten eens goed schoon en probeer het nog eens.
De stekker van je injectiemodule kan ook wel eens vies zijn. Dat is een klein plaatje met een brede stekker erop die op een aluminium plaatje geschroefd zit en vaak op de bak van de accu zit.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Geven alle 4 bougies geen vonk?
Want als ik het goed heb, heeft jouw motor 2 bobines.
nee geen van de 4 bougies geven vonk en er zitten 2 bobines op inderdaad
dogan schreef:nee geen van de 4 bougies geven vonk en er zitten 2 bobines op inderdaad
dat vermoeden had ik wel. Als er 2 van de 4 gewoon zouden werken zou je iig iets van een poging moeten horen om te gaan draaien uit het vooronder.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Startmotor wel rond maar geen vonk is hoogst waarschijnlijk de onstekingsmodule dacht ik….
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Beide bobines tegelijk aan gort lijkt me ook wel erg toevallig ja..
Kijken of je dus een module kunt lenen om te proberen.
Heeft er ooit een alarmsysteem met startonderbreker in gezeten? Als dat er niet netjes is uitgehaald kan het ook dit soort ellende opleveren en kun je lang zoeken.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Beide bobines tegelijk aan gort lijkt me ook wel erg toevallig ja..
Kijken of je dus een module kunt lenen om te proberen.
Heeft een 2,0 i uit 1992 2 bobines ?? De mijne niet meen ik (1990, maar ja)
Edit: de Haynes spreekt over twee bobines die in het ene omhulsel zitten, sorry….
Ik denk dat plaatje 1.6 meer van toepassing is dan 1.1 (?)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Die vammij uit 1993 in ieder geval wel.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Echt 2 van elkaar te onderscheiden bobines of “2” bobines zoals het Haynes plaatje ?
(we dwalen weer’s af)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
1 van de 2 was bij mij eens defect waardoor ik op 2 cilinders 10 km heb afgelegd. Het leek er een beetje op alsof je met een eend reed, zoveel fut zat er in.
De wegenwacht heeft toen echt 1 bobine er uit geprutst en aan mij overhandigd, dus het zijn echt 2 losse delen.
Maar dat hoeft niet voor de TS te gelden..
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zit er daar geen verdeler op met een kapote rotor,en of kap eventueel?