DriverD schreef:en waarschijnlijk een crime bij hechting van de volgende laag.
kwestie van licht aanstralen/schuren, of een jaartje buiten laten staan….......
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bram-id19B schreef:DriverD schreef:en waarschijnlijk een crime bij hechting van de volgende laag.
kwestie van licht aanstralen/schuren, of een jaartje buiten laten staan….......
Zoveel hoeft er ook niet gespoten te worden toch?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Tja daar kunnen de meningen misschien over verdeeld zijn maar ik vind het persoonlijk wel mooi als het chassis keurig zwart (of grijs voor een break) is. Als je direct over zink heen spuit/verft valt de verf eraf, je moet dus wel even aanstralen. Het beste is om de zinklaag, door een jaartje buiten te laten staan, te laten “besterven”
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bram-id19B schreef:Tja daar kunnen de meningen misschien over verdeeld zijn maar ik vind het persoonlijk wel mooi als het chassis keurig zwart (of grijs voor een break) is. Als je direct over zink heen spuit/verft valt de verf eraf, je moet dus wel even aanstralen. Het beste is om de zinklaag, door een jaartje buiten te laten staan, te laten “besterven”
Tja tuurlijk is dat mooi, maar ik zou alleen de delen spuiten die in zicht komen/blijven….. ieders zijn eigen ding
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik zit in de metaal en ik heb NOOIT maar dan ook NOOIT maar iets gehoord van metaal wat zwakker wordt door verzinken. En ik denk dat elke auto wel (iets) sterker is gemaakt dan strikt noodzakelijk. Zo kan er nog eens een gat in roesten zonder dat het spul instort Daarbij zal een auto waar je een stuk in last altijd iets zwakker zijn dan een auto die nog helemaal ongelast is want vlak naast de lasnaad is het staal gegloeid en daardoor zo zacht als metaal maar zijn kan. En dan heb ik het nog niet eens over eventuele vervuiling in de las.
Wat mij op zich wel zorgen baart is de loog/zuur/whatever in de naden. Maar ik ken Duckservice en ik weet dat zij echt niet iets gaan verzinken om het als verzonken te kunnen verkopen, maar dat zij iets verzinken om het te beschermen tegen roest (lees deze zin maar 3 keer, dan snap je wat ik bedoel). Ik heb er dus alle vertrouwen in dat Duckservice goede DS-koetsen gaat leveren.
Schijt aan originaliteit.
DriverD schreef:Het chassis heb ik goed bekeken. Vond het niet om te juichen en de meeste reacties van anderen gingen ook die kant op. Slecht of zelfs niet gelast voor verzinken, (nu al) roest in de naden en waarschijnlijk een crime bij hechting van de volgende laag.
Ik vond het ook een flinke tegenvaller; het laswerk was werkelijk om te janken zo slecht en bij de naden zag het zinkwerk er vrij rommelig en verre van afsluitend uit. Ik denk niet dat nav dit voorbeeld de bestellingen binnen zullen stromen.
Animal triste post coitum
Schiet me nog iets te binnen: op mijn werk gaan we een bunkert (bak van metaal waar aarde in komt) verzinken en daarvoor is een verzinkmannetje langs gekomen. Van hem heb ik geleerd dat metaal niet krom trekt door hitte maar door spanning die al in metaal zit. Simpel gezegd houdt dat in dat je dingen altijd symmetrisch moet lassen (dan hefen de spanningen elkaar op) en je niets warm moet stoken om het te buigen (gewoon koud buigen dus).
Helaas heb ik dat (slechte?) laswerk niet gezien. Maar zat dat op plaatsen waar dat niet erg is (motorruimte, onder bekleding en andere zaken die toch afgedekt worden) of echt op zichtplekken ? Dat zink soms zorgt voor bultjes (ophopingen van zink) is niet te voorkomen, maar dat is vast weg te schuren/slijpen/vijlen.
Schijt aan originaliteit.
Daar zit wat in.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, dan heb je echt vertrouwen in de behandeling….
Hopelijk gaan ze geen goed chassis verzieken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
McDean schreef:Ik zag geen problemen en volgens mij was het ook geen roest maja
Ok sommige dingen konden mischien mooier gelast, maar hoeveel zie je er nog van terug als de DS helemaal in elkaar zit?
Dit is natuurlijk niet de juiste instelling als je gaat restaureren en wat veel geld kost.
Ik vind het trouwens best wel lef hebben om Duckservice af te kraken. Elke Citroënliefhebber klaagt over roest. Nu willen zij er wat aan doen en nemen de gok (want hoewel er vantevoren heel wat overdacht zal zijn en informatie ingewonnen zal zijn blijft het toch een beetje een gok, theorie is nog altijd iets anders dan praktijk) een DS koets in het zink te smijten, krijgen ze een hoop commentaar van iedereen. Hallo ! Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt hoor ! Slechter wordt het niet ! Later kunenn de strakke(re) koetsen ook nog wel verzonken worden !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1. Als je je geschiedenis zou kennen, zou je weten dat dit niet de eerste keer is.
2. Denk je dat Duckservice dit uit naastenliefde doet, of dat ze er geld mee willen verdienen?
3. Het voltooid deelwoord van “verzinken” is “verzinkt”, niet “verzonken”.
Heb je aandelen of zo?
Citroen!
DriverD schreef:1. Als je je geschiedenis zou kennen, zou je weten dat dit niet de eerste keer is.
Die geschiedenis ken ik niet.
2. Denk je dat Duckservice dit uit naastenliefde doet, of dat ze er geld mee willen verdienen?
Ze willen er uiteindelijk geld mee verdienen en daar geef ik ze groot gelijk in. Maar dat betekent niet dat ze geen kwaliteit af willen leveren. Er zijn ook bedrijven die producten afleveren die verzinkt zijn, maar daarvan is de kwaliteit niet altijd even goed
3. Het voltooid deelwoord van “verzinken” is “verzinkt”, niet “verzonken”.
Deze correctie bewijst dat jij uitstekend in de gaten hebt waar ik het over heb. En dit forum heet http://www.citroen-forum.nl en niet http://www.taal-forum.nl.
Heb je aandelen of zo?
Nee, Duckservice kost mij alleen maar geld. Zie ook het door jou aangehaalde punt 2.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Deze correctie bewijst dat jij uitstekend in de gaten hebt waar ik het over heb. En dit forum heet http://www.citroen-forum.nl en niet http://www.taal-forum.nl.
Hier wil ik me even bij aansluiten.
Boeiend of boeient, wat boeit het
Die DS koets boeit me wel
Schijt aan originaliteit.