1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
xm geen vonk
dogan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-05-2008

Gepost: 08 mei 2008 10:50 PM

hy ik heb een xm van 92 een 2 liter nu start ie ineens niet meer
ik krijg geen vonk ik hoorde dat het de spanning regelaar kan zijn of krukas sensor die heb ik eruit maar weet iemand of die door te meten is ?
of zou er iets anders kunnen zijn ?
groeten bert

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 mei 2008 10:52 PM
  [ # 1 ]

Zou het misschien een lege accu kunnen zijn??
Waar woont U??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
dogan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-05-2008

Gepost: 08 mei 2008 10:55 PM
  [ # 2 ]

nee het is niet de accu we hebben de lader er bij aan staan en hij gaat gewoon ” rond ” wel hadden we de laatste tijd dat de elektrische deurvergrendeling steeds open en dicht ging kan het daar iets mee te maken hebben ?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 mei 2008 11:04 PM
  [ # 3 ]

dat probleem met de deurvergrendeling kan eventueel onder je dashboardkastje zitten, als je het kastje er uit haalt zie je helemaal rechts achterin een zwart kastje liggen de stekker daar van zit achterop ff los halen schoonmaken en weer vast zetten, dan zou het over moeten zijn.
Het kan je onstekingssensor zijn dat kleine 2 bij 5 cm lange zwarte kastje waar een stekker op vast zit die naar de verdeler loopt.

Waar woont U??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 mei 2008 11:28 PM
  [ # 4 ]

Je kunt proberen te kijken of de bobine gaar is, maak de contacten eens goed schoon en probeer het nog eens.

De stekker van je injectiemodule kan ook wel eens vies zijn. Dat is een klein plaatje met een brede stekker erop die op een aluminium plaatje geschroefd zit en vaak op de bak van de accu zit.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 08 mei 2008 11:39 PM
  [ # 5 ]

Geven alle 4 bougies geen vonk?
Want als ik het goed heb, heeft jouw motor 2 bobines.

Profiel  
 
dogan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-05-2008

Gepost: 08 mei 2008 11:49 PM
  [ # 6 ]

nee geen van de 4 bougies geven vonk en er zitten 2 bobines op inderdaad

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 mei 2008 12:21 AM
  [ # 7 ]
dogan schreef:

nee geen van de 4 bougies geven vonk en er zitten 2 bobines op inderdaad

dat vermoeden had ik wel. Als er 2 van de 4 gewoon zouden werken zou je iig iets van een poging moeten horen om te gaan draaien uit het vooronder.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 12:27 AM
  [ # 8 ]

Startmotor wel rond maar geen vonk is hoogst waarschijnlijk de onstekingsmodule dacht ik….

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 12:40 AM
  [ # 9 ]

Beide bobines tegelijk aan gort lijkt me ook wel erg toevallig ja..

Kijken of je dus een module kunt lenen om te proberen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 mei 2008 12:51 AM
  [ # 10 ]

Heeft er ooit een alarmsysteem met startonderbreker in gezeten? Als dat er niet netjes is uitgehaald kan het ook dit soort ellende opleveren en kun je lang zoeken.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 01:02 AM
  [ # 11 ]
Ries schreef:

Beide bobines tegelijk aan gort lijkt me ook wel erg toevallig ja..

Kijken of je dus een module kunt lenen om te proberen.

Heeft een 2,0 i uit 1992 2 bobines ?? De mijne niet meen ik (1990, maar ja)

Edit: de Haynes spreekt over twee bobines die in het ene omhulsel zitten, sorry….

Zie  

Ik denk dat plaatje 1.6 meer van toepassing is dan 1.1 (?)

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 02:02 AM
  [ # 12 ]

Die vammij uit 1993 in ieder geval wel.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 02:23 AM
  [ # 13 ]

Echt 2 van elkaar te onderscheiden bobines of “2” bobines zoals het Haynes plaatje ?

(we dwalen weer’s af)

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 02:45 AM
  [ # 14 ]

1 van de 2 was bij mij eens defect waardoor ik op 2 cilinders 10 km heb afgelegd. Het leek er een beetje op alsof je met een eend reed, zoveel fut zat er in.

De wegenwacht heeft toen echt 1 bobine er uit geprutst en aan mij overhandigd, dus het zijn echt 2 losse delen.

Maar dat hoeft niet voor de TS te gelden..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 mei 2008 02:47 AM
  [ # 15 ]

Zit er daar geen verdeler op met een kapote rotor,en of kap eventueel?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook