Wie is Elmer aan het klieren?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het chassis dat Duckservice toonde op Citromobile kan ik met de beste wil nog steeds niet als “kwaliteit” betitelen.
Afgaande op de reacties daar was ik niet de enige die er zo over dacht.
Citroen!
Ik weet zeker dat de kwaliteit niet achteruit zal gaan, alleen vooruit. Bij volgende koetsen natuurlijk.
Schijt aan originaliteit.
DriverD schreef:1. Als je je geschiedenis zou kennen, zou je weten dat dit niet de eerste keer is.
Vertel eens DriverD?
enne heeft er nu echt helemaal niemand fotoos?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Vond de kwaliteit om te janken,
slecht gelast,
roest kwam al weer tussen de naden uit,
ruitenwissermotor leek zo van het paravan afgerukt te zijn,
schoot van het deurslot achter was in de C stijl verdwenen,
en heb nog wel veel meer gezien wat niet klopte.
En dat voor de mooie somma van 6500 euro
Overigens erg vriendelijke mensen ook…. ben na 10 minuten met woorden van de stand afgelopen.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bram-id19B schreef:DriverD schreef:1. Als je je geschiedenis zou kennen, zou je weten dat dit niet de eerste keer is.
Vertel eens DriverD?
enne heeft er nu echt helemaal niemand fotoos?
Ff verder terug lezen…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mike schreef:Vond de kwaliteit om te janken,
slecht gelast,
roest kwam al weer tussen de naden uit,
ruitenwissermotor leek zo van het paravan afgerukt te zijn,
schoot van het deurslot achter was in de C stijl verdwenen,
en heb nog wel veel meer gezien wat niet klopte.En dat voor de mooie somma van 6500 euro
Overigens erg vriendelijke mensen ook…. ben na 10 minuten met woorden van de stand afgelopen.
Ja, dat wordt vast een groot succes….
Citroen!
DriverD schreef:Bram-id19B schreef:DriverD schreef:1. Als je je geschiedenis zou kennen, zou je weten dat dit niet de eerste keer is.
Vertel eens DriverD?
enne heeft er nu echt helemaal niemand fotoos?
Ff verder terug lezen…
Ik heb alles (nogmaals) gelezen maar kan niet echt ergens vinden wat je nu bedoeld. Je suggereerd wel dat het eerder gedaan is, maar eigenlijk nergens staat direct wat het resultaat was…......ik neem aan K#T gezien je scepsis
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Als DS-liefhebber volg ik dit topic al een tijdje.
De poging van Duck-service vind ik gelet op de moeilijkheden met eerdere verzinkpogingen van een DS-chassis zeer moedig. Als ik de commentaren lees van de kenners is het niet gemakkelijk om een DS-chassis goed te verzinken.
Wat ik erg jammer vind in de discussie die nu aan het ontstaan is, is dat het nu erg begint te lijken op een potje Duck-service afzeiken.
Jammer, want gelet op de toch behoorlijke kennis die binnen het forum aanwezig is moet het volgens mij ook met opbouwende kritiek kunnen, zodat uiteindelijk iedereen er voordeel bij heeft.
Er is niets makkelijker dan werk afkraken vanuit je luie stoel, werk waar iemand erg veel moeite voor gedaan heeft. Het is veel moelijker om zelf echt over het idee en de uitvoering na te denken en met voorstellen of ideeen te komen waarmee iedereen vooruit kan.
Ik ben benieuwd of iemand nog opbouwende kritiek heeft….
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
robert & marieke schreef:Wat ik erg jammer vind in de discussie die nu aan het ontstaan is, is dat het nu erg begint te lijken op een potje Duck-service afzeiken.
Er is niets makkelijker dan werk afkraken vanuit je luie stoel, werk waar iemand erg veel moeite voor gedaan heeft.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens: DriverD is zelf naar Citromobiel gegaan om het chassis te bekijken. En laat hij, gezien zijn DS kennis én opleiding nou net dé persoon zijn met bijzonder veel specifieke kennis omtrent dit soort zaken. Zijn oordeel is dus gebaseerd op ” zien met eigen ogen ” én vakinhoudelijke kennis! En dus niet op gelul vanuit een luie stoel.
Ook anderen die in dit topic hun commentaar hebben gepost zijn zelf ter plaatse geweest om de boel eens goed te bekijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik vind het jammer van de negatieve reactie en het afkraken van het werk van een ander..
Wie heeft het trouwens net als ik nagevraagt over “de roest?”
Ik zou zeggen kom zelf is met een betere? tenminste als je dat durft?
Dit is mijn laatste bericht in dit topic ik ga er verder niet op in.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Ter verduidelijking van mijn reactie.
Ik twijfel niet aan wat er op Citromobiel door deskundigen gezien is.
Op mij komt het laatste deel van dit topic over alsof er niets, maar dan ook niets goed is aan dit chassis en het verzinken van een DS-chassis.
Het lijkt mij voor dit topic nuttiger als er ook wordt nagedacht en gediscussieerd over hoe het beter kan.
Lijkt mij een goed uitgangspunt om samen tot een goed resultaat te komen.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
ik heb ook even naar de koetsen staan kijken op CM, en hoewel ik meer A-type dan DS geörienteerd ben (maar dat is meer een geld kwestie) was ik absoluut niet kapot van welke koets dan ook op die stapel verzinkt staal. De acadiane koets had de gaten er bij de achterkant nog in zitten. Daar stond ook hee strategisch een afiche geplaatst op de laadbak. Van de laadbak was ook geen enkele centimeter plaat te vinden die niet was gaan wokkelen. Die 2cv koets had het ook behoorlijk zwaar gehad. De DS koets heb ik minder aandacht aan besteed maar daar was ik ook niet zo over te spreken. Ik ben niet eens meer gaan vragen wat de kostprijs zou zijn….
maar als ik nu even 6500 euro zie langskomen dan valt mijn mond toch wel even open.
Je zou eigenlijk eens moeten gaan rondbellen wat het kost bij de grotere verzinkerijen als je zelf een kale koets aanlevert.
CX GTi Turbo 2 - All Black
robert & marieke schreef:
Er is niets makkelijker dan werk afkraken vanuit je luie stoel, werk waar iemand erg veel moeite voor gedaan heeft.
Ik denk dat de bottom line van een hoop mensen incl ikzelf is, dat bij het zien van het bewuste chassis op de Mobile geconcludeerd is dat er helemaal geen tijd en moeite in gestoken is. Daar kun je nog lang en breed over babbelen, maar ik had niet de indruk dat daar een product stond van iemand met hart en ziel voor die kar, dus dan is voor mij het debat wel afgelopen.
Animal triste post coitum