MarcelB schreef:........... een C2 1.1
Kans dat je in een C8 terecht komt lijkt me bij jouw garage niet zo groot. Maar daar wil je natuurlijk ook helemaal niet op wachten. Al vorderingen? Ik heb ook nog eens op het Britse Picasso forum ( ) gekeken en er blijkt toch wel erg veel mis te kunnen gaan met de elektronica. Er zitten daar bezoekers tussen die hun Picasso liever kwijt dan rijk zijn. Overigens een forum met best nuttige informatie,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Ik ben vanmiddag door de dealer op de hoogte gebracht vwb de reparatie. Vandaag hebben ze die sensor achter het stuur vervangen, bleek dus niet het euvel tezijn. Na verder gezocht te hebben, blijkt dat een aansluiting van de computer verrot te zijn door water. Een of ander waterafvoergootje(???) schijnt niet goed gezeten te hebben met als gevolg dat nu de computer en de hele motorkabelboom vervangen moet worden. Wordt vervolgd…...
gr. Marcel
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
ZX-Cruiser schreef:goh, de gewone xsara heeft dat ook
Ehm… Waar zit dat kabelgootje ergens in een gewone Xsara? Bij mij is pas de complete ‘puter vervangen “omdat er binnen in iets kapot was” (o.a. airco deed het niet meer) en ik zou het zonde vinden als blijkt dat de reden van het kapotgaan dat gootje is geweest. Dan los ik dat liever nu op dan dat ik over pakweg een jaar (of 2) weer met problemen sta…. Is nogal prijzig allemaal die elektronica…..
Vroem
MarcelB schreef:.... blijkt dat een aansluiting van de computer verrot te zijn door water. Een of ander waterafvoergootje(???) schijnt niet goed gezeten te hebben
Aangezien ik ook een 1.8 16V Picasso heb ben ik erg benieuwd wat precies de oorzaak is geweest. Zou je je dat goed willen laten uitleggen en eventueel zelfs laten demonstreren wanneer je je Picasso weer mag ophalen? Kan ik controleren of e.e.a. bij mij nog goed zit. Ook wetenswaardig voor anderen natuurlijk, want op dit soort storingen zit niemand te wachten. Alvast bedankt,
PeTeR
- C3 Shine
Nou ik wordt er niet vrolijker van, vandaag maar eens gebeld met de dealer: kabelboom is inmiddels vervangen, computer via een ander filiaal binnengekomen en bleek ook defect. Nieuwe computer blijkt in backorder te staan tot zeker volgende week donderdag. Vervangende auto blijft een vraagteken (kosten). Weet iemand hoe dit zit? Onderdeel in Backorder, auto staat erop stil. Dealer kan vervangende auto niet verhalen op Citroën!! Ben ik nu overgeleverd aan de goodwill van de dealer? Morgen maar eens met Citroën Nederland bellen.
gr. Marcel
MarcelB schreef:Ben ik nu overgeleverd aan de goodwill van de dealer? Morgen maar eens met Citroën Nederland bellen.
Oeps ... Zulke nare verhalen hoor ik toch gelukkig niet al te vaak. Niet leuk dat het jou overkomt. Lijkt mij gezien de leeftijd van de auto onder de Citroën garantie geregeld te moeten kunnen worden, inclusief vervangend vervoer op een minimaal gelijkwaardig niveau. Ik snap alleen niet dat jij Citroën Nederland moet bellen. Daar is die dealer toch voor?
PeTeR
- C3 Shine
Vandaag gebeld met Citroën Nederland en ik ben dus idd overleverd aan de goodwill van mijn dealer. Gelukkig doet hij dat ook en kost het mij niets. Citroën doet dus helemaal niks ondanks dat het onderdeel in Backorder staat. Onbegrijpelijk, ik kan er niets aan doen dat mijn Picasso kapot gaat en de dealer kan er niets aan doen dat het onderdeel in backorder staat. Volgens Citroën moet de dealer beslissen of die een vervangende auto inzet en kan dat dus niet verhalen op Citroen NL .
Slechte beurt van Citroën NL, ik denk dat ik maar weer snel terug moet naar Peugeot, waar ze deze service wel kennen. Ik dacht dat Peugeot en Citroën van hetzelfde concern: PSA waren.
gr. Marcel
Slechte beurt van Citroën NL bij een 9 maanden oude (jonge!!!) auto.
Het pleit voor de dealer dat hij dit netjes afhandelt.
En met beide benen op de grond redenerend: wat zou het Citroën-NL nou per saldo kosten om een klant voor de duur van de reparatie van vervangend vervoer te laten voorzien?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
- C3 Shine
Vanmiddag het verlossende telefoontje van de dealer ontvangen; mijn Picasso stond klaar om opgehaald te worden. Citroën NL had ervoor gezorgd dat de dealer een computer heeft gekregen, dus vanmiddag was hij weer klaar. Het blijkt dat er 2 stekkertjes van de motorkabelboom in een kastje zitten en dit kastje was affabriek niet goed afgesloten waardoor er vocht (water) naar binnen kon. Dit heeft één stekker dusdanig aangetast (Verrot) dat de hele kabelboom en de computer vervangen moest worden. Het enige wat nu nog even moet gebeuren is dat de 2e sleutel met afstandbediening opnieuw ingeleerd moet worden.
Een pluim voor de dealer in Amersfoort, ze hebben mijn auto gewassen en gezogen, super. We rijden weer!!
gr. Marcel
MarcelB schreef:..... dit kastje was affabriek niet goed afgesloten waardoor er vocht (water) naar binnen kon.
Ze bestaan dus toch nog, de mooiweerauto’s. Had misschien naar Zuid-Frankrijk gemoeten.
Mooi dat het toch nog zo gelopen is. Je ziet in zo’n geval maar weer overduidelijk hoe kritisch de elektronica in moderne auto’s is. Wat je ook ziet is dat het foutzoeken er niet makkelijker op geworden is. Zal bij alle merken wel zo zijn, dus toch maar Citroën blijven rijden?
PeTeR
- C3 Shine
Vandaag toch maar even langs mijn eigen dealer in Amstelveen gereden (daar destijds de auto gekocht) want de Picasso was niet vooruit te branden, stoten en inhouden en dronk veeeel te veeeeeel benzine. Dit alles nadat de computer en de kabelboom was vervangen in Amersfoort.
Blijkt dat ze in Amersfoort vergeten zijn om een stekkertje aan te sluiten en ook de kabelboom lag niet helemaal goed. Slordig, slordig.
gr. Marcel
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Marcel na het verhaal te hebben gelezen ben ik nog wel benieuwd over welk gootje ze het hadden,Kan je er niet een digitaal fotootje van maken. Ik hoop dat je nu de komende jaartjes lekker kan rijden zonder problemen.
Grtz Frans
- C3 Shine
Het is niet specifiek een gootje, maar het gaat om 2 stekkers naast de computer waar een soort van zak/kap overheen zit en die was op de fabriek niet goed gemonteerd. Nou hoorde ik van mijn leverende dealer dat die vorige week zo’n zelfde probleem heeft gehad met een andere Picasso.
gr. Marcel
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
:photo Oke dat gootje vergeet ik dan even ,maar kun je me laten zien (via een fotootje)waar die comp. met die stekkertjes zitten. Zit dat onder de motorkap of onder het dashboard. In ieder geval je rijd nog steeds goed hoop ik. grtz Frans
- C3 Shine
Het zit onder de motorkap en hij rijdt nu goed. Ik zal kijken of ik dit weekend gelegenheid heb om een foto te maken.
gr. Marcel