Weet iemand of je in een bx zonder cv en elektrische ramen die opties er makkelijk in kan zetten? En dan bedoel ik meer, ligt de bekabeling van de cv en de ramen er al in(alleen de functie niet) of werden de bx-en daar niet voor het gemak standaard mee uitgevoerd? En heb je voor de ramen ook andere rails nodig, of is het motortje slechts letterlijk een vervanging van de handmatige handel?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: CV en elektrische ramen
malle pietje schreef:Weet iemand of je in een bx zonder cv en elektrische ramen die opties er makkelijk in kan zetten? En dan bedoel ik meer, ligt de bekabeling van de cv en de ramen er al in(alleen de functie niet) of werden de bx-en daar niet voor het gemak standaard mee uitgevoerd? En heb je voor de ramen ook andere rails nodig, of is het motortje slechts letterlijk een vervanging van de handmatige handel?
Normaal ligt die bekabeling er niet, maar als ik jou was zou ik het voor de zekerheid effe checke.
Ik heb nog wel een kabelboom voor voorportierruiten en CV voor je liggen. de motortjes en de hele mikmak heb ik niet.
die heb ik dan weer. Dus je hebt de kabelboom met stekkertjes en alles voor de cv en de ramen, maar dan alleen de voorramen? Iemand wil namelijk die dingen kopen maar weet niet hoe die kabels moeten lopen. Dat kan ik natuurlijk wel gaan opzoeken in mijn eigen bx, maar zon kabel boom is wel wat praktischer! Wat wil je er evt. voor hebben? En weet je ook of er nog aanpassingen moeten worden gedaan met de raamconstructie toevallig?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:die heb ik dan weer. Dus je hebt de kabelboom met stekkertjes en alles voor de cv en de ramen, maar dan alleen de voorramen? Iemand wil namelijk die dingen kopen maar weet niet hoe die kabels moeten lopen. Dat kan ik natuurlijk wel gaan opzoeken in mijn eigen bx, maar zon kabel boom is wel wat praktischer! Wat wil je er evt. voor hebben? En weet je ook of er nog aanpassingen moeten worden gedaan met de raamconstructie toevallig?
ik heb zelf bij mij elektrische achterruiten erin geduwt (daar is dus ook die boom naartoe). Ik weet niet of de geleiders te modificeren zijn, ik heb gewoon nieuwe 2e handse gekocht en die erin gedaan. verder is het een kwestie van die kabel goed leggen (hele interieur eruit om bij de zekeringenkast te komen )
‘k heb hier de hele boom liggen die in de portieren thuishoort, cv, deurverklikkers, ramen, spiegels.
dus als ik het goed begrijp zitten er andere geleiders in dan in een bx zonder elk. ramen? En voor wat betreft de kabelboom neerleggen, dat ik een kwestie van alles eruit, en keurig doortrekken naar de voeding, aarde en naar de handrem waar de cv unit zit? En wat zou je voor die boom willen hebben?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De geleiders:
Volgens mij zijn ze hetzelfde, maar als je de boel gaat verbouwen is het het handigst om gewoon het hele mechaniek met motortje over te zetten.
malle pietje schreef:dus als ik het goed begrijp zitten er andere geleiders in dan in een bx zonder elk. ramen?
ik weet het zelf niet zeker. Ik dacht zelf van wel, eb heb ik dus andere geleiders gekocht. maar ik zag laatst op marktplaats een aantal motortjes te koop staan voor elektrische ramen. het kan zijn dat het plug & play is, maar het kan ook zijn van niet. Dat laat ik maar aan de kenners over.
malle pietje schreef:
En voor wat betreft de kabelboom neerleggen, dat ik een kwestie van alles eruit, en keurig doortrekken naar de voeding, aarde en naar de handrem waar de cv unit zit? En wat zou je voor die boom willen hebben?
Dat is inderdaad de methode om het aan te leggen. Verder zit er wel nog wat puzzlewerk bij, aangezien Citroen niet 100% consistent is geweest met de kleuren van de stekkertjes.
maar, ‘t is dus enkel de boom, wel met ‘t kassie van de CV en het kassie dat ervoor zorgt dat het bestuurdersportierraam helemaal open gaat bij 1 knopdruk (was extra geloof ik..) Ik heb geen idee of het werkt.
Voor de ramen heb je 2 relais nodig (1 voor de ramen voor, 1 voor de ramen achter). Ik heb nog 1 zo’n relais liggen. die moet je gewoon in je zekeringenkast douwen.
En wat ik ervoor moet hebben, ik heb geen idee…
ok, bedankt! Ik zal de eventuele koper van het geheel in ieder geval de tip geven even op het forum te kijken en je een mailtje te sturen!
Bedankt!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:dus als ik het goed begrijp zitten er andere geleiders in dan in een bx zonder elk. ramen? En voor wat betreft de kabelboom neerleggen, dat ik een kwestie van alles eruit, en keurig doortrekken naar de voeding, aarde en naar de handrem waar de cv unit zit? En wat zou je voor die boom willen hebben?
Het motortje kun je op het handbediende mechaniek schroeven als je daar eerst het handzwengel-gedeelte afhaalt met een boortje geloof ik.
Het hele mechaniek overzetten is wel zo simpel.
Denk ook aan de onontbeerlijke tuitjes voor door de A- en B-stijlen; deze zijn erg kwetsbaar. Maar zijn ze lek, kijk dan uit want voor je het weet heb je natte voeten.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Denk ook aan de onontbeerlijke tuitjes voor door de A- en B-stijlen; deze zijn erg kwetsbaar. Maar zijn ze lek, kijk dan uit want voor je het weet heb je natte voeten.
Die heb ik ook bij de kabelboom zitten. een is er sowieso kapot, de anderen lijken op het eerste oog in orde. Als iemand interesse heeft kan ik wel eens kijken of ze helemaal in orde zijn.
tuitjes? Bedoel je nu de slangetjes die als je de deur open doet tussen de carrosserie en de deur zitten en waar de kabels doorheen lopen? Of zijn dat andere tuitjes?Ik kanme niet voorstellen dat je daar lekkages van krijgt namelijk…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!