Het is zover
spoorb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 27 april 2008 11:36 AM

Afgelopen zaterdag 26 -04 onze nieuwe c4gp opgehaald. 300km gereden wat een verademing. Wel was het verbruik er hoog. Weet iemand of dit aan het inrijden van de motor ligt? Het verbruik ligt zo ongeveer op 1: 12 gemiddeld.  Laughing

C4GP 2.0 HDiF 138pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, RT3e + Hifi, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, alarm

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 27 april 2008 02:52 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd spoorb!

Na 300 km kun je nog weinig zeggen van het verbruik. Ook het “leren” rijden met de EB6V doet wat met het verbruik. (De meesten trappen in het begin het gaspedaal veel te diep in, dit gaat vanzelf over want het is nergens voor nodig)

Mijn verbruik is gemiddeld ongeveer 1 op 13,4 (echt verbruik). Op de boardcomputer geeft hij aan 1 op 14,x

Nogmals veel rijplezier!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

scorrewyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 06 mei 2008 12:28 AM
  [ # 2 ]

Jihah!!!

Yes. Morgen is het mijn beurt! Very Happy
Heb een jong 2de hands gran C4 Picasso Exclusive op de kop getikt. Een directiewagen van 4 maanden ‘jong’ met 14000km op de teller. Hopelijk geen verborgen gebreken maar de wagen is nog ruim 1, jaar onder fabrieksgarantie…
Na het rondneuzen op dit forum is m’n ongeduld alleen maar groter geworden enmorgen is het dus zover. Ben benieuwd naar de eerste km’s (van de vele mag ik hopen).
Ik geef zeker nog een verslagje.

Grand C4 - 2.0 hdi - exclusive

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 mei 2008 12:38 AM
  [ # 3 ]

Veel plezier daarmee morgen, scorrewyn.

En welkom hier!

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 06 mei 2008 01:23 AM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd scorrewyn clap , en ook van mij hartelijk welkom op ‘t forum!

Welke kleur heb je?

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

scorrewyn
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 mei 2008 03:03 AM
  [ # 5 ]

bedankt

Bedankt voor de welkomstwoorden.
antw: het is een gris fer, niet meteen dde spannenste kleur maar ook niets mis mee, neutraal dus. Als opties heb ik technologie-pack.
Heb ook meteen een tip voor het plaatsen van bluetooth (voor diegene die in antwerpen en omstreken wonen). Bij de dealer vroegen ze 400 euro voor een parrot met plaatsing, bij Cardoen in Wilriijk betaaal ik 130 euro! voor precies hetzellfde. Op een half uurtje gaat het geflikt zijn. Dat noem ik nu een koopje of afzetterij van Citroen…..t`is maar hoe je het bekiijkt.

Profiel  

scorrewyn
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 mei 2008 11:59 PM
  [ # 6 ]

+++

Ik heb mijn Picasso (2.0 hdi exclusive) nu een week maar hij overtreft echt al mijn verwachtingen die trouwens zéér hoog waren na het lezen van al die positieve reviews!
Ik kom dan weliswaar van een auto van enkele generaties ouder (mazda 626 bwj 1998) maar wat een vooruitgang. Vooral op het gebied van rijcomfort!
Het is inderdaad een vliegend tapijt zoals je soms leest. De gerobotiseerde bak is wel wennen als je van een handgeschakelde komt. Ik ben hem intussen bijna gewend maar de finesse moet nog komen denk ik. Ik kan al wel zeggen het een zalig ontspannen gevoel geeft omdat je je nog meer kunt instellen op ‘genieten’. De schakelpeddels (of hoe noemen die precies) aan het stuur zijn wel geen overbodige luxe omdat je af en toe toch eens moet tussenkomen in het schakelgedrag.
Het leren kennen van de wagen is wel een hele ontdekkingstocht waar je best je tijd voor neemt. Zoveel knopjes en instellingen en verborgen snufjes!

Voor de keuze van deze wagen heb ik lang getwijfeld met een Honda Fr-V (waar je trouwens verassend weing over leest of hoort). Deze Honda is ongetwijfeld ook een prachtige wagen en reed een stuk sportiever maar het feit dat het een 2.2 liter is maakt hem fiscaal een heel stuk duurder (in België toch) en dat heeft de doorslag gegeven om voor de Picasso te kiezen. Maar ik heb er nog geen seconde spijt over gehad! love2

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook