Komt niet los van assteunen
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 10 mei 2008 02:47 PM

ff sleutelen aan de DS

Wagen in hoogste stand, assteunen onder de uitsteeksels bij de a stijlen. Auto laten zakken en sleutelen maar.

Laatste tijd steeds meer moeite met weer loskomen van de kriksteunen, ondanks dat ik hem natuurlijk in de hoogste stand zet.

Vorige week uit ongeduld maar laten kantelen op de originel krik om aan die kant de assteun er weer onderuit te krijgen.

Wellicht samenhangend: pomp wordt om de paar seconden bijgeschakeld, laatst vooraadbol laten vervangen vanwege snel zakken en de hoge pompschakelfrequentie. Oude bol had zeer weinig druk, nieuwe help echter nauwelijks. ik heb het id dat hij na vervanging slechts even wat langer zijn druk vasthield.

Wie heeft er tips om als eerste naar op zoek te gaan?

Herbert

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 10 mei 2008 05:38 PM
  [ # 1 ]

Intern lekkend stuurhuis? Bij mij zakte ze onmiddelijk in toen mijn stuurhuis op was. Ook kwam ze slecht omhoog. Stuur een klein beetje verdraaien hielp dan, ik denk dat de cylinder bij verdraaien op een iets minder versleten gedeelte stond.
Ook de pomp kan op zijn. Een CX pomp monteren dan, geeft wat meer debiet is me verteld, bevalt bij mij iig prima.
In ieder geval als de pomp vaak aanslaat terwijl de voorraad bol goed is en er is verder geen externe lekkage gok ik een van deze twee dingen. LHM nieveau is in orde neem ik aan?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 10 mei 2008 06:54 PM
  [ # 2 ]

Bij mij lag het inzakken en dus ook vaak aanslaan van de HD regelaar aan interne lekkage in de hoofdremcylinder

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 mei 2008 01:20 PM
  [ # 3 ]

Niet los komen: leg twee balkjes hout onder je voorwielen. dan in de hoogste stand.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 mei 2008 09:51 PM
  [ # 4 ]

Goeie tip. Vervolgens natuurlijk checken waar die enorme inwendige lekkage zit….

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook