Wat is het materiaal waar de bumper van bx (type 1) van gemaakt is?
Ik heb namelijk een scheur in de bumper en die wil ik verlijmen met 2 componenten lijm van Bizon (kombi power).
Ik kan met die lijm (volgens de website) geen polyethyleen, polypropyleen, P.T.F.E. en siliconen verlijmen.
gewoon een glasmat erin ?
Bumpers zijn van polypropyleen (volgens het Kluwer Carrosserie Handboek)
Ik zou ook gewoon wat kunsthars (met eventueel) een glasvezelmatje erachter plakken
Hoe groot is de scheur en waar zit ie?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Passagierskant onder de koplamp en dan naar achter, dus op de hoek bovenaan.
http://www.hegema.nl/steinel/repair.htm
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
probeer is met een oude bumper 2 delen aan elkaar te smelten (aan de achterkant) met een ouderwetse soldeerbout
wil ik ook nog steeds een keer proberen of dat gaat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb een flinke scheur in mijn 1992 bx-achterbumper weer geplakt met een electrische verfafbrander. Pas wel op dat je het niet te ver laat smelten of te grote oppervlakten in een keer verwarmd; dan gaat je bumper namelijk vervormen/verbuigen.
Resultaat was bij mij niet superfraai maar de scheur is wel dicht.
Met een beetje stempelen met een vergelijkbaar profiel kun je de structuur weet wat terugkrijgen. Bij een oudere gladde bumper zal dat lastiger zijn.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
McDean schreef:probeer is met een oude bumper 2 delen aan elkaar te smelten (aan de achterkant) met een ouderwetse soldeerbout
wil ik ook nog steeds een keer proberen of dat gaat
Dat gaat prima Ik doe het altijd met de spatbord van mijn krantenfiets. Ik had hem vorige keer alleen niet geheel gesoldeerd, waardoor het weer gescheurd was. Je moet dus wel de hele scheur aan elkaar solderen. En als je het goed doet zie je er van buiten zeer weinig tot niets van
Ah dankje! Goeie tips, ben vandaag aan het klojo-en geweest om de bumper er af te krijgen. Dat lukte dus niet. Bouten vast geroest van onderaf. Dat heb ik nu ingespoten. De 3 boutjes met kruiskop (?) (zo leken ze want ze waren behoorlijk verpoerd) tussen de koplampen, kon ik ook niet los krijgen. Dus een sleuf er in zagen en een grote schroevendraaier er op los laten. Hopelijk lukt het die bouten los te krijgen. Dit moet nog allemaal gebeuren. Ik werd er behoorlijk chagerijnig van. Dus een andere keer beter!
Binnenkort de bumper er af en dicht braden die boel!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mischien kan je het nog proberen met een slagschroevendraaier?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is een goed idee. Moet ik ze ergens opvijzelen. Aan de onderkant zag ik ook bouten zitten. Ook getracht los te draaien, maar ze lijken ook mee te draaien. Zitten ze vast met van die gare clipjes? Volgens mij wel toch, al hoewel ik dat niet meer weet omdat dat niet onthouden is in die grijze massa daarboven!
Visa Ventje schreef:Is een goed idee. Moet ik ze ergens opvijzelen. Aan de onderkant zag ik ook bouten zitten. Ook getracht los te draaien, maar ze lijken ook mee te draaien. Zitten ze vast met van die gare clipjes? Volgens mij wel toch, al hoewel ik dat niet meer weet omdat dat niet onthouden is in die grijze massa daarboven!
Als je dat gatenrooster tussen je koplampen eraf trekt, en je kijkt daar naar beneden, zie je zo de onderste 3 boutjes van je bumper zitten
En ja, ze zitten vast met die klote clipjes
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Je moet een dikke schroevendraaier tussen die clipjes en de carrosserie rammen zodat er steeds spanning op zit, anders twisten die k*t spullen. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017