11 van de 16
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Hilko’s 16TRS aut.: ook weg…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6169

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 02 mei 2008 10:52 PM
  [ # 151 ]

Wéér die wasprop…

Toch een foutje gemaakt, maar opgelost Surprisedops: Wink
Buiten het foutje bleek de bijgeleverde stift niet te passen. Ik heb nu de oude (kromme) stift weer gebruikt, gelukkig mét resultaat: 950 rpm bij warme motor Cool (dat lijkt hoog, maar ‘t is een automaat, ist niet? Wink)

Morgen fijn met de dame naar Utrecht om nog veel meer moois te aanschouwen Very Happy

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 09 mei 2008 12:22 AM
  [ # 152 ]

Hehe.

FF rondje Midden Delfland gereden. Ons dagelijks hok (Renault Megane Scenic) moest naar de garage en de dame mocht voor taxi spelen.
Nou ligt de weg daarheen nogal vol met drempels, en dat gaat toch niet helemaal soepel, aan de voorzijde. Tijd voor een rondje nieuwe bollen, dus Cool

Verder blijft het prutten met die auto-choke. De ene keer gaat ie wel uit zichzelf uit, de andere keer heeft ie nog een zetje na nodig. En dat irriteert me natuurlijk… Evil or Very Mad

Ook wat LHM onder de accubol gezien, er hangt een druppeltje aan maar zo te zien komt het er niet in stralen uit lopen en onder de auto blijft het ook droog. Iemand ideeën?
En er komt “ergens” wat olie langs het blok. Ook weer niet dramatisch, geen vlekken op de grond enzo, maar het ís er wel. Wordt dus motor reinigen en zoeken… het blijft een mooie hobby! Cool

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 09 mei 2008 12:40 AM
  [ # 153 ]
Hilko16TZI schreef:

Ook wat LHM onder de accubol gezien, er hangt een druppeltje aan maar zo te zien komt het er niet in stralen uit lopen en onder de auto blijft het ook droog. Iemand ideeën?

Ja, ik had dit laatst met de Digit, bleek dat de dikke leiding van debietregelaar naar drukregelaar een slecht rubbertje had. Dan gaat hij zweten. Aandraaien van de wartels heeft dan ook weinig tot geen nut meer, een ander leidingrubber lost zo iets vaak wel op…

Je kan van bovenaf (zonder luchtfilter) de leidingen zien lopen, je kan dan ook duidelijk zien of hij daar ergens zweet. Maar het blijft een BX, dus het kan ook iets heel anders zijn Laughing

Succes Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 09 mei 2008 12:44 AM
  [ # 154 ]

Tnx! Ga het van het weekend weer bekijken.

Wie weet er trouwens hoeveel druk er op de HD leidingen van het veersysteem komt te staan?

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 09 mei 2008 12:45 AM
  [ # 155 ]

Die van mij lekt/zweet ook wat bij de voorraadbol, maar dat heeft niks met de leiding te maken.  Wink

Hoe het wel komt, moet ik nog uitzoeken   Confused

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 09 mei 2008 08:21 PM
  [ # 156 ]

Ik woon echt in een kl***stad.
Vannacht voor de 5e keer een (poging tot) inbraak in de auto… Twisted Evil
Ditmaal was de dame het slachtoffer. Grofweg een schroevendraaier in het portierslot geragd. Goed punt is wel dat ze haar niet open hebben gekregen (wie weet wat er dan nog allemaal gemold zou zijn)...
Sterker nog, het slot werkt (zij het stroef) zelfs nog Cool.

Wie-o-wie heeft er een complete set sloten, dus twee maal portier en contact, met één sleutel? Want ik wil het zo niet laten zitten…
Gelukkig hebben ze het portier zelf niet erg beschadigd. Met wat geluk krijg ik de minime deukjes er zo weer uit… Crying or Very sad
Baalerdebaal! Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 09 mei 2008 08:49 PM
  [ # 157 ]

Oei, dat is vervelend. Had je kostbare spullen in het zicht?

Ik liet bij mijn bx de radioklep (soms dashkast) vaak open, want er zaat zo’n el cheapo-dingetje in.

Evengoed moeten mensen hun handen thuishouden van andermans spullen, maar helaas is de realiteit anders.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 09 mei 2008 09:58 PM
  [ # 158 ]

Nope, geen dure spullen. Radio van een paar tientjes, verder niks. Ik laat nu ook dat kastje maar open ja, hoewel ik vind dat het niet nodig zou moeten zijn… Crying or Very sad

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 09 mei 2008 10:00 PM
  [ # 159 ]
Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 10 mei 2008 03:53 PM
  [ # 160 ]

Vandaag afscheid genomen van de witte dame… Crying or Very sad
Nieuwe eigenaar is ook citrofiel.
Heb ook nog gewezen op het bestaan van de BX-club! Cool

Wens de nieuwe eigenaar veel veilige kilometers toe…

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 10 mei 2008 07:50 PM
  [ # 161 ]

naar wie is de TZi gegaan? Is het een forummer?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 10 mei 2008 09:53 PM
  [ # 162 ]

Nope, nog niet. Misschien wordt ie het wel. De auto blijft in Den Haag.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 mei 2008 12:12 AM
  [ # 163 ]

Fijn een lekker weekje vakantie gehad! Cool

Omdat ons gezinshok geen fietsendrager lust mocht de dame ook mee. Moest ze op haar leeftijd nog als pakezel dienen…;) (foto’s volgen nog…)
En natuurlijk nam ze me dat niet in dank af. Na iedere hobbel die iets groter is dan formaatje mierenhoop trakteert ze linksachter op een snerpende tik bij het uitveren. Geen gehoor, mensen kijken ervan om en ik heb geen idee wat het kan zijn. Sad Hoewel, da’s niet helemaal waar; adal is verdacht of de veerpoot. Verder veert het geheel wel zoals het hoort en de wielen staan ook in de goede positie. Wie het weet mag het zeggen.

Bij thuiskomst bleek ook het contactslot een nieuwe hobby te hebben, namelijk het afbijten van sleutels. Vervelend, want zonder sleutel in het contact is het lastig het slot te wisselen.  Confused Buiten dat start het ook nog eens verdraaid lastig…
Nu moeten er iig écht nieuwe sloten inkomen Surprisedops:

En de dame blieft geen Euro 95, zéker niet als het van de Tinq is Wink
Liever 98 dus: had ik al gezegd dat Bixen karakter hebben? Cool
Ook de auto-choke blijft een gebed zonder end. Ik ga over op een handchoke, als ik aan de onderdelen kan komen!  Evil or Very Mad

Wat deed de dame dan wel goed? Nou, probleemloos ruim 350 kilometer met volle bepakking plus fietsdrager én twee fietsen rijden! Wat dacht je dan? Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 mei 2008 12:37 AM
  [ # 164 ]

Die rotzooi van tinq is dan ook amper brandbaar. Ik heb daar precies 1 x diesel getankt, en dat was echt de allerlaatste keer. Wat een rommel; ik dacht dat ik er water in gegooid had ipv diesel - maar nee.

Dat getik kan ook het gewrichtje zijn in de stang tussen veerpoot en achterdraagarm.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 mei 2008 01:57 AM
  [ # 165 ]
karel schreef:

Die rotzooi van tinq is dan ook amper brandbaar. Ik heb daar precies 1 x diesel getankt, en dat was echt de allerlaatste keer. Wat een rommel; ik dacht dat ik er water in gegooid had ipv diesel - maar nee.

Dat getik kan ook het gewrichtje zijn in de stang tussen veerpoot en achterdraagarm.

Inderdaad, wat een troep…

Over dat gewrichtje, kun je daar wat mee? Smeren of zoiets?

Profiel  

11 van de 16
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook