Hoi,
Laatst was Harm bij mij en die heeft ook een uitleeskastje, maar op mijn 1999er XM werkte het helaas niet…
Is er iemand die de mijne wil en kan uitlezen en eventueel resetten? Anders moet ik inderdaad naar de dure dealer die mij meedeelde dat het wel een half uur werk was omdat het aansluiten niet zo makkelijk was
Mag ik even lachen…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
evaring met kastje
Ik heb ook goede ervaring met het kastje van MallePietje.
Op mijn V6 heb ik de Motormanagement ECU getest, werkte perfect. Er zijn hier twee methoden van testen:
1. Contact aan, kastje aansluiten, 5 secondenden drukken geeft startcode 12, 5 seconden drukken geeft evt foutcode enz
2. Contact uit, kastje aansluiten, contact aanzetten en binnen 5 seconden knopje 5 sec ondrukken: dan geeft ie code 12, dan steeds 5 sec drukken: dan geeft ie een volgorde van allemaal stuursignalen met codes (91, 92 etc.) waarbij je het effect aan de motor kan zien/horen. Benzinepomp, diverse relais, etc….
Prima kastje!
Als de motor klaar is gaan we met hydrauliekk aan de gang, dan zal het kastje ook wel weer goede dienst doen
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Iemand zo’n kastje bij mij in de buurt?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heeft iemand al ervaring met het schakelingetje van Paul (voor de ECU van de XMmen na 97)? Ik wilde het dit weekend gaan proberen maar ben vergeten om een 2e krokoklemmetje te kopen.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen de schakeling te solderen maar zal morgen of maandag eens de boel in elkaar zetten. Dan kan de eerste vrijwilliger zich opwerpen voor een testkastje.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik wil me opwerpen, met mijn TD van 10-1999.
Prima testauto haha.
Waar en wanneer?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Ik moet m eerst nog maken natuurlijk
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik ben geduldig haha.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt het schema van Paul dan wel?
Want ik zie geen weerstand getekend in het LED circuit.
Of zit het geheim hem erin dat de spanning geen 12 Volt bedraagt?
Maar 5 Volt of zoiets???
Want de laatste XM’en hebben multiplexing geloof ik! Alvast toch deze welke in Frankrijk geleverd zijn.
Waarom zet niemand er gewoon een transistortrapje voor dan heb je geen probleem met 5 of 12 volt.
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.
Blooper1963 schreef:Klopt het schema van Paul dan wel?
Want ik zie geen weerstand getekend in het LED circuit.
Of zit het geheim hem erin dat de spanning geen 12 Volt bedraagt?
Maar 5 Volt of zoiets???
Want de laatste XM’en hebben multiplexing geloof ik! Alvast toch deze welke in Frankrijk geleverd zijn.
Multiplexing is op een heel kleine groep auto´s geleverd in ik dacht 1996 bij wijze van test. Die liggen allemaal al lang op de sloop gok ik omdat er nergens reserve delen te krijgen zijn..
Laatste xm´s hebben gewoon een normale draadboom! Ook in La France…
Xsara Coupe
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
JayJay schreef:Waarom zet niemand er gewoon een transistortrapje voor dan heb je geen probleem met 5 of 12 volt.
greetz,
JayJay
Doe eens eens schemaatje van een transistortrapje Jayjay. Ik kan ze wel in elkaar solderen, maar de talenten om ze zelf te bedenken ben ik allang kwijt…
En mijn jaargangen Elektuur liggen ook al bij het oud papier….













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
malle pietje schreef:Ik wilde jullie toch niet mijn blijde ervaringen met mn kastje onthouden;
bij de type 1 kon ik dankzij het kastje gericht zoeken naar de voedingsstoring van de abs en zodoende dircet de relais vervangen waardoor de melding over was,
bij mn type 2 kon ik dankzij het kastje gericht zoeken naar de storing in de voeding, om erachter te komen dat de dynamo op was….
Wat een heerlijkheid!
Iemand nog in (de buurt van) Eindhoven die al zo’n kastje heeft (gesoldeerd of de kant-en-klare van de webshop gekocht)? Wil wel eens zien of ik daar ook mee om kan gaan
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
ik heb de hele draad doorgelezen, maar ik kom er niet echt uit. begrijp ik goed dat de veercomputer alleen via het magische francendoosje te resetten is?
Of kan ik toch ergens een haarspeld in prikken of zo
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Hangt er vanaf welk bouwjaar Xm je bezit Jeroen,
De laatste bouwjaren hebben een nieuwe computer aanboord gekregen en zijn niet meer via het kastje van Frank uit te lezen.
Maar een Type 1 is zonder problemen uit te lezen en te resetten.
Type 2 tot 1999 (ongeveer) ook nog. Vanaf dat moment is de H5… computer geinstalleerd en heb je voor het motormanagement de door mij opgegeven schakeling nodig, voor de andere computers hebben we nog geen oplossing.
Met een haarspeld zou ik niet doen als ik jou was. Je moet namelijk eerst de hele foutenlijst afwerken voordat je kunt resetten.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc