Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, je hebt gelijk. Ik drukte me verkeerd uit. Niet per krukasslag maar per volledige viertakt verbrandingsslag komt het gat twee keer langs. Dus inderdaad moeten de kleppen van cilinder 1 dicht zijn. Blij dat je meedenkt.
Ben net terug van vakantie en moet er weer in komen… (de DS heeft me niet in de steek gelaten dus niet kunnen oefenen!)
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dirkman schreef:draaien hielp idd, ze loopt. echter, niet op 4 poten. stationair is redelijk (mis denk ik 1 cyl) bij gas geven slaat ze helemaal dood, maar niet af. Heel soms loopt ze door.
Bij gas geven dood slaan betekent dat je ontstekingstijdstip niet goed is, als je motor sneller gaat draaien, neemt de hoeksnelheid van de krukas toe en neemt navenant de tijd voor ontsteking af…....de vonk moet dus eerder komen om op tijd te kunnen zijn. Als ie bij jou te laat staat loopt het stationair nog net allemaal wel, maar bij stijging van het toerental gaat het allemaal mis….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
helemaal mee eens.
Ik heb me natuurlijk suf gedraaid aan het verdelerhuis. van veel te vroeg tot veel te laat. EN de problemen die ik nu heb zijn identiek aan het begin probleem, en ze deed het ervoor(ooit) best lekker.
nu:
alles doorgemeten, lijkt ok. verlengstift 2 wil er niet uit, draait mee. wellicht zit daar een oorzaak, 3 en 4 komen nog. morgen verder.
gegroet!
.komma