Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Weet iemand waar ik aankooptips kan vinden van een citroen C15.
Ze zijn tot 2005 gemaakt dus zal vast verschillen per leeftijd?
Ik ben vanplan een C15 diesel te gaan kopen uit 1987. Waar moet ik op leten bij aanschaf (buitenom het normale waar je gangbaar op let)
ALVAST BEDANKT!
Greetz, Mike
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kijk of de wagen X beentjes heeft (achterwielen) zo ja Draagarmen versleten én een kolere klus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Verder kijken naar de aaneenzetting schutbord/paravanbak (3dubbele plaat), de wielkasten achter met de vloer en de balk (ook 3dubbele plaat).
De dwarsligger boven de achteras links en rechts.
De deurdorpels in de sluitkant daar waar ze aaneen staan.
hoeken van de voorruit onderaan en als er ramen in zitten op de zijkant zeker de volledige onderkant daarvan.
Van 87, er zullen misschien nog wel plekken te vinden zijn maar bovenstaande zijn wel de voornaamste.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Motor hoef je je geen zorgen om te maken, die zijn eenvoudig en onderhoudsvriendelijk.
Het grootste probleem is dus roest zoals je bij Paso leest.
Een leuke kilometerstand is altijd mooi meegenomen!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Bedankt voor de Tips!
ik heb het volgende informatie gekregen van de c15 club
( http://www.c15club.nl )
je moet op de volgende punten letten:
achter:
de wielkasten , boven bij de veerpoten,
achter de kuntstof bumpers [is vaak ongeveer alles weg],
de dorpels,
binnenin de auto bij de wielkasten aan de zijkant op de grond.
voor de wielkasten,
het schutbord onder de motorkap,
de zijschermen onder de m. kap [ de richel waar ook het cas. nummer staat ingeslagen.]
de randen rond de rubbers rond de ramen [ de mijne lekt als een zeef]
onderkant v.d. deuren,
voor ;
onder het raam, bij de roostertjes net boven de motorkap, maar dan in die ruimte eronder, [kan ook ontzettent lekken is heel moeilijk te verhelpen.]
aan de binnenkant de matjes optillen om te kijken of het kurk droog en niet muf is vanwegen lekkage.
de versnellingsbak, hoe snel komt de koppeling op?
Met deze informatie kan ik denk ik wel de c15 controleren 20mei
greetz, Mike
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^