BX 14 TE
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 02:12 PM

Ik zat net met mijn vader in discussie aan de hand van de bx folder van 92 die ik had gekocht,

Daar staat de 14TE in deze is met Injectie en een type 3. Alleen wij hadden een type 2. Maar in de type 2 folder staat geen 14TE. En wij hadden geen Injectie maar Carbaruteur.

In welke folder moet deze bx die wij hebben gehad wel staan? Of heeft mijn vader het mis en hadden we een type 2 met injectie?

Het was een witte bx 14te uit het jaar 1989 met smalle bandjes en wieldoppen en een 5 versnellingsbak..

 

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 02:14 PM
  [ # 1 ]

De BX 14 TE is er ook geweest als carburateur (en altijd met die fijne auto. choke)

Dat was dacht ik in 1989 (en misschien 90), daarvoor had je nog geen 14 TE

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 mei 2008 02:20 PM
  [ # 2 ]

ik zal het nog bonter maken:

Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)

En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb Cool  (en pulsair)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 02:47 PM
  [ # 3 ]

ah oke.. dus 1989 is nog type 2?

 

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 mei 2008 02:58 PM
  [ # 4 ]
McDean schreef:

ik zal het nog bonter maken:

Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)

En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb Cool  (en pulsair)

Ook vreemd: wij hadden een 14TE van 7 jan 1990 die wel al volledig type 3 was, met injectie. XV-41-XV… Een paar dagen verschil met die van jou geloof ik Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 11:55 PM
  [ # 5 ]
GoofBlikscha schreef:
McDean schreef:

ik zal het nog bonter maken:

Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)

En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb Cool  (en pulsair)

Ook vreemd: wij hadden een 14TE van 7 jan 1990 die wel al volledig type 3 was, met injectie. XV-41-XV… Een paar dagen verschil met die van jou geloof ik Laughing

Dat is toch niet zo vreemd.

Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.  Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 mei 2008 12:41 AM
  [ # 6 ]
BasisBIX schreef:

Dat is toch niet zo vreemd.

Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.  Wink

Sowieso niet vreemd, er is altijd een dag dat er een nieuw model geleverd wordt. Als je je auto voor die dag koopt heb je het oude model, op de dag of erna heb je het nieuwe model. Waarschijnlijk lag die bewuste dag dan precies tussen de datum eerste toelating van Goofblikscha’s 14TE en die van McDean’s 14TE.  Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 mei 2008 10:41 AM
  [ # 7 ]
knäckor schreef:
BasisBIX schreef:

Dat is toch niet zo vreemd.

Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.  Wink

Sowieso niet vreemd, er is altijd een dag dat er een nieuw model geleverd wordt. Als je je auto voor die dag koopt heb je het oude model, op de dag of erna heb je het nieuwe model. Waarschijnlijk lag die bewuste dag dan precies tussen de datum eerste toelating van Goofblikscha’s 14TE en die van McDean’s 14TE.  Smile

Mijne is van 3 jan. Maar wel XY-57-LL

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 mei 2008 09:37 PM
  [ # 8 ]

De BX type 3 is geleverd vanaf de kentekenreeksen XT en XV, dus daaraan kun je redelijk zien of een 14 TE een type 2 of 3 is. Als het een type 3 is, heeft ie standaard rookglazen achterlichtunits.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 13 mei 2008 09:52 PM
  [ # 9 ]

Dan was het zeker weten een type 2.

Nu de folder vinden waar die instaat.. Rolling Eyes

 

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 mei 2008 12:49 AM
  [ # 10 ]

De ex-BX 14 TE van m’n vader (met carb) had geloof ik een XT-kenteken.

(maar dat weet ik niet meer zeker)

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 mei 2008 08:55 PM
  [ # 11 ]
XBXG schreef:

De BX type 3 is geleverd vanaf de kentekenreeksen XT en XV, dus daaraan kun je redelijk zien of een 14 TE een type 2 of 3 is. Als het een type 3 is, heeft ie standaard rookglazen achterlichtunits.

maar indertijd moesten we bij de dealer op verzoek van een klant(palais, XZkenteken) de gewone achterlichten door rookglas vervangen

overjarige voorraad?

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook