Gorilla schreef:Dan zul je wel een iets hoger olieverbruik hebben.
Wat weg is gedampt komt tenslotte niet meer terug…......
En ruik je het niet een beetje in de auto?
Ja, als ik een lange rit gemaakt heb (zoals afgelopen weekend naar de Citroen-forum meeting) dan ruik je het als je stil staat. Trouwens, alles wat door de carterontluchting wegloopt ben je kwijt. Of het nu op je luchtfilter ligt, op straat, of dat het verbrand wordt in de cilinders, eenmaal door de carterontluchting is het weg. Maar goed, elke twee weken even peilen, meten is weten, toch?
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
[Trouwens, alles wat door de carterontluchting wegloopt ben je kwijt]
Da’s nou de functie van de condensor.Doe zorgt ervoor dat je verdampte olie weer terug vloeit in je carter.
Tijdens langzame stads- en fileritjes adem je (en je passagiers)volgens mij wel meer damp in dan je denkt als je de boel los laat hangen.
Lijkt me een ongezonde oplossing…......
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Is ook wel gedeeltelijk waar. Maar als je het slangetje goed bekijkt, het slangetje vanaf de olievuldop naar het luchtfilter, dan zie je dat alle vloeistof die eenmaal in het slangetje zit, niet meer terug kan. De inhoud van die bewuste slang ben je kwijt, het wordt niet teruggepompt ofzo. Gelukkig is dit niet veel, maar wel voldoende om regelmatig te peilen.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.