Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Sinds vandaag mag ik me officieel gaan bekommeren om de 2CV die al een paar jaar bij m’n ouders staat. Origineel van m’n opa geweest waarna, na zijn overlijden, de auto bij m’n ouders terechtkwam. De auto had rotte bodemplaten, deze zijn vorig jaar vervangen door nieuwe exemplaren. Carrosserie eraf, banken eruit, hele auto is uit elkaar geweest. Nadat de nieuwe platen erin zaten heb ik samen met een vriend van de familie alles er netjes ingebakken met het lasapparaat. Auto ziet er verder goed uit, op wat roestplekjes na. Volgens mij altijd binnengestaan bij m’n opa en bij ons onder een zeil tegen de regen.
Probleem was echter dat de apk-keur’amateur’ vond dat er niet goed gelast was. Bleek dat er aan ‘proplassen’ moest worden gedaan en niet gewoon aan elkaar bakken! Wat verwacht ie? Dat een eend fatsoenlijk in elkaar hoort te zitten? Dus geen APK, was voor m’n ouders vorige week de reden was om de auto te schorsen en em maar eens een keer weg te doen. Voor mij uiteraard het teken om op de bres te springen en me de auto toe te eigenen!
Kortom: ben er erg blij mee, maar ik heb wel binnenkort iemand nodig die met mij bij m’n ouders in Tiel (heb zelf geen lasapparaat en het contact met de vriend is erg verwaterd) het GOED te doen. Overigens heb ik geen idee wat GOED is maar dat weten jullie vast wel! Ben overigens zelf ZX-fanaat en die eend: dat begint te komen.
Ook een paar fototjes van toen ie nog bij m’n opa stond, vanwege het zeil geen recente foto’s:
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een 2CV is geweldig Michelangelo, daar raak je vanzelf wel aan verslaafd
maak eens een paar foto’s van die lassen? ik ben wel benieuwd, volgens RDW eisen moeten de naden namelijk voor 50% (minimaal) gelast zijn bij vervangingsplaatwerk.
als ik het zo hoor (in afwachtign van foto’s) denk ik dat je maar ergens anders heen moet voor de apk…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
naden zijn volledig gelast (100% vanuit een amateur gezien) maar misschien niet goed van kwaliteit dat weet ik ook niet. Met een beetje geluk heb ik zondag foto’s ervan
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,