CXnatuurlijk
geen discussie graag…........
DS=Godin=allerhoogste= allermooiste
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Eigenlijk mis ik de M35.. is wel maar een proto, maargoed, ze bestaan nou eenmaal (276 stuks althans)... Ami onderstel, HP vering, wankel motor **kwijl**
Die zou absoluut mijn stem krijgen (ware het niet dat ik al op de BX heb gestemd
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Ik heb uiteraard voor de DS gekozen,omdat in die tijd het zo’n enorme
revolutionaire verandering in het auto rijden heeft gegeven,die nog nooit
door een andere auto is verbeterd.Dat hij toen niet volmaakt was,Oke
maar dat hebben ze er in de loop der jaren best uit gekregen en dat al 50
jaar vol gehouden.Welke fabrikant zal dat ooit verbeteren
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
d8 het wel…deze poll stelt je wel voor een moeilijke keus. Ik heb nog zitten ploeteren op GS, Traction, SM…ik ben toch voor de GS gegaan.
Argumenten:
Het geluid wat het motortje maakt (luchtkoeling)
Het dashboard (draai teller)
Uiteraard de HP vering
Verder zijn alle andere citroens ook buitengewoon hartstikke mooi, met ieder zijn eigen karakter.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Dyane, absoluut Dyane, heb ze al altijd mooier gevonden dan de 2cv. Ben BX SPORT-liefhebber in hart en nieren, mooiste BX ooit gemaakt, maar geef mij toch nog maar een Dyane. Die auto heeft m’n hart gestolen, ben ermee opgegroeid, m’n vader heeft verschillende Dyane’s gehad, allemaal als dagelijkse wagen en al 16 jaar hebben we een Dyane 4 uit 1967 (oigineel Belgisch) in ons bezit. In onze garage wacht nog een Dyane op restauratie, dan kan m’n BX de deur uit (of op stalling)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Als liefhebber van hydropneumaten en Citroëns met 2-cylinder boxermotor is de keuze behoorlijk lastig.
Uiteindelijk toch gekozen voor de hydropneumaat der hydropneumaten: de DS dus.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
de CX natuurlijk
wel ben ik er nog steeds niet uit of het nu de serie 1 of de serie 2 is die het mooist is.
één ding is zeker de serie 2 rijdt beter (voelt robuster aan enzo)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
De Citroen CX Break 25 TGD Turbo 2 , By far!
Als ik die nog eens een keer zou kunnen aanschaffen maak ik mijzelf helemaal blij.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
BX GTI 16v MK1 160 PK orgineel
CX.. DS..SM… ik weet het niet, ik kan de keus niet maken!!
WAAAH!!! :burninhell
keuzes keuzes
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de XM V6 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kiezen is bijna onmogelijk…
CX, SM, XM zijn wel mijn favorieten (alleen niet van mijn portomone )
mijn huidige Xsara vind ik zelf ook erg mooi en de nieuwe C4 coupe ook
verder is een DS toch ook wel erg bijzonder
type keuze
Heb er even over moeten nadenken
De Sm hoort niet echt in rijtje thuis tot mijn favorieten…tis dat er een kaartjuh citroen aan hangt…mooie auto maar niet helemaal.
Zo ook de clonen van Peugeot waar koets van citroen is op geplant ben ik niet helemaal weg van…
Blijven er 2 echte over dat is dan toch wel de citroen 2cv en DS.
Grondleggers van een nieuw autotijdperk.
Beide waren hun tijd ver voorruit…dingen zoals meedraaiende koplampen…is sinds een paar jaar terug overgenomen door BMW….en dat terwijl citroen die al 50 jaar terug had
Maar ondanks dat heeft Citroen het eigenwijze karakter wat ze toen hadden weer beetje terug vooral met de nieuwe C3 pluriel.
Het eendengevoel in modern jasje.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Alcyone schreef:ieksEmmu schreef:Simpele Ziel schreef:SM: heeft al een hoop stemmen, leuke auto, gave historie, maar helaas een beetje TE.
Te? Hoezo te?! Alles wat uit Italië komt is té...
Pardon?
Ik vind de motor nog het minst interessant aan een SM.
Als ik zo’n ding had legde ik er zo een CX motor in, om van dat verschrikkelijk dure Maserati blok af te zijn.
Het design vind ik echt super. Ik ben dan ook een fan van Opron auto’s (CX/GS/SM).
Een SM is een schitterende auto, en dat Maserati blok vergt inderdaad wel een hoop onderhoud, maar is ook wel een van de meest karakteristieke punten die een SM tot iets bijzonders maken (je gaat toch ook geen Fiat-blok in een mooie klassieke Ferrari lepelen?). Ik zou er graag ooit nog eens eentje willen besturen, het bezitten van een SM is iets dat ik me waarschijnlijk niet snel zou kunnen veroorloven dus daar denk ik niet eens aan….
Maar ik heb (ondanks dat ik gek ben op mijn BX-je) toch gekozen voor de CX. De ultieme citroen is in mijn optiek de GS/A, meer citroen dan dit model kan gewoon niet! Maar puur qua ontwerp (en daar hebben we het dan toch over als het hebt over de mooiste) vind ik de CX van een buitenaardse schoonheid, qua exterieur EN qua interieur!!! Ik rij niet genoeg om het bezit van 2 auto’s te rechtvaardigen, maar anders zou een mooie CX (die dan niet eens een exotische Turbo hoeft te zijn) zeker op mijn verlanglijstje staan.
En de DS? Tja, schitterende auto, revolutionair in haar tijd, maar ik heb er gewoon wat minder mee. In mijn keuze speelt toch ook een beetje jeugdsentiment mee….