en een 14 re
hoeveel heeft die??
die had moeite de caravan te trekken.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
14 RE heeft 72 PK..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ok houden we de volvo 440 nog maar voor de caravan.
ps we hebben nu een volvo 340 cvt over, met mucho,s onderdeelos.
grp
Vandaag naar utrecht geweest met bixie 2.
eerst als een vorst achter in” krantje lezen wat wil men nog meer.
Leuk geslenterd door de hal en buiten.
Wat leuke dingen kunnen score, zoals een nieuwe radiator( die vervang ik preventief) vraag baak en een zeer interessant dun boekje maar donder duidelijk.
hydro systeem in kleuren afgebeeld schema tekeningen, daar kan ik wel wat mee.
Een hoop leuke, vreemde,mooie dingen gezien.
http://www.mijnalbum.nl/Album=4DWZ8QWG .
Op de parkeerplaats stonden meerder bx,en in de buurt.
toen wij terug kwamen stond onze bx nog omhoog aan de voor zijde, en de ander waren algeheel in gezakt, en niet alleen de achterkant zoals bij onze bixie.
wat moet ik daar bij denken??
De terug weg heb ik zelf gereden, (en nu mijn dochter met krantje achterin als een vorstin).
Bixie 2 stuurt gewoon heerlijk, zweeft op de snelweg, in de bochten ligt ze als een huis.
115/125 kmh is eigenlijk de ideale kruissnelheid alles draait lekker, geen overmatig motorgeluid.
oja de vraag nog een keer.
bix blijft voor omhoog en zakt achter na een tijd duid dit op iets??
gr paul
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat maakt niks uit. Mijn 1.4 zakt altijd snel in na het rijden, maar stijgt na starten wel gelijk weer op. Mijn 1.6 zakt heeeel langzaam en gaat na starten ook meteen naar de juiste hoogte. Zolang de auto binnen respectabele tijd weer op goede hoogte staat en goed veert hoef je je geen zorgen te maken.
Vandaag is ze voor de keuring geweest.
Ruitensproeier voor, spontaan weigeren.
co tehoog 4,7
R.A massa gebrek in de unit
1 achterband ac 1
valt me helemaal niet tegen.
de co? vermoedelijk heeft de auto in geen tijden onderhoud gehad, dus maar eerst een 10.000 beurt uit voeren en vandaar zien we wel weer verder.
Massa gebrek is een bewijs dat het een echte franse auto is, dat si zo verholpen.
de banden zijn net vandaag binnen gekomen
en de sproeierpomp kan nooit veel zijn, heeft goed gewerkt.
Nu nog even tijd zoeken om het te doen en dan is dat ook weer geregeld.
kunnen straks door richting koppeling.
Massa gebrek is al weer op gelost, extra draadje rechtstreeks van de body naar de massa stip in de unit doet wonderen.
Er lag een extra draad maar die was gekoppeld aan de bestaande massa aansluiting.
( kom je wel weer op het zelfde punt uit “de stekker”).
Dus nu gaatje in de unit en rechtstreeks op de massa strip met boutje moertje verbinding gemaakt.
Massa kun je nooit genoeg hebben zeg ik maar.
Vandaag ook de LM velgen met een rotrerende staalborstel behandeld.
Het gecorodeerde compleet weg, blanke tectiel er op en glimmen die jongens!, hoe lang het houd dat zien we wel.
Maar voor nu ziet het er voor 300% beter uit.
De onderzijde weer eens flink gereinigd met de stoomcleaner, daarna weer op de brug.
De olie lekkage van de retour zit in de “kleine octopus” 1 slang die lekt.
goed te zien bij “het dansen”.
( maar wat zitten sommige dingen redelijk onberijkbaar)
Ik heb het hoogte regel ventiel eens bekeken, maar daar kom je ook maar niet zo bij ( de voorste) is daar een handig heidje voor??
ik ben zeer leergierig.
gr paul
Aan een kleine octopus (de retourslang aan de drukregelaar) bloedt de auto binnen een half uur rijden helemaal dood omdat de volledige rest-opbrengst van de pomp voorbij komt zetten.
Ik denk dat je een grote octopus-lek hebt, of een andere defecte retourslang.
Via de rechter wielkast kun je het nog enigzins bewonderen, als je wat van die flappenzooi weghaalt (wel voorzichtig, het moet er weer in en er rust een koelwaterslang op). Echt lekker kom je er nooit bij.
Overigens heeft een BX balletjes, dus is ie mannelijk.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Aan een kleine octopus (de retourslang aan de drukregelaar) bloedt de auto binnen een half uur rijden helemaal dood omdat de volledige rest-opbrengst van de pomp voorbij komt zetten.
Ik denk dat je een grote octopus-lek hebt, of een andere defecte retourslang.Via de rechter wielkast kun je het nog enigzins bewonderen, als je wat van die flappenzooi weghaalt (wel voorzichtig, het moet er weer in en er rust een koelwaterslang op). Echt lekker kom je er nooit bij.
Overigens heeft een BX balletjes, dus is ie mannelijk.
Klopt onder op het subframe lekt 1 retourslang ( in het ribbel gedeelte net na het blokje)
(ik zal volgende week wel een keer een fototje nemen)
trouwens als ik de motorkap open doe zie ik twee van die prachtige ronde bolle.
Toch vrouwelijk??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij een vrouw zitten de bollen aan de buitenkant, bij een man aan de binnenkant. Zoals je zelf al zegt zitten de bollen onder de motorkap, dus mannelijk
Eveneens ben ik tevens ook.
Vandaag weer gemeten NOG TE HOOG
Gisteren nieuw luchtfilter geplaatst, nieuwe bougie,s, nieuwe verdelerkap
Carburateur in gespoten met carburateur reiniger.
Co was eerst 4.90 is nu 2.45.
iets gas geven en de lambda komt in en het zakt naar 0.1.
de uilaat lekt iets bij een klem.
iemand een idee hoe ik hem omlaag krijg??
carburateur is een monopoint injectie.
gr paul
niemand een idee??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is je lambdasonde nog wel goed?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Ik heb een 1900 tzi gehad waarvan het Co ook te hoog was en mijn monteur heeft toen gezegt dat ik mijn accupolen er een aantal minuten er vanaf moest halen en dat heeft geholpen kon de autocomputer even resetten de ecu. )
Misschien helpt dit bij jou auto ook ) succes
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Ik heb een 1900 tzi gehad waarvan het Co ook te hoog was en mijn monteur heeft toen gezegt dat ik mijn accupolen er een aantal minuten er vanaf moest halen en dat heeft geholpen kon de autocomputer even resetten de ecu.
Misschien helpt dit bij jou auto ook succes
Nou hier zit ik zelf ook aan te denken.
de bixie/of zij bixie heeft al tijden geen onderhoud gehad, dus er kunnen nog al wat storingen in de computer zitten.
Morgen maar eens de accu polen los koppelen, en daarna nog eens meten.
gr paul