Ja
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
deur63 schreef:BX-Chique schreef:Ja
kan ook zijn omdat m’n remmen nogsteeds lichtelijk aanlopen..
Je hoeft het maar te vragen hé, je weet het !
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
BX-Chique schreef:deur63 schreef:BX-Chique schreef:Ja
kan ook zijn omdat m’n remmen nogsteeds lichtelijk aanlopen..
Je hoeft het maar te vragen hé, je weet het !
Heej, heb je toevallig zin om naar hoensbroek te komen?
die van mij rond de 1 op 11.
Olie verbruik hou ik niet bij, af en toe er wat in gooien.
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
1.4 bx 1992 50.000 op de klok gebruikt gemiddeld gemeten over 5000 km
1op 13.5 ik rij van alles wat snelweg stad enzv de laatste 2 tanken rij ik op euro 98 vind de bix duidelijk lekkerder en ik heb het idee dat ie iets zuiniger is
bx natuur
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Heb zelfs niks gemerkt bij euro 98 of V-Power eerlijk gezegd… behalve dat ik meer geld kwijt was vergeleken met euro 95
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Flapdrol schreef:Heb zelfs niks gemerkt bij euro 98 of V-Power eerlijk gezegd… behalve dat ik meer geld kwijt was vergeleken met euro 95
Dat vind ik totaal niet vreemd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn Digit (1.905cc, carburateur, 105PK) heeft een verbruik wat schommelt tussen de 1:13 en 1:10.
Olieverbruik heb ik nog niet geconstateerd (heb ‘m 11 maanden).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Kijk maar eens op dit forum, daar wordt heftig gediscusieerd over wat nu 95, 98, V-power, RON, MON ed. inhoudt. Misschien vinden wij hier onze antwoorden.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
oliegebruik van mijn eerder genoemde 1.9d berline zit nog steeds rond de 1 liter op 10.000 km… de motor heeft ook nog geen 200.000 gelopen
varieert tussen de 1 op 5 bij flink doortrappen en 1 op 8 bij rustig rijden
olie verbruik is niet echt veel, hoef bijna nooit bij te gooien.
ongeveer een ¾ liter op 8000 a 9000 km
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Verbruik is gemiddeld zo’n 1: 18. Extreme waarden: 1: 24,5 (vakantie in Noorwegen, heel rustig rijden) en 1: 13,8 (‘s nachts doorblazen op Duitse Autobahn van Ned. naar Tsjechie in de winter). Olieverbruik ligt zo ongeveer rond de 1 liter per 10.000 km, kan iets meer zijn.
Misschien ook interessant, de waarden van de 19 GTI die ik hiervoor had:
gemiddeld 1: 11,8 , extremen lagen op 1: 13,8 en 1: 9,5, olieverbruik was ongeveer 1 liter op 5000 km.
2cvman schreef:die van mij rond de 1 op 11.
Olie verbruik hou ik niet bij, af en toe er wat in gooien.
Vervang het maar een keer helemaal, dan zal het verbruik wel zakken.
Met veel stadsritjes moet dat toch eens in de 7500 km of eens per jaar. Anders rijdt je de hele zaak best wel aan snot.
Ich bin ein Breaker
Bram schreef:BX-Chique schreef:BX Chic, 1 op 12,5 gemiddeld, record 1 op 14,2
Klopt ja…v.w.b. het gebruik van de Chic…..zijn knap zuinig….is denk ik het juiste motortje voor een BX, niet te zwaar, niet te licht.
Oh ja….mijn TGD break :
1 op 16….veel snelweg-km’s…..Break’s zijn duidelijk iets duurder in gebruik als de Berline 1.9 D (en tzd-turbo)
Ik vind dat toch een vrij matige score voor een break. Zo’n 19tgd break mag best wel zuiniger lopen dan 1 op 17 zonder dat je je aan zuinigheidsritjes gaat wagen, gekker nog, dat lukt mij zelfs nog wel (en zwáár dat mijn rechtervoet is ). Of is jouw rechtervoet nog zwaarder, kan ook natuurlijk.
Of tijd voor nieuwe verstuivers misschien? Probeer eens verstuiverreiniger, doet soms best wel iets.
Ich bin ein Breaker