Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DriverD schreef:Ik schreef, dat ik niet wist of het spul milieu-belastend is. Er zijn wel loodvervangers met octane-booster.
Nee ok, het kwam waarschijnlijk niet helemaal over zoals ik bedoelde. Ik was gewoon benieuwd welk spul je gebruikte. Ik geloof dat je Wynns bij de halfords kan halen, dus zal het wel relatief vaak gebruikt worden, en dat is toevallig niet octaanverhogend. Ik kwam inmiddels ook al loodvervangers tegen die wel octaanverhogend zijn.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf gebruik ik geen loodvervanger, mijn auto’s rijden op superplus (octaangetal 98 ) of LPG. Het nut van loodvervanger zie ik niet zo, in ieder geval niet als bescherming voor kleppen/klepzittingen (tot nu toe geen problemen gehad).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb een flesje Wynns gekocht, niet octaan verhogend dus. Ik zag het nut er ook niet van in maar nu wel. Ik ga dit flesje leeg rijden en probeer het dan weer met superplus. Kijken wat het verschil dan is.
My other car is a broomstick.
Millers VSP plus is wel octane booster. Dat spul staat geloof ik ook redelijk goed bekend.
Het tijdschrift Auto Motor Klassiek beloofd al jaren te komen met de resultaten van een eigen onderzoek naar de kwaliteit van die producten, maar dat is schijnbaar minder makkelijk te testen als ze in eerste instantie dachten
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik wil de kleppen weer stellen. Ik heb dat vorig jaar gedaan samen met Wup. Nu weet ik alleen niet meer waar ik ze op moet stellen. In de kluwer staan alleen de waarden voor de 1015 en de 1222 motoren, 2.0 inlaat en 2.0 uitlaat. Ergens achterin staat weer 2.0 inlaat en 2.5 uitlaat. Nu heb ik dus een 1129 blokje, welke waarden moet ik nou aanhouden. Irritant dat dat weer niet in dat stomme boek staat .
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb wel een leuk boekje voor je waar het vast wel in staat.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Kluwer = vertaalde Haynes.
Olyslager noemt alleen 0.20 inlaat + uitlaat voor alle motoren.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb ook een kwuwer, maar daarin worden een aantal zaken zeker minder uitvoerig besproken.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Ik heb ook een kwuwer, maar daarin worden een aantal zaken zeker minder uitvoerig besproken.
Oh, ah, dat was me nog niet opgevallen.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
patje74 schreef:Ik heb wel een leuk boekje voor je waar het vast wel in staat.
Daar staat het zelfde in als in mijn boek Ik heb wel ergens een vraagbaak maar kan ik zo snel niet vinden. Ik meen de vorige keer de uitlaat een iets grotere speling te hebben gegeven dan de inlaat omdat de uitlaat warmer word dus meer uitzet, kan dat?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Inlaat 0,2 uitlaat 0,25 voor het 1129 blok.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dan had ik het toch goed onthouden. KAn het zijn dat de klepspeling minder is geworden in plaats van meer? En het rare is nu dat de kleppen na het stellen meer herrie maken dan voorheen. De motor draait stationair wat sneller dan normaal en ik merk geen verschil in vermogen. Mischien toch iets niet goed gedaan…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meer herrie is niet persé slechter: Als de kleppen voor stellen te weinig speling hadden, tikken ze niet, maar konden ze wel verbranden.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ok, even aanzien dus. Gaan er nog mensen naar de rit van de gs vereniging a.s. zondag? Misschien kan er dan iemand naar luisteren voor de zekerheid
He grappig DriverD, je hebt 2500 berichten geplaatst
Edit: zondag ben ik er zelf niet, verjaardag.
My other car is a broomstick.
Ik sla zondag ook maar even over, wegens grote kans op een kater na citroverslag
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)