Dat klinkt fantastisch.
Ik ben nog lid van de Nederlandse club.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
PB me je email adres.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kan iemand mij vertellen hoe ik de gestoffeerde delen op de raamstijlen kan verwijderen zonder dat ik het hele dasboard moet verwijderen? volgens mij zitten ze met lipjes op de raamstijl geschoven? Ik krijg er op dit moment geen beweging in.
b.v.d. Niek
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSM/photo#5193961501705694882
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik de gestoffeerde delen op de raamstijlen kan verwijderen zonder dat ik het hele dasboard moet verwijderen? volgens mij zitten ze met lipjes op de raamstijl geschoven? Ik krijg er op dit moment geen beweging in.
b.v.d. Niek
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSM/photo#5193961501705694882
Helaas niek, achter het dashbord zitten een tweetal kruiskop schroefjes die d’r uit moeten. Gaat niet zonder demontage van ‘t dashboard… of je sloopt de kruiskopjes en kit na afloop de stijlbekledingspaneeltjes weer vast
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks voor je advies Waterman. Ik was er al bang dat ze achter het dasboard vast zitten. Zodra ik de stof heb, ga ik ze tussen het dasboard vandaan peuteren.
Zo makkelijk als ik de voorruit heb gedemonteerd, zo moeilijk vergaat het mij bij de achterruit. Heeft iemand ervaring hiermee? Met name de rvs lijst zit erg vast. het lukt mij tot op heden niet om de lijst zonder schade los te peuteren.
B.v.d.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
U-Niek schreef:Zo makkelijk als ik de voorruit heb gedemonteerd, zo moeilijk vergaat het mij bij de achterruit. Heeft iemand ervaring hiermee? Met name de rvs lijst zit erg vast. het lukt mij tot op heden niet om de lijst zonder schade los te peuteren.
B.v.d.
RVS lijsten zitten rond de ruit geklikt , kan je normaal gezien niet afzonderlijk verwijderen .
Komen mee met de ruit , maar is inderdaad een klote…. job .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Juist. MET ruit eruit snijden. Anders verbuig je de strips en krijg je ze nooit meer mooi!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok! dat wist ik niet. Ik dacht dat de voor een achterruit strips op de zelfde wijze zijn gemonteerd. Ik heb gelukkig 1 extra ruit waar ik mee kan oefenen. Al met al een mooie k klus dus. Als het allemaal goed gaat heb ik straks rondom getintglas
Walter, Joris bedankt voor tips. De ruit is er uit
Omdat ik loop te twijfelen hoe je dat het beste aanpakt, ben ik wel nieuwsgierig hoe je het uiteindelijk hebt gedaan…....
Gutta cavat lapidem…
Het grootste gedeelte heb ik met heel veel papiermesjes/breekmesjes gedaan. eerst laangs de binnenkant helemaal los snijden net zo diep als de felsrand waar de ruit in ligt. Daarna heb ik hem aan de huiten kant het rubber nog zover als mogelijk ingesneden. Van uit de bovenhoek heb ik hem daarna voorzichtig met een plamuur mes opgelicht waardoor ik de restanten aan rubber kon doorsnijden.
Het is een hele klus waar veer geduld voor nodig is.
Als je een Fein hoogfrequetie machientje hebt kan je daar de lange zijde mee lossnijden. Dit stinkt wel heel erg door de hitte die hierbij ontstaat.
Okee, zo te zien is het je in een middag gelukt. Dat is dus wel te doen. Maar ik begrijp dat je tot het eind voorzichtig en relaxed moet blijven.
Gutta cavat lapidem…
effe een update betreft de voorderingen (zie foto’s). Het gedeelte onder de kap ga ik nu weer opbouwen. daarna ga ik verder met de rest van de wagen.