Bij de 2CV zit dat inderdaad op het dashboard, maar bij de Dyane heb je een voetpompje. Op mijn Dyane was het overigens “geupgrade” naar een knopje op het dashboard, wat wel zo handig was.
@Goofbliksch: goed werk weer! De vloer ziet er heel mooi uit.
Ik ben echter nooit zo’n fan van vloermatten in een a-type, aangezien het vocht vasthoudt. Is de Dyane tegenwoordig weer helemaal lekvrij?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
GoofBlikscha schreef:Mijn vader heeft de auto vandaag meegehad naar zijn werk, en was zeer te spreken. Morgen ga ik weer de hele dag touren
Ik had nog een filmpje gemaakt van hoe de koppeling er aan toe was, bij 8 seconden kan je het horen:
http://www.youtube.com/watch?v=jMubVM4srbw
euhm, dat rooie lampje dat brand aan het einde van het filmpje…. welke is dat?
douwe
XBXG schreef:
@Goofbliksch: goed werk weer! De vloer ziet er heel mooi uit.
Ik ben echter nooit zo’n fan van vloermatten in een a-type, aangezien het vocht vasthoudt. Is de Dyane tegenwoordig weer helemaal lekvrij?
Nee, absoluut niet Ik heb altijd een dikke laag kranten onder de mat liggen, en na een regenbui komen er nieuwen in. Deze laag is net dik genoeg om alle lekkage te absorberen, dus word de bodem niet nat.
Plus dat alle naden dichtgekit zijn, en alles onder een dikke laag verf zit, zodat, mocht er een beetje water op de bodem staan, er nog niets aan de hand is.
Edit: En ik heb rubberen matten, die houden geen vocht vast
@ dyanemaniac: Dat is het oliedruklampje. Ergens in de kabelboom zit een foutje waardoor dat lampje niet meer uitgaat… Ik heb de tijd nog niet genomen om te kijken hoe of wat..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag heb ik de achterrem rechts achter vernieuwd. De remvoeringen waren niet super meer, en de remcilinder had een afgebroken ontluchtingsnippel.
Ik ben meer dan 3 uur bezig geweest Alles zat vast/tegen. Maar zojuist de boel ontlucht, en tot mijn grote vreugde hoef ik het rempedaal nou nog maar 2cm in te trappen om te remmen
Vanavond het interieur weer helemaal in elkaar zetten (ik rijd al enkele dagen met alleen een voorstoel rond ops: ) en de uitlaat vervangen, want deze sportieve sound vinden ze vast niet leuk bij de APK.
Oja, volgende week dinsdag ga ik even naar de APK boer, even een lijstje met gebreken halen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Nou Nou zeg. Het is wat met dat kadaver! Had vast beter geweest als het een hoop onderdelen was geworden ten behoud van andere Dyane’s ops:
Geintje maar wel een hoop gezeik zeg maar sinds aanschaf en nu.
Groet,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Feiko van Zon schreef:Nou Nou zeg. Het is wat met dat kadaver! Had vast beter geweest als het een hoop onderdelen was geworden ten behoud van andere Dyane’s ops:
Geintje maar wel een hoop gezeik zeg maar sinds aanschaf en nu.
Groet,
Feiko
Er mag dan veel werk in zitten, ik blijf het een heerlijke auto vinden
Ik heb gisteren de uitlaat even vervangen, en ik heb vandaag geprobeerd om hem lekdicht te krijgen. Met gepast geweld heb ik de kachelpotten lekdicht gekregen Nou lekt hij nog wat bij de uitlaatbocht op de 1e demper, straks nog maar een keer loshalen.
Ik heb vandaag weer een andere bobine gepakt trouwens, maar na plm. 30 minuten rijden begint de auto problemen te krijgen. Niet meer willen starten, afslaan als je wergrijdt, beginnen de pruttelen als je gas geeft, dat soort dingen.
Iemand een idee wat er voor zorgt dat mijn bobine steeds te heet word?
Ik heb nou al standaard 3 bobines in de auto liggen dus ik kom wel overal, maar handig is het niet.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
weet je zeker dat het de bobine is en niet bijvoorbeeld een carb die te heet wordt?
EW schreef:weet je zeker dat het de bobine is en niet bijvoorbeeld een carb die te heet wordt?
Als de auto niet meer wil starten, en ik een andere bobine aansluit start hij weer. Lijkt me bobine dus…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
en wat als de auto niet start en je doet bijna hetzelfde als bij vervangen van de bobine, maar dan zonder de bobine te vervangen? (ik kan me voorstellen dat je een probleem hebt met bijvoorbeeld een te hete carb die net voldoende afkoelt als je de bobine vervangt).
Dan wil hij nog niet starten. Als je 10 minuten wacht start hij dan wel weer met de zelfde bobine, maar hij slaat dan erg slecht aan.
Als je gewoon direct de bobine omwisselt als hij niet wil starten, start hij direct weer.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het lijkt er op dat er ergens een grote verbruiker zit, of een lekkage/sluiting. Het zijn dezelfde symptomen als wanneer je bij een eend met stilstaande motor het contact laat aanstaan (om bv radio te spelen), dan wordt dat ding ook heet en start ie ook niet. Maar hoe het komt dat deze zo heet wordt, daarvoor mis ik de specifieke kennis.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De pooltjes verwisselen van de bobine, helpt dat ook? Hoe nieuw is je condensatortje?
patje74 schreef:De pooltjes verwisselen van de bobine, helpt dat ook? Hoe nieuw is je condensatortje?
Pootjes omwisselen werkt niet, dat heb ik ook al geprobeerd (als de auto lang op contact heeft gestaan werkt dat volgens mij nog wel)
Hoe nieuw is de condensator… Geen idee, zat er al in toen ik de auto kocht…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
heb je de puntjes (nieuw) op 0,45 mm gesteld? dan hebben ze iets de ruimte om in te slijten en wordt de bobine minder belast.
GoofBlikscha schreef:...en de uitlaat vervangen, want deze sportieve sound vinden ze vast niet leuk bij de APK.
Maak je eerst nog wel even een filmpje om dat sportieve geluid voor altijd op Youtube te kunnen bewaren?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX