Ik zat net met mijn vader in discussie aan de hand van de bx folder van 92 die ik had gekocht,
Daar staat de 14TE in deze is met Injectie en een type 3. Alleen wij hadden een type 2. Maar in de type 2 folder staat geen 14TE. En wij hadden geen Injectie maar Carbaruteur.
In welke folder moet deze bx die wij hebben gehad wel staan? Of heeft mijn vader het mis en hadden we een type 2 met injectie?
Het was een witte bx 14te uit het jaar 1989 met smalle bandjes en wieldoppen en een 5 versnellingsbak..
De BX 14 TE is er ook geweest als carburateur (en altijd met die fijne auto. choke)
Dat was dacht ik in 1989 (en misschien 90), daarvoor had je nog geen 14 TE
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zal het nog bonter maken:
Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)
En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb (en pulsair)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ah oke.. dus 1989 is nog type 2?
McDean schreef:ik zal het nog bonter maken:
Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)
En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb (en pulsair)
Ook vreemd: wij hadden een 14TE van 7 jan 1990 die wel al volledig type 3 was, met injectie. XV-41-XV… Een paar dagen verschil met die van jou geloof ik
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:McDean schreef:ik zal het nog bonter maken:
Bx 14TE is geleverd in type 3 als zijnde injectie (met deauville stoelen meende ik)
En zoals mijn BX 14 TE geleverd als type 2 met carb (en pulsair)
Ook vreemd: wij hadden een 14TE van 7 jan 1990 die wel al volledig type 3 was, met injectie. XV-41-XV… Een paar dagen verschil met die van jou geloof ik
Dat is toch niet zo vreemd.
Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
BasisBIX schreef:
Dat is toch niet zo vreemd.
Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.
Sowieso niet vreemd, er is altijd een dag dat er een nieuw model geleverd wordt. Als je je auto voor die dag koopt heb je het oude model, op de dag of erna heb je het nieuwe model. Waarschijnlijk lag die bewuste dag dan precies tussen de datum eerste toelating van Goofblikscha’s 14TE en die van McDean’s 14TE.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
knäckor schreef:BasisBIX schreef:
Dat is toch niet zo vreemd.
Een nieuw modeljaar begint altijd al in het najaar.
Sowieso niet vreemd, er is altijd een dag dat er een nieuw model geleverd wordt. Als je je auto voor die dag koopt heb je het oude model, op de dag of erna heb je het nieuwe model. Waarschijnlijk lag die bewuste dag dan precies tussen de datum eerste toelating van Goofblikscha’s 14TE en die van McDean’s 14TE.
Mijne is van 3 jan. Maar wel XY-57-LL
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De BX type 3 is geleverd vanaf de kentekenreeksen XT en XV, dus daaraan kun je redelijk zien of een 14 TE een type 2 of 3 is. Als het een type 3 is, heeft ie standaard rookglazen achterlichtunits.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dan was het zeker weten een type 2.
Nu de folder vinden waar die instaat..
De ex-BX 14 TE van m’n vader (met carb) had geloof ik een XT-kenteken.
(maar dat weet ik niet meer zeker)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
XBXG schreef:De BX type 3 is geleverd vanaf de kentekenreeksen XT en XV, dus daaraan kun je redelijk zien of een 14 TE een type 2 of 3 is. Als het een type 3 is, heeft ie standaard rookglazen achterlichtunits.
maar indertijd moesten we bij de dealer op verzoek van een klant(palais, XZkenteken) de gewone achterlichten door rookglas vervangen
overjarige voorraad?
de citroen-liefhebber