Iemand tips voor het afhangen van de portieren. Kan je ook afstellen door de “ophangblokjes” die op de stijlen van de koets zitten, te verstellen?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kan je? Nee, Je MOET!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En “knik” in de deur precies in holte in deurrubber laten vallen.
Citroen!
Ga naar de volgende site http://www.het-kroondomein.nl/ds/index.htm en kijk bij woensdag 12 maart. HIER kun je de presentatie van het afhangen van plaatwerk downloaden. Het is vind ik heel duidelijk aangegeven. Succes
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Woensdag 12 maart (2008?) zie ik er niet bij staan?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Woensdag 12 maart (2008?) zie ik er niet bij staan?
Staat bij “nieuws” (bestand 120 Mb), klik op “HIER”
matombo schreef:Ga naar de volgende site http://www.het-kroondomein.nl/ds/index.htm en kijk bij woensdag 12 maart. HIER kun je de presentatie van het afhangen van plaatwerk downloaden. Het is vind ik heel duidelijk aangegeven. Succes
Dat is inderdaad een geweldig mooie en heldere presentatie !!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb het ook zelf gedaan en een lange platte schroevendraaier is dan een onmisbaar stuk gereedschap. Je kunt natuurlijk ook een doppenset gebruiken en hier bij de Praxis 2x 15 cm verlengstukjes bij kopen.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Als voorbereiding:
- alle slotvangers eraf en bij achterdeur beginnen.
- voorschermen en achterschermen eraf
Met zijn 2en, scharnierhouders op de deurstijl net genoeg losdraaien en deur goed strak voor en achter in de oksels duwen en scharnierhouders weer vastzetten. Komen de deuren niet hoog\laag genoeg dit afstellen met de scharnierpennen (lange schroevendraaier) Horizontale positie ongeveer 2 cm overlap met middenstijl. Dit ook met de andere achterdeur doen.
Dan beide voordeuren op een zelfde wijze eraan plakken met een mooie overal even brede naad tussen de portieren. Slotvangers monteren duidelijk 1e en 2e klik horen.
Voorschermen erop, deze kunnen met een verlengde dopsleutel 8 via de gaten in de voorportier stijlen losgedraaid worden om in de hoogte of naar binnen\buiten versteld worden.
Dan de achterschermen die, als dat nodig is, ook via de ophangingspunten
te verstellen zijn.
Tip : geduld, trek er een dag voor uit en wees op een bepaald moment tevreden. kijk er dan later nog een keer naar voor de fijnafstelling.
succes
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het lijkt me ook redelijk belangrijk om op de ruimte tussen bovenkant ruit en dakrand te letten. Bij mijn rechterachterportier ligt de deur keurig in de oksels van het portierrubber maar met volledig omhoog gedraaid raam wordt een boutkop geraakt van de bevestiging van het dak. De zijruit is hierdoor al enigszins beschadigd.
De vorige bewoners hebben er geen kabinetswerk van gemaakt. Maar goed, plaatwerk correct afstellen vereist bij een D behoorlijk wat oefening.
Hier moet dus toch het hele portier een millimeter of 5 naar beneden…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Stel je ruit ff wat lager en laat het portier mooi zitten….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik wist niet dat dat ook nog tot de mogelijkheden behoorde…...
Hoe ga ik dan te werk, DriverD?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rubber stoppen aan voor- en achterkant van de deur verwijderen. Moertjes (sleutelwijdte 11) losdraaien en raam stellen. Of in de hierboven genoemde presentatie kijken!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Rubber stoppen aan voor- en achterkant van de deur verwijderen. Moertjes (sleutelwijdte 11) losdraaien en raam stellen. Of in de hierboven genoemde presentatie kijken!
Kijk ook meteen in je deur of de borg boutjes er wel in zitten en de stopranden niet zijn verbogen, anders kan je ruit als nog omhoog!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
even door met het commentaar van driver d.
Binnen paneel loshalen, raam tot de helft en kijken of de boutjes links en rechts op het uiteinde van het raamframe zitten.(m4 doppie
Als dat het geval is volstaat naar mijn idee het een beetje losdraaien van de twee boutjes op de achterzijde van de portier (onder de ronde en het ovale rubbertje) en dan via de binnenkant of met een schroevendraaier aan de buitenkant de geleide rail een klein stukkie (max 5\6 mm) naar beneden doen. kijk uit voor zijdelingse verschuiving anders komt je raam van de rubbers af of juist te strak te staan.
grtz