Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als ik vrouwlief vertel dat ik de Berlingo zou willen ruilen voor een XM Break dan krijgt ze gelijk een toeval denk ik. ops:
Wat ik met de Xantia doe, dat mag ik weer zelf weten. Mja, die bevalt nog zo goed, daar hoeft zelfs geen stuurknop op.
Ach soms zit je wat te dromen, maar zo snel neem ik toch geen beslissing. Alleen die BX Nix is zo leuk, dat kriebelt wel hoor.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ach soms zit je wat te dromen, maar zo snel neem ik toch geen beslissing. Alleen die BX Nix is zo leuk, dat kriebelt wel hoor.
Hihi, mooi om te zien hoe dat vuurtje langzaam begint op te leven.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb altijd al een zwak gehad voor BX’en Marten. Zeker voor een type 1. Dus wie weet!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ik heb altijd al een zwak gehad voor BX’en Marten. Zeker voor een type 1. Dus wie weet!
Hihi, met dat wagenpark van jou betekent dat haast al wel dat je moet gaan schrappen. Grappig trouwen, dat zwak voor juist type 1 BX nixen. Ik zit toch meer in de andere hoek.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Leuk hè.
Ach nog even en die NIX is ook alweer belastingvrij.
Maar Patje weet mijn num,er en tegen die tijd doe ik de Xantia in een openbare verkoop.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag ruim 400km gereden en de teller zal naar verwachting morgen op 99.000Km komen te staan. Dit gaat lekker zo!
Maar wat mij vandaag opviel was raar. Op de een of andere manier gaat de (hand-)choke dicht staan na een tijdje 130Km/u op de snelweg. Ongeveer om de 10 minuten kan ik hem weer met de helft terug drukken.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
komt me bekend voor van m’n leader.. weet zo geen oplossing helaas. Volgens mij heb ik hem vlak nadat ie dat ging doen verkocht.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik moet eerlijk bekennen ook nog niet onder de kap te hebben gekeken. Misschien kan het plaatsen van een veertje een oplossing bieden? Nou ja, ik moet vanavond maar eens even zien.
Al iets gevonden?
Zit er niet een veertje (of iets anders) los?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee! Ik heb nog even kort gekeken, maar niets bijzonders gevonden. Ik heb er overigens sindsdien ook niet meer in gereden. Als het tegen zit zal dat aankomend weekend pas weer gebeuren, en anders nog iets later.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
patje74 schreef:Als het tegen zit zal dat aankomend weekend pas weer gebeuren, en anders nog iets later.
genoeg kilometers om uit te proberen Patje:
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas… dat gaat ‘m niet worden. En los van dat, zou ik daar veel liever niet in de B(ni)X naaartoe willen!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vorige week heb ik een berg snelwegkilometers gereden met als resultaat een verbruik van 1 op 17,5 (euro 95). Dit met een gangetje van rond de 130Km/h.
Het ding blijft mij verbazen!
Wel kan ik merken dat de voorbolletjes iets minder worden. Die laat ik dus binnenkort eens even checken/vullen.
Heeft nog iemand een verklaring voor de choke?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee man, juist helemaal niet! “Het nieuwe rijden” heb ik altijd afgezworden met mijn oude barrels en ik trek toch redelijk vlot op.
Kun je nagaan waar het verbruik op kan komen als ik er bewust mee bezig zou zijn.
Misschien moet ik mijn naamgenoot uit AP eens een tankje laten leegrijden.
Als deze eenmaal belastingvrij is dan kan er een gaspot in. Zet je er dan ook nog een 5 bak achter, Patrick H. achter het stuur en je kunt je lol niet op aan de pomp!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar jouw palermdinges heeft toch een TU blok?
Ook mij de B(ni)X maakt het niets uit wat ik doe. Ik ben slechts 1 maal boven de 1 op 15 uitgekomen. Dat was toen ik 98 er in gemikt had… Het zal wel karakter zijn.